Snachts elke 3 uur drinken

Mijn dochter heeft het ook tot 5.5 maand gedaan (kunstvoeding!) terwijl ze overdag genoeg kreeg! Het was vaak 22.00-1.00-4.00-7.00 ofzo. Doodvermoeiend. Mijn man deed de voeding van 1.00 en ik alle andere. Zo kon ik tenminste van 22.30-4.00 ongeveer slapen. Ik heb ook een peuter die om 6.30 wakker is elke ochtend (en s nachts soms ook nog wel een keer) en ik snap je helemaal.. doodvermoeiend!!! Een speentje hielp soms een uur te rekken, maar daar had ik echt niet altijd zin in. Liever een voeding en doorslapen.
Ze is nu 6.5 maand en het is ineens voorbij.. ze slaapt nog geen hele nacht door, maar vaak wel van 23.00-5.00/6.00.. dus dat is al zó fijn!!! Pas zelfs 1 nacht van 22.00-7.00! :D
Ik heb geen tips, alleen misschien kun je afkolven en je man 1 voeding laten doen? Mijn man deed het met liefde. We moeten allebei werken en een dag thuis met 2 kinderen is óók werken en dan heb je ook geen moment rust. Johannes broodpitmeel of bambix ofzo helpt hier ook niet om langer door te slapen.
Hopelijk wordt het gauw beter! Succes!

Mijn dochter van 9 maanden komt in de nacht nog altijd om de 3 tot 4 uur. Het is vermoeiend maar nachtvoedingen horen er nou eenmaal nog bij tot een jaar of 1... 
Mij helpt het ook om haar naast mij in de cosleeper te laten slapen, ze past er nog net in

mijn zoon is bijna 1.. en komt ook on de 3 uur. (bv)
ik heb t maar geaccepteerd aangezien hij geen of drinkt dus er nu ook geen oplossing is.
vaak is er ook wel wat. bijvoorbeeld veel verkouden..  zere keel, slaapregressie, nu weer een tandje.
ik heb ook een peuter van 2 en ik snap je helemaal met je geduld.. maar het accepteren dat t is zoals t is helpt heel erg. en tja soms ben ik kortaf maar dan moeten ze zelf maar eens een jaar lang 3/4x per nacht je bed uit. 

Dat klinkt heel vermoeiend idd! Toen mijn zoon iedere 2 uur wilde drinken dacht ik dat ik gek werd en dat duurde maar 2 dagen... Dus snap dat je lontje wat korter wordt! 
Heb je die fles al eens wat langer achter elkaar geprobeert? Misschien is het even wennen. Wij deden dat ook. Dan wist ik wat hij op had en hield hij het langer vol. Als je wat toe wilt voegen zou ik eerder voor pap gaan dan pitmeel. Dit is idd heel stoppend.
Gebruik je een speentje? 

Ohh m'n dikke vingers drukte al op verzenden... 
Zou je man een afgekolfde fles kunnen geven in de nacht?
Of gewoon afwachten tot de hapjes erbij komen. Wie weet verzadigd dat extra. 
Succes! En laat je niet gek maken door de tips om kunstvoeding te geven. Zou toch wel heel zonde zijn als dat niet eens zou helpen... 

Vraag: loopt de borstvoeding snel? Ik ben overgestapt naar de fles, omdat mijn voeding heel snel liep, en dat als het langzamer liep mijn dochter stopte me drinken, omdat zij dacht dat ze genoeg had. Hierdoor loopt de productie terug.  Heb dit opgemerkt toen mijn dochter opeens snachts weer kwam. En op een gegeven moment, na 20 min aan elk borst nog steeds krijste en ik een fles afgekolfse melk 130cc wat ik nog staan gaf en dit schoon opging. Ik had dus gewoon een kindje met honger. Ben gelijk gaan afbouwen en gestart met fles voeding heb nu een tevreden kindje.

Terug
Bovenaan