slechte combinatie test

moeilijk hoor...om die reden hebben wij niet zo'n test laten doen, omdat het hoe dan ook geboren mag worden, we zien daarna wel!! en inderdaad pin je niet al te vast op resultatenm het is al veel vaker voorgekomen dat ze dingen "zien", die er bij de geboorte niet zijn..

ik snap dat niet he ben je al zo ver in de zwangerschap dan ga je toch niet overwegen om een kind weg te laten halen het hoort nu toch al bij jullie leven

Black,
Ik vind dat veel te kort door de bocht. Als je met 20 weken in de zwangerschap al weet dat een kindje niet levensvatbaar is of de rest van het leven als een kasplantje door het leven moet of veel zware operaties moet ondergaan waarvan de uitkomst onzeker is, dan is het misschien voor het kind zelf beter als de zwangerschap afgebroken wordt. Down is er in vele gradaties van heel goed tot kinderen met heel veel afwijkingen, vooral aan het hart.

En daarbij komt: niemand, maar dan ook niemand kan voor iemand anders beslissen wat acceptabel is of niet. Het leven met een kindje met Down is niet onoverkomelijk, maar is zeker anders en moeilijker dan je vantevoren kan inschatten. Als je het niet zelf mee hebt gemaakt, kan je er moeilijk een oordeel over vellen. Natuurlijk kan een kind je veel bieden, maar vergeet ook niet dat je er altijd, maar dan ook altijd zorg aan blijft hebben. Ze worden nooit "volwassen" en gaan nooit op eigen benen staan. Ik heb in de familie een nicht met een verstandelijke beperking en ik zie wat het aan zorg met zich meebrengt. Natuurlijk hoort ze erbij en de ouders zullen dat ook helemaal niet erg vinden, maar toch.

Ik snap dat niet iedereen voor abortus is en dat is ook iedereen's eigen keuze, maar laat mensen ook in hun waarde als zij er wel voor kiezen. Overigens is door de topicstarter nog helemaal niet gezegd dat zij per definitie gaan afbreken. Zij geeft duidelijk aan dat de uitslag van de punctie bepalend is voor het besluit en terecht. Je moet alle informatie hebben om een goed besluit te nemen, want het gaat natuurlijk wel over je kind.

Een goed besluit is in dit geval het besluit dat het beste past bij de ouders én bij het kind. En ik denk ook niet dat een besluit om een zwangerschap af te breken lichtvaardig genomen wordt of dat mensen daar dan geen verdriet van hebben. Maar soms kan het niet anders. En wie weet, misschien is de uitslag wel goed en is het helemaal niet aan de orde. Of kiezen de ouders ervoor om het kind wél te laten komen, ook al zou het Down hebben.

Aan de topicstarter: heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je alsnog goed bericht krijgt. Mocht de uitslag verkeerd zijn, kies dan wat bij jullie past. Jullie moeten ermee leven, wat je ook kiest en dat geldt voor alle opties, zowel abortus als doorgaande zwangerschap.

Esk

@ Black;
Ik vind eerlijk gezegd dat je nogal kort door de bocht gaat, en ik denk dat je ook mensen kwetst met deze uitspraken..........
Als een kindje om wat voor reden ook zwaar gehandicapt is, en dat de kwaliteit van leven voor het kind ook maar matig is. Wat is dan de juiste keus?
Je moet denk ik wel begrijpen dat mensen nooit zomaar een zwangerschap afbreken, en dat doet altijd pijn, want je verheugt je op de baby die er gaat komen zodra je zwanger bent.
Ik denk eerlijk gezegd dat Sanne met jou reactie ook niets kan.
Ik heb gelukkig deze keuze nooit hoeven te maken, ik heb twee gezonde kindjes, en we zijn nu bezig voor een derde, maar ik heb wel 3 miskramen gehad, waaronder 1 van een tweeling, en dat was zwaar, maar ben achteraf blij dart de natuur voor mij de keus heeft gemaakt.
Dus denk in het vervolg even na voordat je een reactie plaatst, ik snap dat het niet je bedoeling is om iemand te kwetsen, maar dat kun je met deze uitspraken wel doen. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en ook de keuzes die iemand maakt!

Groetjes,

hallo het is ook niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen maar kom op zeg een zwangerschap laten afbreken omdat het kindje een beperking heeft daar heb je pijn van en terecht want elk kind verdient een kans om het te overleven of gewoon met een beperking door het leven te gaan God beslist

en sanne
wat je ook voor uitslag krijgt GEEF DIT KIND EEN KANS OM TE LEVEN

veel sterkte en succes en sorry als ik bot overkom zo bedoel ik het niet

Black,
Een beperking of een beperking, daar zit wel degelijk een verschil in! Ik vind dat jij erg hard oordeelt over andere mensen en of hun keuzes.
En wat je dan tegen Sanne zegt vind ik geen fatsoen hebben en je hebt het recht niet om zoiets te zeggen! Jij doet net of een zwangerschap afbreken hetzelfde is als een tv die je inruilt omdat hij stoort, maar zo is het natuurlijk niet. Kortom het kan zijn dat jij tegen abortus bent, en ik ben dat in principe ook, maar dit is geen abortus. Het is voor Sanne en voor de mensen die hier voor komen te staan al moeilijk genoeg, en ze hebben dan heel weinig aan iemand zoals jou!

Terug
Bovenaan