Snachts elke 3 uur drinken

<p>Onze dochter is nu bijna 4 maanden oud en wilt nogsteeds elke 3 uur drinken snachts. Ze drinkt om 7 uur 2 borsten ipv 1en om 10 uur geef ik er ook 2. Daarna komt ze elke 3 uur, soms 3,5 of zelfs 2, 5 uur er tussen.</p><p>Ik vind het echt niet erg om nog 1 keer te voeden snachts maar om nou elke keer maar 2,5 uur te kunnne slapen word mij nu echt te vermoeiend. Ik ben elke dag chagrijnig door de gebroken nachten en heb ook weinig geduld naar mijn peuter van 2</p><p>We hebben al geprobeerd om een grote fles af te kolven en hier johannesbroodpitmeel in te doen maar dit had geen effect en kon ze hierdoor 2 dagen niet poepen. </p><p>Soms probeer ik m'n pinkje erin te doen en deze pakt ze af en toe wel alleen dan kan ik hem er pas na 3 kwartier uithalen terwijl ik met voeden binnen 15 min haar weer terug kan leggen.</p><p>Weet iemand hier iets op? Ik heb ook al geprobeerd om overdag meer te voeden zodat ze snachts langer verzadigd is maar heeft ook geen effect</p>

Hai, dat is wel heel erg pittig.. 
heeft ze wel echt honger of troost ze zich zelf met een paar slokken? 
Misschien is het wel Eem hongerige baby en haalt ze niet genoeg uit borst voeding? 
Vervelend dat je minder geduld hebt voor je peuter lochies wel maar die kan er natuurlijk niks aan doen
is overstappen op kunst voeding geen optie voor je? 
heeft je kleintje ook geen speen? 

Ik dacht idd ook aan zuigbehoefte en dus een speen misschien een optie. Ik moet zeggen dat mijn kindjes ook wel lang voor meerdere nachtvoedingen kwamen hoor. De een slaapt nou eenmaal sneller door dan de ander. Ik liet ze maar gewoon bij mij in bed slapen. Even drinken en verder slapen, zo had ik zelf de meeste rust. Ik heb lang moeten proberen voor een speen die de kids wilden en uiteindelijk alleen de BIBS die ze pakten. 

Mijn lactatiekundige zei toen dat ik overdag de voedingen dichterbij elkaar moest pakken. Onze zoon liet overdag netjes 4 uur tussen voedingen en kwam snachts inhalen wat hij te kort kwam. 

Als ze echt drinkt zou ik er niet aan ‘sleutelen’. Als het meer tutten is zou ik proberen echt te laten drinken. Als drinken een kwartier duurt en je pink 3 kwartier zou ik het drinken maar zo laten.  Het wordt vanzelf wel beter. Hier 1 van 3 maanden die ook meestal elke 3 uur komt. Kijk ook uit naar de nachten dat je weer langer kan slapen. 
overstappen op kv gaat ws niet helpen. Zelf meegemaakt en ook mensen om me heen. 

Het enige wat kan helpen aan het overstappen naar kunstvoeding is dat jede voedingen niet meer alleen op je hoeft te nemen en dat je weer wat kunt slapen. Bij onze zoon hielp de overstap wel, maar hij bleek niet goed aan de borst te kunnen drinken en had dus altijd honger. 

Hier is het hetzelfde. Alleen ik geef kv, wat daarbij helpt is dat we de laatste voeding wat meer geven en dan slaapt hij ongeveer 5 uur, drinkt snachts een klein beetje en slaapt dan weer verder. 

Mijn dochter heeft dat ook nog heel lang gedaan, ik was toen al lang en breed weer aan het werk. Had toen om 23u laatste voedinge en kwam ook 's nachts nog een keer en om half 7 weer. Ook borstvoeding. Heb toen ook gekolfde melk geprobeerd via de fles, kunstvoeding, overdag vaker voeden, maar het maakte niets uit. Uiteindelijk sliep ze met 6,5 maand het klokje rond, dus het komt goed! Het is alleen heel zwaar, vooral als je door bv het altijd zelf 'moet' doen.

Terug
Bovenaan