snik toch een helmpje

Vanmiddag moest ik weer met Roel naar de fysio.
Gelukkig ging het beter als vorige week.
Maar dat kwam ook dat hij niet veel gedaan heeft.
Moest Roel nu een mat op de grond leggen ipv een tafel.
Zo heeft hij Roel kunnen observeren.
Het naar rechts kijken vond hij heel goed gaan en zijn handjes zijn ook nu goed open.
Alleen de buikligging...
Dat laat te wensen over. Moet daar nog goed mee oefenen.

Alleen had hij geen leuk bericht voor me.
Hij vind het toch beter als Roel een helmpje gaat dragen.
Ik kon me gelukkig inhouden maar de zaten erg hoog. Heb ze in de auto en thuis wel laten gaan.
Nu moet ik maandag een verwijsbriefje halen en een afspraak maken bij het ziekenhuis.
Jeetje mijn kleine mannetje heeft al heel wat meegemaakt en nog meer meemaken.
Nieronderzoeken fysio nu weer een helmpje en zijn tongriempje moet ook nog gedaan worden.
Gelukkig beseft hij het allemaal nog niet.

Heeft iemand die in de familie of vriendenkring een kindje gehad die een   helmpje moest en hoe keken die er tegen aan?

Liefs wen

Hoi meid,

Wat een naar nieuws zeg!Ik ken er niemand mee...maar wat moet moet hè....ook al is het shit!....komt goed meid,ik denk dat mensen even raar kijken misschien maar ze kijken gauw weer door hè...et komt vaker voor hoor.....

Wat ik me wel af vraag...waarom wordt er iets aan et tongriempje gedaan?Stefan heeft er ook iets last van volgens de kraamhulp maar ik begreep van de VK dat er niets meer aan gedaan wordt!

Sterkte meid....enne kop op hè.

Groetjes Gea

Hai Gea,

Job mijn oudste had ook een kort tongriempje en hij is met 8 maanden geopereerd in het JKZ in Den Haag.
En toen Roel geboren was en op mijn buik lag zag ik gelijk dat hij een kort tongriempje had net als zijn broer.

Het wordt nog wel behandeld hoor. Ze kunnen er op latere leeftijd last krijgen met praten en eten.
Mijn zus werkt op de OK in het JKZ en ze krijgt er zat die geopereerd worden.
Ik zou als ik jou was toch even navragen bij het CB of de huisarts.

Groetjes wen

Hoi,

sneu hoor, dat hij er toch aan moet geloven. Maar hij zal er nu toch nog niet zo heel veel last van hebben neem ik aan. Maar zielig is het wel.

Succes met je mannetje!

Liefs,

Ingrid

He meis! Wat vervelend nou voor jullie....maar ik heb er wel iets positiefs over te melden. De dochter van mijn vriendin heeft er 1 gehad vanaf 6 maanden tot haar 1e verjaardag. Het ziet er misschien niet zo leuk uit, maar ze heeft nu zo'n mooi rond koppie!!! En het is mijn vriendin en haar man zo enorm meegevallen. De kleine leek er zo aan gewend te zijn en had er amper last van. Alleen de warme zomermaanden waren wat sneu voor haar!! Hun dochter is nu bijna 4 jaar en je zou die periode al bijna weer vergeten....zo snel is het gegaan.
Ik snap dat het niet leuk is, voor jullie niet en voor Roel niet. Maar bedenk dat je hem er een mega-groot plezier meedoet, door hem een mooi rond hoofdje te geven. En als het goed is, is ie er rond z'n 1e verjaardag vanaf.
Veel sterkte enne.....wel een stoere uitzoeken he?!
Liefs, Patricia

Wat vervelend dat ie een helmpje op moet. Maar aan de andere kant, als die er daardoor straks nog mooier eruit komt te zien?!
Moet je later de meiden bij hem wegslaan, hihi.
Nee, het is nu vervelend maar straks alleen profijt van, toch?!

Sterkte ermee!

Liefs, Kar

Volgende week hebben wij met Imke een afspraak in tilburg om te bekijken of ze een helmpje krijgt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat haar scheve koppie met een helmpje weer mooi rond wordt. Doordat de afplatting namelijk vooral aan de zijkant zit, is niet zeker of een helmpje hier iets aan kan veranderen. Natuurlijk heb ik voor mezelf liever niet dat ze een tijd met zo'n raar doppie op haar hoofd door het leven moet. Maar liever dit dan dat ze me op haar zestiende kwalijk neemt dat we er niets aan hebben gedaan. En alles wat ze in haar eerste jaar doormaakt weet ze als het goed is later niet meer, en voor een puber of een volwassene kan het uiterlijk wel heel belangrijk zijn.

De kleine van mijn nicht heeft ook een helmpje gehad. Hij heeft hier absoluut een last van gehad. Hij stak lachend zijn armpjes uit als ze met dat ding aan kwam dragen. En als ik zie hoe weinig Imke nu merkt van haar pavlikbandage, dan vertrouw ik erop dat ze aan een helm ook wel zal wennen. Ze zal dus straks waarschijnlijk tegelijkertijd een spreidbroek en een helm hebben. Arm kind.

Kop op meid, die kleine van jou heeft voor hetere vuren gestaan. Als hij idd een helmpje moet, dan slaat hij zich daar vast ook zo doorheen. Maar ik snap natuurlijk wel dat het een klap voor je is.We leven met jullie mee.

Groetjes Linda

hoi,

Het kindje van mijn vriendin heeft ook een helmpje gehad, Moeders heeft er heel veel tranen om gelaten, maar baby niet hoor!
Ze heeft hem 5 maanden op gehad en dat ging heel goed.
Het passen en meten (in Tilburg) was even vervelend omdat hij 10x op en af moest, maar thuis ging dat prima, hij mocht maar 1x per dag heel even af om te kijken of er geen drukplekjes ontstaan en om de haren te wassen, maar eenmaal weer op had het kindje dat helemaal niet in de gaten.
Moeder had de helm trouwens helemaal beplakt met allerlei vrolijke stickertjes.
Denk van te voren even na over welke kleur je wilt want vaak kan je kiezen,
groeten Elke

Terug
Bovenaan