Slechte eter!! en reflux..

Mijn zoontje had ook last van krampen bij de normale nutrilon, maar dat was vrijwel direkt over met de AR. Hij krijgt het uit een bibi fles met een dental speen maat L. Dit op aanraden van mijn oppas, aan de avent spenen die ik had zoog hij niet goed maar kauwde er een beetje op. Fruithapjes krijgt hij al en die bind hij heerlijk en die spuugt hij ook niet uit. 's morgens geef ik hem ook een beetje nutix pap van een lepeltje, dat gaat redelijk.

Grt.
Marie.Anne
mv Sid (bijna 6 maanden)
 
hai,

ik heb een baby van 3 maanden en ze is ook zo een slechte eter. Wat kan ik doen? Ze groeit wel goed.maar ik maak me zorgen. Ze is ook niet zo een mollige baby,maaar ik stel me zelf gerust dat ze dat heeft van haar vader.Soms eet ze wel flink.Maar wat is reflux eigenlijk? Waar kan ik meer daarover lezen. Wie mij persoonlijk wil mailen kan dat ook via ev_salim@datsunsuriname.com of ev_Salim @hotmail.com.Ik sta open voor elke reactie. Oja , ze is ook mijn eerste baby hoor. En ze heet Gabriella. Een heel lief meisje en huilt niet veel, en mocht ze me even zien.Dan giert ze het uit van blijdschap(ik ben n.l. een werkende moeder en ben van half zevn smorgens tot en met vijf uur smiddags niet thuis, zielig he)

 
Hoi allemaal,
we hebben inmiddels de uitslag binnen van de ph-metrie en daaruit blijkt dat Shannon dus absoluut geen last heeft van reflux.
Evy: bij reflux komt de voeding vanuit de maag weer in de slokdarm met het maagzuur en dat kan pijnlijk en onaangenaam zijn. De sluiting tussen maag en slokdarm werkt dus niet goed.) De kinderarts heeft nu nutramigen voorgeschreven en dat is een voeding die bij zware (koemelk)allergie wordt voorgeschreven.
Dit moeten we 8 weken proberen, dan weer een week de pepti(haar oude voeding) geven en kijken of dit helpt. we zijn erg benieuwd. De laatste week drinkt ze gemiddeld zo'n 750 ml per dag, dus dat is al een enorme vooruitgang! maar het blijft stressen hoor, wat een ellende dat eten ieder keer! Ik sta bij elke fles weer stijf van de zenuwen omdat ik zo vreselijk graag wil dat ze voldoende drinkt!
Wij mogen pas bij 6 maanden beginnen met bijvoeden, i.v.m. eventuele allergieen. Op zich vind ik dat jammer, want het leek me erg leuk om met fruithapjes te beginnen!;-)

Groetjes, Gwynniver
 
hallo gwynniver,
Oh wat begrijp ik goed hoe jij je moet voelen.Onze dochter is nu 9 maand oud en we hebben deze tijd bijna altijd doorgebracht met eetproblemen.Alle voedingen geprobeerd van borstvoeding tot nutramigen. Vermoedens van koemelkallergie tot krampen of tanden op komst. Altijd maar weer zoeken naar een reden.Ze levert ook veel strijd en wil vaak niet aanpakken.En wat ze nu heeft of heeft gehad??..we weten het nog steeds niet.Wat wel duidelijk is van hoe ouder ze word hoe beter het gaat.Ook zijn we naar de osteopaat geweest omdat ze ook niet op de arm wilde drinken, ze bleek last te hebben van de schedelbasis.Daarna ging het op de arm voeden beter.Op het moment is ze nog steeds een matige eter(ze weegt nu 7 kilo) en moet ze constant afgeleid worden met speeltjes tijdens het eten.We kunnen er nu iets beter mee omgaan omdat ze niet constant meer strijd levert maar uit iegen ervaring weet ik dat dit erg frusterend is. Overgaan naar vast voeding kost wel wat tijd maar heeft haar wel goed gedaan.Je hebt soms kinderen die beter vast voedsel kunnen verdragen..Ik wens je veel sterkte toe
groetjes angelique
 
Hoi Gwynniver,
Bedankt voor je uitleg over reflux. Ik denk niet dat mijn meisje dat heeft. Want ze spuugt niet. Als ze gedronken heeft, dan laat ze een boertje en dan gaat ze lekker slapen. Maar ze eet niet zo flink. volgende week dinsdag moet ze naar de cb en dan ben ik benieuwd. Bij de laatste consultatie dat was toen ze 3 maanden werd, was ze wel een beetje bijgekomen. en ze was ook langer geworden. Soms drinkt ze per dag 3 voedingen van 150ml+5schepjes nutrilon, maar soms drinkt ze niet meer dan 1.5 voedingen. Dan maak ik me flink ongerust. Ze dringt ook nog de borst hoor. Maar drinkt slechts 1 keer , en als ze een keertje veel heeft gedronken dan lust ze haar fles overdag niet,of drinkt maar weinig. Misschien moet ik dan helemaal stoppen met de borst? Maar dat wil ik niet. Ik ben een werkende moeder , maar ik wil haar niks te kort doen, dus wil ik haar de borst blijven geven.Want ik vind dat dat helpt om die 9 uurtjes die ik niet bij haar bent,goed maakt.En dan ben ik tevreden , maar wanneer ik merk dat ze niet aan de borst wil, dan lijkt het alsof ze vervreemd van mij.Afwachten is op het resultaat van de cb dinsdag.
Ja, ik hou jullie op de hoogte.

groetjes
 
Hoi

We zijn naar de consultatieburo geweest. Mijn meisje is met het liefst 1 pond bijgekomen binnen 1 maand. Ik vind het wel goed. Ik had anders verwacht aangezien ze een slechte eter is. Maar nu is ze intussen 4 maanden. Ik doe wat phosfatine bananen smaak in haar melk. Nutrilon. En dat vind ze ook wel lekker. Niet dat ze flinker eet hoor.het is gewoon hetzelfde.Maar soms drinkt ze meer dan 600 ml, soms meer dan 700 of soms niet eens 400. Ja ik denk dat ik me maar niet druk moet maken. als ze maar gewoon groeit en de nodige voedingstoffen krijgt. Toch?
 
Terug
Bovenaan