slapen.....

Als je kleintje overdag niet veel slaapt, maar 's nachts wel is mijn advies: Lekker zo laten!
Wij zijn met het consultatiebureau bezig geweest om Thiago overdag meer te laten slapen. Op een gegeven moment heeft hij dat goed opgepikt, maar ging toen 's nachts slechter slapen.

We beginnen nu weer een prettiger ritme te krijgen. Als ik hem niet wakker maak, slaapt Thiago tot 7 of 8u. Dan wil hij graag een fles en slaapt vervolgens nog even lekker tot 10u ongeveer (soms lekker bij mij op bed. Genieten is dat!).
Om 10u krijgt hij fruit en daarna spelen we lekker en doen we oefeningen.
Rond half 1 krijgt hij dan een snee brood en een fles. Daarna kijken we even tv of speelt hij in de box. Meestal doet hij dan ook nog een dutje.
Om 16u krijgt hij nog een fles en doen we nog wat oefeningen en rond half 7 groenten en een fles.
Meestal is hij daarna goed moe, dus wil hij graag naar bed en slaapt dan tot half 12 ongeveer.
Om half 12 krijgt hij een papfles. Daarna wil hij nog even kletsen en knuffelen. Dan slaapt hij tot half 4. Meestal wordt hij wakker omdat hij een schone luier nodig heeft. Na de verschoning gaat hij meteen terug naar bed, waar hij nog een half uurtje kletst en vervolgens slaapt hij tot de volgende ochtend.

Maar hij heeft ook nog dagen dat het ritme volledig omgooit. Gisteren hebben we onderzoeken gehad in het ziekenhuis en daar was hij nog zo moe van dat hij vandaag dwars door zijn fruithap en lunch heen geslapen heeft. Toch wil hij 's avonds dan wel op tijd naar bed :)
 
Bij Michelle heb ik toevallig deze week t schema aangepast, omdat ik haar rond 22 uur niet meer wakker kreeg voor de fles en ze mist m niet:

8 uur fles met pap
10/11 uur naar bed voor meestal een uurtje
11 uur fruit
13 uur fles
14 uur naar bed, varieren van een uur tot 2,5 uur
17 uur groente
19/19.30 uur laatste fles

Maandag is ze alweer 7 maanden! en ze is zooo makkelijk, kan overal mee naar toe, eet alles, vindt iedereen leuk...echt zo fijn!
 
Sjors heeft nu ook een vast schema...

06;00 uur pap
kan hem vervolgens terug leggen tot 08;00/09.00 uur
10.00 uur fruithapje + liga
meestal slaapt hij erna 30 min
12 uur 1 snee brood (zonder korsten)+ 150 cc melk
15.00 uur fruit+ liga
17.00/18.00 uur warm eten
19.00/20.00 uur laatste fles

Sjors wordt maandag ook 7 maanden... gaat echt veel te snel
 
Terug
Bovenaan