Slechte moeder..?

Respect voor allemaal!
Het is ook niet makkelijk.. maar er word te weinig over gesproken.
Wees vooral lief voor jezelf, het is niet niks. Ook ik heb er zo voor gezeten.
Hele dikke knuffel voor allemaal!?

Herkenbaar. Hier ook eerste maanden het gevoel dat ik een slechte moeder was. En ja heb ook een heftige bevalling achter de rug gehad was wel blij dat mijn vriend 2 weken vrij had genomen om voor onze dochter te zorgen en mij veel laten rusten. Nu 4 maanden verder en ik voel me super ik geniet er van. Ook voor jou komt die tijd heb geduld eerste kindje is moeilijk en ben je radeloos soms. En voelde me ook zo geen vrijheid meer maar ik ben er aan gewend nu en heel soms ga ik uiteten met mijn vriend en passen opa en oma op de kleine meid. Voor een paar uurtjes tijd voor jezelf maakt je geen slechte moeder echt niet. Je hebt dan tijd om te relaxen en ff je zorgen even aan de kant te zetten.

och ja hoor ik herken dat wel haha ben ook geen baby mama. Ik dacht dat ik wel zou zijn maar nee.. niet dus. Wij hadden daarbij de eerste maanden ook nog een huilbaby, ik zat er helemaal doorheen en mijn partner ook. Midden in de nacht stonden we huilend met een kleintje in ons armen en wisten we niet meer wat we moesten. Weer de oma's maar bellen. Nee ik heb nooit een roze wolk gezien in mijn verlof. Wat een verschrikking. Had er zo'n andere voorstelling van. Echt waar maar ik ben er altijd voor uit gekomen dat het helemaal niet zo'n rozengeur en maneschijn is als dat iedereen zegt. Natuurlijk zullen er heus wel zijn die in de wolken zitten maar heel veel ook niet. Maar ja dat mag natuurlijk niet hardop gezegd want je hebt een gezond kindje.. Dat neemt niet weg dat die eerste periode gewoon zwaar is. Echt het komt wel goed en je vind je weg erin en ook jij gaat je kindje straks beter begrijpen en dan is er niemand die jou kindje zo kan troosten als jij en jij weet dan wat er aan de hand is terwijl een ander nog moet gokken. Probeer af en toe lekker even wat voor jezelf te doen. Sla de deur dicht en even me time. Dat heb je echt wel nodig. Ik doe het ook nog steeds. Ik was altijd ik kom spontaan langs en blijf altijd nog het langste plakken op een feestje type maar dat gaat nu niet meer. Maakt me nu ook niet meer uit. Mijn zoontje is 7 maanden nu en ik zit nu wel op die roze wolk. Ja dat heeft even geduurd maar ik ben dol op hem en vind steeds beter mijn weg met hem. Je bent echt niet de enige. Dat zie je hier maar weer!

Ha ik sluit me graag aan, mijn meisje is bijna 3 weken en hoewel ik t ook vaak leuk vind, is t ook superzwaar soms! Zeker op regeldagen met veel huilen en dat ik dan bijna niet van de bank af kan.. maar dat is toch ook normaal, en als ze lekker ligt te slapen en ik even mijn handen vrij heb ben ik blij! Even doorbijten, als de eerste lach komt..

Terug
Bovenaan