slecht nieuws met 20-weken echo

Het is inderdaad een klompvoetje maar wij noemen het een scheefvoetje want klompvoetje klinkt zo zwaar en mensen krijgen er een heel raar beeld bij, vandaar dat wij zeggen scheefvoetje, want dat is het natuurlijk.

gr. Mickey (34,6 dg)

tja rationele en emotionele argumenten te over om juist wel of niet voor een 20 weken echo te gaan.

Ieder moet voor zichzelf een goede afweging maken. Maar het lijkt mij ook verstandig om die afweging echt te maken. Dus realiseer je dat het geen pretecho is en dat het 'slechts 'een momentopname is, geen garanties dus.. Realiseer je  dat je slecht nieuws kán krijgen, zowel na de bevalling als bij die echo,  en wat zou je daar dan mee (kunnen en willen) doen?

zelf ben ik met lood in mijn schoenen naar de 20 weken echo gegaan, mijn vriend vond het  belangrijk om te gaan, ik durfde niet. Bij ons zagen ze geen afwijking.
Mijn zwangere vriendin doet alle mogelijke testen die er zijn en is nu voor de 2e keer volledig overstuur terug gekomen vanwege vage indicaties dat er 'wellicht verhoogde kans' is op een afwijking. Het is bijzonder moeilijk om met dat soort nieuws om te gaan.

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan