slechte combinatie test

ik heb anderhalve week geleden een nekplooi meting gehad nu blijkt dat ik een verhoogde kans heb op een baby met een chromosoom afwijking.
nomale kans is 1:1003 en ik heb een kans van 1:63. onze baby had geen verdikte nekplooi die was 2.5 maar de neusbeen was afwijkend.
samen met iets wat ze in mijn bloed zagen heb ze de kans berekend.ik heb de test laten doen omdat mijn man een zusje heeft met het syndroom van down en een broertje (bij de geboorte overleden) met een open ruggetje.
wij willen nu de vruchtwaterpunctie laten doen met 16 week. ik ben nu 13 week.
we hebben een dochter van 4 die kijkt erg uit naar de komst van een baby.
als de uitslag slecht is zal het ook moeilijk voor onze dochter zijn, zo'n kindje heeft toch meer aandacht en zorg nodig en waarschijnlijk vaker naar het ziekenhuis, ze hebben ook vaker hart en long klachten. ik ben wel blij dat we de test hebben laten doen nu kunnen we er ons op voorbereiden wat de uitslag ook zal zijn. we kunnen ook de zwangerschap laten afbreken,dat zal wel heel moeilijk zijn. wat onze keus zal zijn zal afhangen van de uitslag van de punctie en de ernst van de afwijking.

zijn er hier mensen die van te voren wisten dat ze een kindje kregen met down syndroom of andere afwijking?

Groetjes Sanne

Op je vraag heb ik gee antwoord maar ik wil je heel veel sterkte wensen met deze slechte uitslag en de spanning de komende weken.
Wenser

ik heb een keer meegemaakt (bij een ander) dat de uitslag ook slecht was het zou maar een paar uur te leven hebben en toen het geboren werd bleek het kindje kerngezond te zijn
je bent nu 13 weken zwanger het kindje is helemaal compleet laat het gewoon komen wat ze ook zeggen het valt ook niet mee om een kindje weg te laten halen het word zo helemaal uit elkaar gerukt verscheurd bedenk even dat als jou arm van je lijf word gerukt hoe pijn dat zal doen met z`n pijn blijf je je hele leven lang lopen want een abortus vergeet je je leven lang niet meer

sorry als ik bot overkom maar besef goed dat de tijd niet terug gedraaid kan worden
en een kindje met een afwijking zijn meestal het zonnetje thuis

Hoi Sanneh

Het is een onderwerp waar iedereen weer anders op reageerd.
Je moet denk ik op je gevoel af gaan.
En de beslissing kunnen alleen jullie nemen.
En kindje met het down syndroom heeft ook mooie kanten maar wat je schrijft is ook waar.
Het lijkt me moeilijk om zo in onzekerheid te moeten zitten.
Ik wens jullie heel veel sterkte.

Gr Marielle

Hoi Sanne,

Wat een kloteuitslag joh! 1:63 zegt nog steeds niets, want er worden dan IIG! 62 kindjes gezond geboren uit die 63!

Naar om nog 3 weken te moeten wachten op de punctie, lijkt me een moeilijke tijd!

Ik wens je heel veel succes met jullie beslissing en hoor het heel graag wanneer je de uitslag van de punctie binnen hebt!

wil je even heel veel sterkte wensen. hier (godzijdank) geen ervaring. maar lijkt me wel heel moeilijk. maar idd, de kans is nog steeds klein, dat het ook echt zo is.
over het wel of niet weg halen ga ik geen mening uiten. luister goed naar je gevoel! praat goed met je man over wat jullie willen. maar zie de toekomst niet treurig in. maak je er ook niet al te druk om (misschien makkelijk gezegd, sorry) want stres is ook niet goed voor de baby.

nogmaals heel veel sterkte en succes.

liefs, do
mama van nathalia, 22 maanden
en 17.5 weken zwanger van ons 2e wondertje

Hi Sanne,

Hier geen ervaring met welke test dan ook, wij hebben hem niet laten doen, maar hadden dan ook geen "ervaring" in de familiesfeer.
Het moeilijkste lijkt me straks de beslissing moeten nemen of je zwangerschap wilt af breken of niet. Je moet dan ook echt bevallen en het is dan al een heel mensje. Daar wil ik je in ieder geval heel erg veel sterkte mee wensen (wat je beslissing ook wordt).

Gr. Tamara.

Hallo Sanne,
Ik ben zwnger van ons 4e kindje en heb heel bewust gekozen voor prenatale screening. Wij hebben van te voren beslist als de uitslag negatief was geweest hadden wij besloten om de zwangerschap af te breken. Ik had een zeer slechte uitslag wat betreft combinatietest n.l. kans van 1:10 op een chromosomale afwijking.
Na een slopende tijd van wachten en vruchtwaterpunctie en 20 weken echo kunnen we uit gaan van een "gezond kindje". Ik moet zeggen dat het allemaal zeer heftig was. ook mijn 3 kinderen kijken uit naar hun aankomende zusje. Ik ben zo dankbaar dat de uitslagen positief zijn uitgevallen.
Ik hoop dat de uitslagen ook voor jou positief zullen uitvallen. Ik leef met je mee!!!!
Sterkte gewenst, groetjes....

Terug
Bovenaan