Snachts elke 3 uur drinken

Jeetje het verbaasd me echt hoeveel mensen mij het advies geven om te stoppen met bv, daar ligt het echt. Niet aan! De oudste heb ik 1.5 jaar bv gegeven en ben dat nu ook zeker van plan. 
Ik gebruik de laatste 2 nachten een speentje om de voedingen te rekken en dit gaat wel goed alleen moet er nu elke keer uit om die speen terug te stoppen in haar mond dus dat is wel jammer
Afgelopen nacht dronk ze na 5 uurtjes echt Mar 3 slokjes dus had ik net zo goed niet kunnen voeden. 
Ben beniwid wat de aankomende nachten ons brengt! 
Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! 

Hier ook met mijn dochtertje gehad tot ze 11 maanden was. Ineens stopte het. Vraag me niet waarom. Ze blijft een onbetrouwbare slaapster, wordt regelmatig nog wakker, krijgt dan een slokje water en we leggen haar weer terug. Ze is nu ruim 1,5. 
Ik heb vaak gedacht, als ze hapjes krijgt gaat het wel beter, als ze zo oud is wordt het wel beter. Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd en dat gaf mij rust. Het was niet anders. Mijn man kon niets overnemen, want ze weigerde de fles en speen. Het stomme is, dat het echt begon te wennen die gebroken nachten. 
Ik was verwend met haar broer, want die sliep vanaf 4 weken al hele stukken door en vanaf 6 weken echt de hele nacht. 

Probeer je kleintjes overdag op hetzelfde moment in bed te krijgen. Dan kun je zelf ook even een uurtje (of 2) op de bank. En laat de boel de boel. Poetsen komt wel weer als ze ouder zijn.

Nee joh, zeker niet stoppen met de borstvoeding, ken genoeg babies die met flesvoeding ook niet doorsliepen. Mijn zoontje beslooy met 11 maanden ineens door te slapen, daarvoor had ik ook een schema van 22 / tussen 2 en 3 / iets voor 7. Soms zelfs 2 voedingen tussen 22 en 7. En om 6u ging mijn wekker om te werken.
Wat bij mij werkte, de tip die hier ook al een paar keer is langsgekomen: leg je erbij neer. Anders kost het nog negatieve energie ook! Wees blij met elk uurtje slaap dat je krijgt. 
Bedenk ook: die borstvoeding geeft je hormonen die ervoor zorgen dat je er beter tegen kan. Zoontje is 16 maanden en ik ben nu kapot als ik er weer uit heb gemoeten snachts (maandje geleden werd hij steeds huilend wakker, bleek het mannetje het gewoon koud te hebben, was 36graden!). 
Succes! Je kan het!

Mijn dochter van 8,5 maand sliep met 6 weken door (22:00-7:30) en dat was fantastisch! Vanaf een maand of 4 was dat helaas klaar en op t moment komt ze ook gewoon weer om de 3uur. Sinds ze 6,5 maand was geeft mijn man wel een fles kv rond 23:00, want ik trok het, zeker in combinatie met werken niet om steeds zo kort te slapen en kolven is al niet optimaal hier, voor avondvoeding haalde ik er hooguit 120ml uit, terwijl ze wel 150-180 op kan (en dan dus ook iets langer slaap). Ik hoop ook nog steeds op een wonder; ze eet overdag best wat hapjes, maar geen verandering. Ben wel heel blij te lezen dat jij ook niet meteen denkt ‘dan maar KV’, zit zelf enorm op de wip, omdat ik echt gesloopt ben, maar vind bv ook gewoon goed (en fijn moment). Lastig he! Sterkte, denk vannacht aan je, dan zijn we samen niet alleen wakker..

Terug
Bovenaan