slechte combinatie test

Ik wil ten eerste Sanne heel veel sterkte toewensen en natuurlijk de mensen die haar dichtbij staan, dit is een hele zware tijd met veel afwachten.

Vind het heel jammer hier een bepaalde reactie te moeten lezen...kan zeggen dat het ongelooflijk veel pijn doet.
In november 2006 hebben wij wel degelijk voor een keuze moeten staan voor afbreken of doorgaan van de zwangerschap.
Bij 20-weken kwamen wij bij de echo te weten dat onze dochter Ninthe* spina bifida (open ruggetje)had in de ergste gradatie en een waterhoofdje aan het ontwikkelen was.
We kwamen in het umcg terecht en de artsen daar waren keihard met de waarheid.
Onze dochter zou bij het doorgaan met de zwangerschap geboren worden rond de 6,5 maand want waterhoofdjes worden meestal een vroeggeboorte, ze zou veel pijn hebben een drain krijgen om het hersenvocht af te voeren en zware medicatie.
We moesten rekening houden dat ze zelf geen besef van leven zou hebben, niet bij kennis zou zijn en vanaf haar nek-verlamd en misschien beademd zou moeten worden omdat ze zelf niet zou kunnen ademen...
Ze zou maximaal 3 dagen leven met ondraaglijke pijn...
En dan moet je een keuze maken...
Wij hebben de zwangerschap afgebroken, niet omdat wij geen kind met een beperking wouden, nee uit liefde voor ons kind, wij wilden immers een kind, zij had er niet voor gekozen om op deze wereld te komen, watvoor ouders waren wij geweest als we zeiden "laat haar maar komen als de bevalling begint en dan zien we wel wat er gebeurt" wetende dat ze zoveel pijn zou hebben...zou je je daar beter door voelen???

Ik ben blij dat die 20-weken echo toen voor iedereen toegangelijk was...en heb er een goed gevoel aan over dat wij ons kind een verschrikkelijk lijden en vechten hebben bespaard.
Het is de moeilijkste keuze die je ooit moet maken in je leven...

Daarbij is het geen abortus, ik heb een bevalling van 46 uur gehad en onze Ninthe* heeft een waardige crematie gehad, is ingeschreven in het bevolkingsregister en uitgeschreven als overledene, onze dochter heeft een uur geleefd...hoe haalt iemand het in zijn hoofd om dit abortus te noemen.

Ik hoop met heel mijn hart dat mensen die zo denken nooit voor deze keuze hoeft te staan, want ik zal persoonlijk al die pijn van die kindjes willen overnemen.

Een kindje met down is hier oh zo welkom, ondanks dat je misschien geen makkelijk leven krijgt maar wat kan je een liefde van zo'n kind ontvangen.
Maar de ene afwijking is absoluut de andere niet...

Ieder mag gelukkig zijn eigen keuze maken hier in nederland, en ik weet dat ieder dit weloverwogen zou doen, er komt veel verdriet en onzekerheid bij kijken dus heb vrede met de keuze die voor jullie het beste is...en dat is voor iedereen een andere keuze...

Liefs randy

hey randy

ik ben het helemaal eens met jou besluit dit is dan ook niet voor jou bedoelt jij hebt geen abortus gehad maar een bevaling maar ik bedoel sanne die weet de uitslag nog niet !!! en dan al na denken over de zwangerschap af laten breken vind ik wel heel ver gaan jullie hebben de keus gemaakt omdat het echt beter was en gecondoleerd met dat grote verlies van jullie dochter

en als ik het over abortus heb bedoel ik echt het wegzuigen en niet een opgewekte bevalling want voor mij is abortus van een levend kindje in de baarmoeder gewoon een afschuwelijke abortus

groetjes black

ps. ik hoop dat de anderen nu ook begrijpen wat ik bedoel ik vind het gewoon naar dat als ze nog geen zekerheid hebben dan al praten over afbreken...

black

ik heb alleen gezegd dat we de zwangerschap KUNNEN laten afbreken maar dat dat heel moeilijk zal zijn en dat dat zal afhangen van de ernst van de afwijking.
abortus (zoals jij zegt) zal ik niet kunnen en willen doen daar ben ik al veel te ver voor.
ik ben iemand die graag alles plant, wat als de baby een ernstige afwijking heeft zoals randy beschrijft dan zal ik dezelfde keuze maken.
ik weet ook al dat ik dan een crematie wil.
daar denk ik over na omdat ALS we die keuze moeten maken we niet veel tijd hebben en ik niet ahteraf denk: och dat was ook mooi geweest. ik wil als we afscheid moeten nemen dat het word zoals we in gedachten hebben voor ons kind. maar natuurlijk hopen we op een gezond kind en kinderen met down kunnen ook heel gezond zijn.
als blijkt dat mijn kind het syndroom van down heeft of een andere lichte afwijking waar mee te leen valt laten we de zwangerschap echt niet afbreken. we hebben de baby al een naam gegeven het is al ons kind we houden ontzettend veel van onze baby.
ik weet niet hoe ik dit allemaal op moet schrijven er gaat zoveel door mijn hoofd maar aan liefde voor de baby is hier geen gebrek!!

