slapen

hoi allemaal.

onze kleine man doet het super...slaapt nu ook 2 nachten door. vanaf 19.00 uur savonds slaapt hij telkens als een roosje tot ongeveer 9 uur smorgens(met 2 flessen tussendoor)
maar overdag slaapt hij heeeel weinig. vaak maar een half uur en dan weer huilen.
laten huilen helpt niet...dan houdt hij het met gemak een uur vol. soms valt hij dan even stil en met 10 minuten begint hij weer.
ik houdt elke keer een ritme aan...volgens het bekende rust-reinheid en regelmaat systeem. maar dit helpt niet. ook bakeren we hem in, maar overdag geen profijt van.
nou vraag ik me af of hij dus wel genoeg slaap krijgt. overdag is hij wel vrolijk enzo en snachts slaapt hij dus ook super. maarja....hebben meer moeders dit probleem?ik kom ook nergens aan toe overdag.

Dat je overdag nergens aan toe komt zul je even moeten accepteren.
Zelf ben ik bij m'n 2e met de 3 r en gestopt aangezien dat niet werkte.
Vooral de regelmaat!
Vanaf het begin heb ik ze hun eigen regelmaat laten zoeken. Nu met Lieke net zo, en daar doet ze het super op.
Ze slaapt vanaf 5 weken al door, dat was van 22/23u tot 6.30u en nou de laatste 2 weken slaapt ze van 20/21u tot 8.30/9.u door.

Doordat ik ze zelf hun regelmaat heb laten zoeken kan ik overdag ook mijn eigen huishoudelijke werk doen.
Lieke is overdag ook veel wakker maar dat komt omdat ze s nachts dus 12u achter elkaar slaapt.
Naarmate ze ouder worden slapen ze ook minder op de dag.

Succes

Ja, heel herkenbaar!!! Mijn zoontje is van 16 sept. en slaapt overdag ook heel weinig! Hij slaapt wel door 's nachts dus maakt wel een ruk van 12u met 1 voeding tussendoor om 22.30u.. Hier dus ook hazeslaapjes en niet goed te troosten in bed.. Eenmaal uit bed is het goed en kijkt hij gezellig rond! Op de arm slaapt hij wel..

Regelmaat probeer ik ook te doen, maar ik ga niet gelijk voeden als hij wakker is.. Om 8.00u fles gehad, dus hij heeft nu geen honger (huilt nu na een half uur in bed te hebben gelegen..) Hier is het dus verschonen, flesje, knuffelen, spelen in de box en bij gaap naar bed! Maar wakker is hier dus niet meteen voeden.. Inbakeren hielp hier ook niet..

Ik ben nu aan het kijken naar een draagdoek...

Onze man is van 5 oktober en slaapt overdag ook niet veel.
na de fles van 1800 uur slaapt hij meest maar een uurtje en dan is hij weer wakker en dat herhaalt zich. Na de fles van 22.30 valt hij in slaap tot de volgende ochtend half 5 en dan krijgt hij weer een fles en slaapt dan weer door tot ongeveer half 9.

Ik had zelf ook het idee dat hij te weinig slaapt overdag maar ja als hij wakker is...wat doe je er dan aan toch? als hij snachts maar lekker slaapt denk ik dan.

Hier ook een baby die weinig slaapt. Ik leg m op tijd er in maar hij slaapt maar 45 minuten en is dan alweer wakker. Laten huilen heeft geen zin. Ik laat m vaak wel even liggen, soms zakt ie ineens weer in slaap en maakt ie er anderhalf uur van. Dat komt niet vaak voor, maar is toch wel prettig als ie het doet. Dus pak ze niet te snel uit bed. Nog even de speen proberen kan nooit geen kwaad.
Probeer niet te lang te rekken om hem in jouw schema te krijgen, want dan raken ze oververmoeid en lukt het helemaal niet meer of moeten ze heel erg huilen. Op tijd er in en dan zie je wel waar je 's avonds uit komt. Zo ligt meneertje bij ons soms om 7 uur al op 1 oor en een andere keer kan het dus zo ook half 9 zijn.
Het is niet prettig want je weet niet waar je aan toe bent... maar goed... het gaat wel over als ze ouder worden en beter zonder slaap kunnen.
Sven is nu 7 maanden en kan zich al goed alleen vermaken. Zo kan ik toch mijn werk doen, maar in het begin zat ik uren met hem... vermoeiend maar het gaat over.!

Inbakeren hielp hier trouwens wel erg goed. Hij deed tenminste slaapjes van 45 minuten ipv helemaal niks of hooguit een kwartier.

Hier ook een brullertje overdag, toen ze nog op haar zij te slapen werd gelegd. Op haar buik slaapt ze rustig tot aan de volgende voeding.
Alleen het inslapen is hier een probleem. Wakker in bed leggen heeft hier weinig zin, doe het wel overdag, maar snachts doe ik het niet. Heb een man die er vroeg uit moet en een dochter die dan wakker word. Ik heb geen zin om snachts met 2 kinderen op te zitten. Slapend leg ik haar dus in haar eigen bedje. Snahcts bij ons op de kamer en overdag op haar eigen kamer. En ze slaapt hier elke keer op haar buikje. ook snachts.

Terug
Bovenaan