Slechte eter!! en reflux..

Hoi allemaal,
jemig, wat is dat forum veranderd! ik vond de oude opzet veel prettiger!!
Maar goed.. ik heb een dochter van net 4 maanden die ontzettend slecht eet. Ze krijgt flesvoeding en zou eigenlijk tussen de 700 en 800ml moeten drinken per 24 uur, maar dat doet ze dus absoluut niet. Met moeite krijgen mijn vriend en ik er+/- 600ml per dag in. Ze groeit verder prima. We zijn al van 5 naar 4 flessen terug gegaan, in de hoop dat ze dan meer per fles gaat drinken en in ieder geval op 700 ml komt. Is er iemand die dit herkent? En zo ja, hoe ben je erin geslaagd die kleine meer te laten drinken? De huisarts denkt dat ze ook last van reflux heeft, als iemand daar meer van weet, heel graag!

Groetjes van Gwynniver
 
He meid.Nou wij hebben dus precies het zelfde probleem als jullie alleen ons dochtertje is 6 weken oud en zit op de 80 cc per fles.Ook wij proberen haar nu om de 4 uur te geven maar dan word ze dus heel gulzig en verslikt ze zich en word dus kwaad.Zo is de fles geven echt niet leuk meer en geeft alleen maar meer stress en dat is al helemaal niet goed voor haar!!! Ik word al zenuwachtig als het weer tijd word om te voeden!!!Helaas hebben wij ook nog geen oplossing, maar wat ik wel weet is ,zolang ze er om groeit en verder tevreden is moeten we ons niet zo zorgen maken ,maar ja ons moedergevoel he.....zucht.
groetjes Sandra
 
Hoi,

Ons dochtertje van nu 3 maanden dronk ook heel erg slecht. Zodra ze de fles zag ging ze al huilen.
We doen er nu een klein theelepetje Roosvice door en het werkt perfect. Ze vindt d'r flesje heerlijk.
We hebben Dieet Roosvice van de drogist zonder toegevoegde suikers erin.

Het is geen eeuwige oplossing, maar voor nu werkt het prima.

Groetjes Brenda
 
Erg he, als je kleintje niet wil drinken! Ik word er af en toe wanhopig van. Ze heeft vanmiddag de hele middag liggen huilen omdat ze last van haar buikje of darmpjes heeft. (reflux?) Ik leef met je mee, Sandra, ik raak ook hopeloos gefrustreerd en heb laatst zelfs tegen mijn vriend gezegd dat ik de fles niet meer wil geven.
Het slaat nergens op en ik meen het ook absoluut niet, maar zo wanhopig ben ik af en toe.
De roosvicee is een fantastisch idee en ik ga morgenochtend absoluut een flesje halen!

Groetjes van Gwynniver
 
Misschien is het ook een idee om je kindje te gaan inbakeren. Ze worden daar heel erg rustig van en het helpt ook tegen slecht drinken. Ons kleintje dronk ook zo gulzig de eerste weken en na drie weken zijn we begonnen met inbakeren en je zag het verbeteren. Probeer het eens. Wij hebben er een speciale doek voor. Je kunt die bestellen op www.pacco.nl Op deze pagina staat ook heel veel informatie.
Je kan het ook gewoon met een hydrofiele luier doen, vraag het eens aan de wijkverpleegkundige. Die van ons is heel erg voor inbakeren en het heeft ons super geholpen. Inbakeren helpt ook tegen krampjes. Hou me op de hoogte hoor, ik ben benieuwd.
Groetjes Brenda
 
Hoi Gwynniver!

Mijn zoontje van 11 weken heeft Reflux. Wat wil je er over weten? Ik kan je vertellen hoe het bij ons is gegaan?
Naut heeft vanaf zijn geboorte heel erg slecht aan de borst gedronken. Onrustig, aan de tepel trekken, huilen (of liever gezegd: krijsen). Een tijd hebben we gedacht Spruw te hebben, maar nu weet ik dat Naut vanaf zijn geboorte al Reflux heeft en daarom enorm onrustig is en ongeveer 10 uur per dag huilt :-(.
Anderhalve week geleden heeft de kinderarts op mijn verzoek een ph-metrie bij Naut uit laten voeren. Dat betekende 24 uur lang een sonde in Naut's neusje met een kastje er aan, in het ziekenhuis. Dat kastje meet dan de zuurgraad gedurende die 24 uur. Afgelopen maandag hebben wij te horen gekregen dat hij ernstige Reflux heeft. (En dat terwijl ik 3 keer min vermoeden op het cb had geuit, maar volgens hun kon Naut dat écht niet hebben hoor...pff) Inmiddels krijgt hij medicijnen en hopen we dat hij eindelijk wat rust krijgt binnenkort (en wij ook, want ik ben helemaal op).
Naut heeft zgn. 'Silent Reflux', wat betekent dat hij niet echt overmatig spuugt maar alles weer inslikt. Ik begon aan Reflux te denken omdat ik hem 's nachts (en achteraf ook overdag) zo vreselijk hoorde worstelen met zijn voeding. En dat meestal 2 uur nadat ik hem gevoed had.

Mocht je vragen hebben over Reflux, laat het me maar weten :)
Veel Reflux info staat ook op:
http://www.reflux.org en op
http://www.babywhisperer.com (hier is een apart Reflux forum) Dit is trouwens sowieso een leuke site, vind ik.

Sterkte!
Groetjes, Cornelie
mv Naut, 8-4-2003
 
Hoi,
bedankt voor alle reacties!
We zijn afgelopen vrijdag bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest. Die afspraak hebben we maar op eigen initiatief gemaakt omdat we steeds afgepoeierd werden. Nu moeten we komende donderdag weer komen en dan krijgen we ook een ph-metrie kastje mee. De vrijdag erop wordt deze weer verwijderd en kijken ze wat de uitslag is. De kinderarts dacht dat het heel goed mogelijk was dat ons dochtertje ook reflux heeft en medicijnen kan krijgen, maar ze wil dan eerst zeker weten dat dit de oplossing is (en terecht!)
We zijn erg blij dat we op eigen houtje zijn heengegaan en ik hoop ECHT dat dit wat oplevert!
We doen nu ook een theelepeltje roosvicee in elke fles en dit heeft wel iets geholpen, want ze drinkt iets meer. Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes, Gwynniver
 
Hoi Gwynniver,

Naar aanleiding van jou berichtje en de gelijke sympthonen, ben ik naar het consultatieburo gegaan en gelijk doorverwezen naar de kinderarts.
Onze kleine heeft dus ook reflux en we hebben medicijnen gekregen. Het werkt geweldig. Ze drinkt weer goed !! Ze dronk ineens op een dag 4 flessen van 200 cc leeg !!!
De medicijnen vindt ze niet lekker, nu doen we hier ook een klein beetje Roosvice bij ( het is echt overal goed voor ) en nu houdt ze het binnen.
Ik hoop dat jullie ook medicijnen krijgen voor die kleine en dat het flesje geven dan weer een gezellig moment wordt. Ik zal je op de hoogte houden hoe het bij ons verder verloopt.
Dank je wel, want anders was ik hier nooit opgekomen en zou het nog langer geduurd hebben.
groetjes Brenda
 
Terug
Bovenaan