slecht nieuws met 20-weken echo

Hopelijk herkent iemand onderstaand verhaal. Vandaag hadden mijn man en ik de 20 weken echo, hartstikke leuk, maar toch ook wel spannend. Nu hebben ze op de echo twee afwijkingen gevonden, een plekje op het hart en de niertjes zijn iets te groot. Als er maar een afwijking gevonden zou zijn, zou dat geen reden tot bezorgdheid zijn, maar deze afwijkingen in combinatie met elkaar zouden kunnen duiden op het Syndroom van Down. En aangezien wij geen nekplooimeting hebben laten doen, moeten we dus verder de medische molen in. Dus gynaecoloog en evt. verder onderzoek.

Op dit moment zie ik het helemaal niet meer zitten. Ik zie de toekomst heel negatief in en weet even niet meer wat ik moet doen. Ik ben al de hele ochtend aan het huilen, terwijl ik weet dat de kans ook bestaat dat er niks aan de hand is.

Heeft iemand ook zoiets dergelijks meegemaakt??

Oh wat erg!!! Wat een spanning brengt dit met zich mee. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoop dat je iemand hier vind waarmee je goed kunt praten. Ik wens je heel veel sterkte, en je man ook natuurlijk!!!

hallo,

Ik herken je gevoel van onzekerheid.
Ikzelf heb wel een nekplooimeting laten doen en mijn score was niet goed.
Dus ook ik zit in een medische molen momenteel.
Heb gister een vruchtwaterpunctie gehad en moet nu nog drie weken wachten op de uitslag.
Dit zal een slopende tijd voor je gaan worden,kan er over mee praten.
Ook ik heb de hele middag zitten huilen toen ik het hoorde.
Wil je heel veel sterkte wensen.

liefs patries

Hoi,