Snel zwanger na miskraam???

@Yres Jeetje wat heftig, heel veel sterkte komende tijd en hoop echt dat er ook voor jou snel positief nieuws is!❤️
Conceive plus heb ik inderdaad inmiddels in gebruik, inmiddels in afwachting tot de volgende (hopelijk) NOD. 
 
@AnnemiekeHmr, dankjewel! Had niet verwacht dat het zoveel impact zou hebben. Zo bizar als je dit meemaakt hè? 
Hopelijk inderdaad snel weer een klein wondertje. Begrijp helemaal dat je zwangerschapswens alleen maar sterker wordt. Eenmaal je een positieve test hebt gehad kijk en droom je toch over de toekomst. Als dat dan wegvalt, wil je dat zo snel mogelijk terug! Hoe lang heeft het de vorige keer geduurd toen je zwanger was? 
Heel veel succes met het afwachten van de -hopelijk- nod! 
 
@Yres Dat had ik ook, vanaf het moment dat je die positieve test hebt gehad ga je over in een soort zorgmodus? Weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Ik heb voornamelijk moeite op dit moment als mensen uit de directe omgeving nu bekend maken dat ze een kindje verwachtte, en dat is niet dat je het ze niet gunt maar ik steeds denk hoever ik zelf had kunnen zijn. 
Wij waren aan het proberen sinds november ‘18. Hoelang heeft het bij jou geduurd?
 
Ja dat kan inderdaad! Ik heb ook 8 weken geleden een miskraam gehad en gisteren weer een licht positieve test in handen! Zooo spannend!
 
Snap helemaal wat je bedoeld, AnnemiekeHmr! Bij mij ging er ook iets ‘aan’ aan moederinstinct toen ik de eerste echo zag. Het was gelijk ineens iets tastbaars. 
Begrijp heel goed dat het steekt als anderen hun zwangerschap melden. Je wilt het natuurlijk ook zo graag. Ik denk nu wel meteen: wie weet wat zij hebben moeten doorstaan. En: wie weet zijn wij straks degene die anderen helemaal happy vertellen dat we zwanger zijn, terwijl het dan anderen ‘steekt’. Er wordt gewoon veel minder gepraat over de tegenslagen en het goede nieuws hoor je als buitenstaander ineens en dan denk je vaak meteen: Jahoor, weer iemand zwanger, behalve ik. 
Nu praat ik zelf ook niet over wat we nu meemaken. Alleen twee vriendinnen heb ik het verteld en dat vind ik nu even genoeg. Misschien vertellen we het ook onze schoonouders/broer/zus als ze terug zijn van vakantie en er komt iets ter sprake. Maar ik denk wel dat ik bij een zwangerschapsaankondiging eerder open kaart zou spelen, dat het al een tijdje heeft geduurd en dat we dit ook eens hebben moeten meemaken. 
Wij zijn vanaf aug 2018 gestopt met de pil. Nu dus precies een jaar geleden. Eind juni 2019 hadden we onze eerste positieve test na 11 menstruatierondes (het was raak met conceive plus en de zoete aardappels, toeval waarschijnlijk, maar die ga ik beide binnenkort weer gebruiken!)
Mali Mali, super fijn dat je zo snel weer een positieve test hebt! Lijkt me heel spannend! Hoe lang had het bij jou ervoor geduurd tot je zwanger was? 
 
Daar heb je ook helemaal gelijk in @Yres.
Soms heb ik het idee of je het er ook niet over mag hebben.. mensen weten niet wat ze moeten zeggen en dan krijg je zo’n dooddoener als; jullie tijd komt ook wel. Op dat moment is dat het laatste wat je wilt horen. Dan heb ik al zoiets van laat maar.
Ik ga zeker je tip gebruiken van de zoete aardappel, wie weet! Heb jij ook dat je nu zo gefocust bent op symptomen? Ik ben continue aan het vergelijken of ik iets hetzelfde voel als toen, en kan haast niet wachten om misschien al een vroege test te doen al weet ik niet goed wat de ervaringen daarmee zijn. Vriendinnen zeggen ook wacht gewoon af (hoe moeilijk het ook is) je hoeft namelijk niet dezelfde symptomen te hebben. 
 
@mali wat spannend dat je al zo snel weer een positieve test hebt! 
 
Haha, de zoete aardappel is echt een ‘baad het niet dan schaad het niet’ dingetje. Maar ik vind het lekker, dus helemaal prima! 
Vervelend dat mensen zich geen houding weten te geven en dan maar wat roepen. Iets wat ze ongetwijfeld wel goed bedoelen, maar wat inderdaad als dooddoener klinkt...
wat betreft de symptomen, geen idee nog! Ik ben vanaf gisteren de medicatie voor het opwekken van de miskraam aan het nemen, dus dat zal tussen nu en overmorgen moeten plaatsvinden. Daarna doe ik weer fanatiek mee aan de volgende rondes (als het mag van de gyneacoloog). 
Snap wel heel goed dat je continue wilt testen. Dat had ik zelfs voor de zwangerschap! En ook tijdens heb ik nog regelmatig getest om te kijken of het opliep. Zo’n vroege test heb ik bij Mn zwangerschap toen gedaan en die was echt heeeeeeeel licht. Ik wilde het die dag weten omdat we toen sushi gingen eten met vrienden en ik dacht: als die negatief is dan ga ik sushi eten. Toen was er dus een heel licht streepje Haha. Had verder eigenlijk nul kwaaltjes, had zelfs menstruatiepijn-achtig gevoel, dus we waren ook niet direct helemaal excited met de test (want bij vroege testen gaat het vaak nog ‘mis’ en wordt je op of rond je nod alsnog ongesteld). Pas na een aantal weken kreeg ik gevoelige borsten en pas rond de 7-9e week was ik heel moe, een beetje misselijk en had ik last van maagzuur. Verder super geobstipeerd haha, maar dat was het! Daarna namen de klachten af, maar toen was het kindje dus al overleden (wat ik pas 2 maanden later wist bij de termijnecho). 
Ik zou ook zeggen: probeer te wachten, maar maak je jezelf ermee gek om te wachten, koop dan de 2 voor 5 euro testen van de kruidvat. Bij mij gaf die een beter restulaat dan de early test. Je moet alleen rekening houden dat je teleurgesteld kan zijn door een negatieve test, terwijl die een week later misschien wel positief is of juist andersom: een positieve test die toch later een menstruatie wordt. Weet niet of je dat weer extra spanning gaat geven? 
 
Ik wacht gewoon lekker volgende week af, we gaan het wel zien. Jij succes komende dagen! Neem daarna lekker je rust, ik voelde me daarna alsof ik zwaar de griep had 2 dagen lang. Ik duim voor je dat alles daarna snel weer op gang mag komen??
 
Terug
Bovenaan