groetjes sanne

hey sanne

nee je snapt natuurlijk wel dat ik wel bedoel dat er een verchil is ik had begrepen een abortus maar als je een natuurlijke bevalling hebt zeg maar en het overlijd tuurlijk begraaf je of cremeer je het kindje dan en je moet het niet persoonlijk opvatten hoor maar ik heb last van mijn zwangerschap kwaaltjes

sorry daarvoor

heel veel sterkte en ik hoop dat je nog wel laat weten wat jullie beslissing is

groetjes black

Heel verstandig om nu al na te denken over het hoe en wat...tuurlijk denk je daar niet bij na als de zwangerschap goed verloopt en niks duidt op afwijkingen of wat dan ook.

wij hebben een week gewacht tussen uitslag en inleiden...
In die week hebben we definitief voor een naam gekozen, hebben we besloten dat wij wouden cremeren, hebben wij gedichtjes uitgezocht en noem maar op...
we hadden toen ninthe* was geboren echt de tijd om te rouwen en verdriet te hebben en hoefden niet veel dingen meer te regelen...

Ik begrijp het dus wel...sterkte nog met het verschrikkelijke afwachten.

Liefs randy

Degene die mij had laten leven als een kasplant als ik dat was geworden had ik mijn leven nooit meer aangekeken als ik dat al had gekund dat kijken! Ik zou nooit zo'n leven gehad willen hebben en zou mijn kind dat ook nooit aandoen. Dat is een keuze van mensen. Ik respecteer de mensen die een andere keuze maken maar als ik naar mijzelf en mijn man kijk zou ik mij mijn hele leven schuldig voelen als ik dat iemand aan zou doen. Dus zo zie maar weer je hele verschillende meningen! Al begrijp ik heel goed dat mensen een andere beslissing nemen dan ik zou doen en respecteer die ook. Maar 1 op 63 is nog altijd een hele kleine kans waar ik mijn geld nooit op zou zetten dus meid succes en waarschijnlijk valt dit allemaal wel mee!

Hoi Sanne,

Wat vreselijk dat jij door dezelfde ellende gaat als waar ik ben geweest.
Ik was in december 2008 13 weken zwanger van mijn meisje Lieke*.
Bij ons was de nekplooimeting niet goed.
De dag erna konden we in Rotterdam terecht voor een vlokkentest.
Na 1,5 week hadden we de uitslag Turner syndroom op internet lees je helaas alleen de positieve verhalen.
Er zijn 2 soorten Turner en om een lang verhaal kort te maken wij hadden de ergste vorm die niet samen gaat met het leven.
Wij hebben met 14,5 week afscheid genomen na veel ellende in het ziekenhuis.
Meid ik hoop zo dat jij meer geluk hebt!!!!!
Dat je nu al nadenkt over hoe verder is heel erg belangrijk moeilijk blijft het toch maar het is jullie beslissing.
Ik wou dat ik iedereen dit kon besparen want voor mij is het ergste geweest wat ik ooit meegemaakt heb.
Heel veel sterkte en negeer alle domme mensen die kun je nu missen al;s kiespijn.

Dikke knuffel Pupke

Hallo Sanne,
Wat vreselijk voor jullie en wat moeilijk om het af te moeten wachten totdat jullie meer weten.
Ik vind het alleen maar goed dat jullie nadenken over wat jullie gaan doen als het inderdaad slecht blijkt te zijn. Ik duim voor jullie dat het kindje helemaal gezond is!
De reactie van black vind ik echt niet kunnen. Ook snap ik niet waarom een abortus nou zoveel erger zou zijn dan de zwangerschap afbreken dmv vroegtijdig bevallen. Ik ben heel eerlijk:
Ik heb ook een combinatietest bij beide zwangerschappen laten doen waarbij we van te voren goed hebben nagedacht wat we zouden doen bij een 'slechte' uitslag. Wij zouden wel de zwangerschap afbreken als we wisten dat ze het Downsyndroom zou hebben, dit zou voor ons de juiste keuze zijn. Je moet je daar soms al zo voor verdedigen, dat ik voor dit soort reacties echt allergisch ben.

Terug
Bovenaan