<p>Ik voel mij vreselijk... ik durf met niemand over mijn gedachtes en gevoelens te praten die momenteel spelen, daarom schrijf ik ze hier maar. </p><p>Wij hebben nu een zoontje van bijna 3 weken oud. Een prachtig mannetje, ik houd ontzettend veel van hem. Maar toch... Ik snap vaak mijn gevoelens niet meer. </p><p>Om mij heen zie ik zoveel moeders die hun pasgeboren kindje helemaal platknuffelen en er geen genoeg van kunnen krijgen. Maar ik... ik ben blij als ik hem een tijd in zijn bedje kan leggen zodat ik mijn handen vrij heb. Ik mis het om mijn eigen ding te kunnen doen. Om vrij te zijn, zonder steeds rekening te moeten houden met dat kleine mannetje. Ik vind het vreselijk om te zeggen, maar soms voelt hij als een 'last'?</p><p>Ook als hij huilt, denk ik: jahoor, daar gaan we weer. En meestal baal ik er dan van dat ik mijn eigen ding moet laten liggen en mij bezig moet houden met hem.</p><p>Er zijn wel momenten dat ik van hem geniet, hem even wil knuffelen, alleen maar naar hem kan kijken. Maar ik heb het gevoel dat de negatieve gevoelens en gedachtes overheersen. Ik voel mij zo'n slechte moeder... Ik moet elke dag huilen om de gevoelens en gedachtes die ik niet wil hebben. Ik wil onvoorwaardelijk van hem houden, mij 100% voor hem inzetten, het niet erg vinden mijn eigen ding ervoor aan de kant te zetten... Maar dat lukt mij niet?! Ik voel me zo slecht...</p><p> </p>