slapen

Toen ik er over na ging denken vond ik ook wel dat Bloempje27 gelijk had dat de box meer een speel plek is...en het is ook wel lekker als hij gewoon in zijn bedje ligt te slapen smiddags.

Dus heb vandaag onze man een half uur geleden in zijn bed gelegd en hij ligt nog heerlijk te slapen.

Wou.. Zou willen dat het hier zo makkelijk ging.

Mijn laatste boek is wat je baby je vertelt.

nou heel makkelijk gaat het hier niet altijd hoor, hij heeft vanavond om 1800 uur fles gehad, slapen tot 1900 en daarna contine heen en weer om de fup weer in zijn mondje te doen...hopen dat hij zo nog ff in slaap valt.

@melanie en femke:
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn dochtertje Hannah van 8 weken slaapt 's nachts keurig door vanaf ongeveer 12 uur tot 6 a 7 uur. Maar overdag heeft ze veel moeite om zelf in slaap te komen. Inderdaad rijden in de kinderwagen: dan valt ze meteen in slaap. Maar meestal wordt ze gelijk wakker als we thuis komen/stil staan. Vandaag was toevallig een uitzondering, sliep ze nog wel een half uurtje door... Maar de enige manier waarop ze slaapt, is als je haar draagt en door de kamer loopt of op mijn borst (of die van mijn man). Maar 9 van de 10 keer wordt ze weer wakker als je haar neerlegt.
Ik draag haar dus vaak in een draagzak zodat ik in ieder geval een beetje mijn handen vrij heb. Maar ik realiseer me wel dat ze toch een keer zal moeten leren om zelf in slaap te vallen in de box of in haar bedje... Heeft iemand tips of ideeën hoe je dat aan kan pakken??

Groetjes, Greetje

@greetje

Ik merk wel dat ik een volhouder aan het worden ben hoor savonds. Ik blijf continue heen en weer lopen om de fup er in te doen. Ik wil hem echt niet uit zijn bedje halen want ben bang dat hij hier teveel aan gaat wennen en ik dan elke avond met onze vent op schoot zit. Sommige zeggen dat ze nu nog te jong zijn om hier aan te wennen maar dat geloof ik niet helemaal hoor.

om 22.15 krijgt hij weer een fles, als hij om kwart voor 10 nog steeds loopt te jammeren (het is niet echt huilen) dan haal ik hem eruit om het laatste half uurtje bij me te houden voor de voeding maar alles daarvoor wil ik hem echt in zijn bedje houden.

ik heb ook wel het idee dat hij savonds wat meer last heeft van krampjes dus ja dat hij dan niet kan slapen vind ik niet heel vreemd. Dit zou toch met een maand of 3 of 4 over moeten zijn zeggen ze.

Maar goed, manlief is niet zo'n volhouder en die wil hem er toch sneller uit halen en bij hem leggen zodat hij wel gaat slapen....

Ik vind het een lastig probleem en hoop dat iemand een oplossing heeft...al denk ik niet dat die er is helaas.

Melanie: mijn zoon was net zo overdag nauwelijks slapen en ik ging s avonds even met hem liggen, dan viel hij snel ( en diep) in slaap en kon ik hem wel wegleggen. Soms als ik de tijd had deed ik dit overdag ook. Hij is nu bijna 3 en een prima slaper. Zou me er niet teveel zorgen om maken hoor, ze hebben je nu echt nog erg nodig... Dadelijk worden ze ook meer moe door spelen en bewegen etc.

Maar ik snap je wel hoor, dat is t eeuwige dilemma... Verwennen/ gewennen etc
Mijn ervaring is dat ik me superdruk gemaakt heb (stress, onzeker, àlle boeken gelezen en tig uren op internet gezocht om maar de oplossing te vinden) en het is uiteindelijk na 4 maanden geloof ik, gewoon in orde gekomen...

Hoi Melanie,

Ik heb haar gisteren voor het eerst een tijdje laten huilen. Ik keek op de klok en liet haar dan steeds 10min. doen, om te kijken of ze zelf in slaap viel. Daarna ging ik naar haar toe om haar te troosten of de speen terug te doen. Dit hield ik een half uur vol, maar madam was nog niet in slaap. Toen heb ik een idee van een vriendin geprobeerd: ik legde haar op 'r buik en ze was zowat gelijk weg! Ze heeft minstens anderhalf uur geslapen! Het werkt nog niet altijd, zo merk ik vandaag weer. Maar vannacht heeft ze ook een uur langer geslapen op haar buik :)
Hier gaan we in ieder geval maar 'ns mee aan de slag, want blijkbaar ligt ze lekkerder zo...

@Mickey: je hebt wel gelijk hoor. Ik maak me er niet echt zorgen over. Maar ik vind het wel belangrijk om een vast ritme te creeëren en te zorgen dat ik haar niet enorm verwen door haar steeds bij me te houden. Van VERwennen is nu nog geen sprake maar wel van GEwenning. Dus beter nu al een goede start maken dan dat ik mezelf en haar straks slechte gewoontes af moet leren.

Net zoals met de borstvoeding, zal ze dit ook even moeten leren, neem ik aan...

Greetz!

Mearle slaapt na de voeding van elf tot s morgens 7 uur. Na de middagvoeding leggen wij haar op bed en slapt ze 3 uurtjes.. doen we dat niet dan blijft ze wakker;) dan is ze haar ritme zoek.

Terug
Bovenaan