slapen.....

hallo,

ik ben benieuwd hoeveel jullie kindjes slapen.stan op het moment 2 uurtjes in de ochtend en dat was het dan.......

hier gaat rond 19 uur naar bed tot de volgende ochten 7.30 dan zo rond 10 uur naar bed dan slaapt hij 2 uurtjes de rest is hij wakker.

stan is nu 6,5 maand


groetjes
 
hoi hoi. Stan slaapt dus wel door? Dat is op zich wel lekker. Overdag is wel weinig in vergelijking met mijn kleine, maar die slaapt s nachts nog niet door. Ik weet niet wat het gemiddelde is hoeveel ze nu slapen, maar de ene heeft nu eenmaal minder slaap nodig dan de andere.

Sam gaat om 20 uur /20.30 uur naar bed. Wil dan om 03.30 ongeveer nog eten en wordt dan (als we zelf niet vroeg op hoeven) om 8 uur ongeveer weer wakker. Dan slaapt hij om 10 uur/half 11 weer tot ong. 12 uur. vervolgens weer een middagdutje van 14 uur tot 15 uur. Om 17 uur/17.30 gaat hij in bad, nog een klein flesje en weer slapen totdat we hem wakker maken voor voeding van 19.30.

maar ook niet altijd zo hoor. vandaag bijvoorbeeld heeft hij in totaal uur misschien anderhalf geslapen
 
Ik breek even in vanuit het juni forum.
Isabella is 30 juni geboren maar ik was 15 juli uitgerekend.

Isabella slaapt nog behoorlijk veel.
Ze krijgt nog steeds borstvoeding en slaapt snachts eindelijk sinds 2 weken door.

4.30 voeding en slapen
7.30 voeding en slapen
9.00/9.30 wakker en fruithap tegen 10.30
11.00 weer naar bed voor 1 1/2 uur
13.00 voeding en korstje brood
14.00 slaapt ze weer 1 1/2 uur
16.00 groente hap
18.00 voeding en naar bed
22.00 voeding en slapen

 
hoi hoi


ja stan slaapt wel door! gelukkig maar dat doet hij al van af 6 wkn. het is echt overdag altijd al moeilijk geweest bij hem. gaat het een tijdje goed en dan ineens heeft hij der geen zin in wil die spelen. hij is vrolijk dus ja.....
maar soms een uurtje slapen is voor mama ook fijn hihi. maar goed kan volgende week zomaar anders zijn
 
Hoi,

Bij Roos (bijna 6 maanden) is het wisselend. Zo rond 7 uur krijgt ze de eerste fles. Om 9 uur gaat ze weer slapen tot 11 uur en dan de tweede fles. Rond 13 uur samen met haar grote zus naar bed een uur/anderhalf uur slapen en om 15 uur weer drinken. Soms slaapt ze aan het eind van de middag (uur of 17) ook nog een uurtje. Hangt er vanaf hoe moe ze is. Om 19 uur de laatste fles.
Der ochtendslaap pakt ze eigenlijk altijd wel, bij haar middagslaapje is ze soms eigenwijs. En ze heeft ook wel eens van die dagen dat ze eigenlijk helemaal niet wil slapen, hoe moe ze ook is... dan zijn we al blij met drie kwartier.
Voor de avondfles kregen we haar nooit wakker, dus daar zijn we mee gestopt en hebben de andere flessen groter gemaakt. 's Nachts wordt ze nog wel wakker, maar niet om te eten.

@quinnie: Rond deze leeftijd zouden ze wel een beetje door moetn kunnen slapen. Weet je zeker dat het honger is 's nachts of is het een soort gewoonte geworden? Bij mijn andere dochter zijn we 's nachts de speen gaan geven in plaats van een fles, en na even wennen was dat ook goed.
 
@Rollie85

Sam is altijd een hele slechte eter geweest en zo ongeveer continu ziek. Nu heeft ie weer een buikvirus en eet maar zo'n 500 ml per dag. Die voeding 's nachts kan dus niet echt kwaad om er maar wat in te krijgen. We hebben echter de laatste paar keren wel gemerkt dat hij 's nachts maar heel weinig eet, soms maar 50 ml. Dus we hebben maar besloten hem 's nachts gewoon te laten, geen eten geven. Afgelopen nacht ging dat best goed. Een speen hoeft hij niet, zijn duim ook niet. Heeft hij gewoon geen behoefte aan denk ik. (vindt mama helemaal niet erg :).

Probeerde gisteren overigens een klein stukje brood aan Sam te geven maar die kokte hij weer uit...soms lijkt Sam express kokbewegingen te maken als hij eet en gaat dan spugen.
 
Joël kan ik de ene nacht goed de speen geven en dan slaapt hij verder.
Andere nachten is het een echte ramp en krijst hij rond 4/ 5 uur echt van de honger. Krijgt dan een best dikke papfles van 200cc dat het nog net door stand 3 van de papspeen kan en wilt dan eigenlijk nog meer...maar leg hem dan terug in zijn bedje.
Dan spenen we nog een half uur verder en valt hij weer in slaap.
Nu ik zwanger ben van de 2e vallen mij die nachten dat hij dus veel wakker is best zwaar en putten ze mij heel erg uit!
 
Terug
Bovenaan