snoep

Vandaag met de meiden naar de bibliotheek geweest. Dat doen we elke week. En omdat het kinderboekenweek is, met het thema eten en snoepen, stond er een schaal met snoepjes bij de kinderboeken. Emma en Renske mochten van mij een snoepje pakken. Voor Renske had ik een sleutel gepakt, een soort winegum dus. Ik denk daar niet eens over na.
Renske eet hem niet gelijk op, maar houdt dat snoepje in haar hand. En buiten komen we een moeder met een dochtertje tegen. En die zegt, zo zo klein en dan een winegum. Kan ze dat al eten dan? Mijn dochter is net 2 en krijgt alleen spekkies. In een winegum zou ze echt stikken.
Ik was echt even verbaasd. Renske heeft met 19 maanden toch echt al kiezen en kan gewoon kauwen hoor. Ze heeft het snoepje later ook probleemloos opgegeten. Ik hou ze wel altijd goed in de gaten als ze een snoepje eet of het wel goed gaat, maar eigenlijk kan ze gewoon alles eten hoor. Alleen chocotoffees krijgt ze niet. Ik moet toegeven dat ik met Renske wel makkelijker ben. Ik koop snoep voor Emma en Renske wil dat ook en dan mag dat van mij ook geprobeerd worden. Zo eet Renske al een tijdje lollies en die kreeg Emma toen echt nog niet.
Maar een kind van 2 dat geen winegums krijgt, omdat ze daar in zou stikken, ik was echt verbaasd. Zo vreemd is het toch niet dat Renske dat wel wegkrijgt zonder problemen.
Het was dus geen opmerking over wel of niet laten snoepen, maar over het type snoep.
Mijn vraag aan jullie, eten jullie kinderen al wel eens zulk snoep? Of ben ik de enige die meer geeft dan rozijntjes en spekkies (die ze ook wel krijgen, maar ja Emma is bijna 4 die wil wel eens iets anders)?

Hoi hoi,

Ik ben tegen snoep, maar dat was je vraag niet.

Ik ben zeer bang voor winegums en spekkies. De reden is niet zozeer dat ze zich erin verslikken, want dan kan met alles dus ook met dat.
Maar als ze zich erin verslikt dan krijg je het er nooit meer uit.
Een zuurtje (o.i.d) is hard en kan je met heimlichgreep eruit krijgen. Winegums en vooral spekkies zetten uit en kan je nooit pakken.
Ik heb bhv gedaan (werk met kinderen dus ook speciaal daarop gericht) en daar werd dat dus verteld.
Ben er dus bang voor geworden.

Overigens zeg ik niet dat Myrthe nooit snoept. Want als ik een snoepje eet (chocola) dan krijgt zij soms ook een stukje. Alleen niet dagelijks. Ik denk zelfs maar eens in de maand. Wij snoepen namelijk thuis niet (behalve dus in ongi tijd hahahaha)

Liefs Irene

Zo hehe na lang proberen kan ik dan toch weer inloggen.
Nick is ook de tweede bij hem ben ik ook wel iets makkelijker met snoepjes wel ben ik erg voorzichtig met winegums e.d maar dat komt omdat zijn zus ooit eens bijna gestikt is een een winegum munt.
Lolly's krijgt mijn oudste van bijna 6 alleen maar als ze in de bank gaat zitten en Nick dus helemaal nog niet.
Ik geef vaak van die kleine beertjes als ze die inslikken glijden ze wel naar beneden.

Mijn kindjes zijn geen grote snoepers maar krijgen echt regematig wat en kunnen er goed mee overweg dus ook met 19 maanden kunnen ze snoepen en ik ben er van overtuigd dat het een groot verschil is met de eerste en de tweede en zeker bij een leeftijds verschil van 4 jaar.

Nick vraagt ook om een kek en koeke erg he, en ook om een wosje bij de slager ik dacht dat ze het niet begrepen maar wel hoor zijn wosje krijgt ie altijd .

Groetjes

hoi hoi

ook hier een weinig snoepend kindje caithlyn houd niet echt van snoep of koek wel een chocolade ei enzo vind ze lekker maar spek hoeft ze echt niet
een lolly winegum of iets geef ik idd ook liever niet waarom?eigenlijk geen idee

Ik heb voor Daniel alleen rozijnen bij de turkse slager vandaan, ze zijn daar mooi groot en lekker zacht.
Verder aan snoep krijgt hij eigenlijk niet, en waarom, net als patricia weet ik dat eigenlijk niet.
Aan koekjes krijgt Daniel de ene keer een speculaasje, de andere keer zo een likkoekje, of een halve eierkoek... dat wisselt wel.

Liefs Marina

Hoi,

Ik geef dat soort dingen ook niet, ik verslik zelf heel snel en de middelste heeft ooit van zijn tante een muntdrop gehad (hij was toen 2,5-3) en is daar bijna in gestikt, we waren gelukkig dicht bij het ziekenhuis!
Hier krijgen ze krentjes, appelstukjes (van de hema) haribobeertjes of schatkistjes, dus allemaal snoepjes die je direct weg kunt slikken, ook de middelste van 4 geef ik niet graag grote snoepjes, zoals winegum of drop!
Nu krijgen ze zowiezo niet veel snoep, ik geef liever een koekje of een beetje chips, maar 1x per dag en soms in het weekend iets extra!
Maar ik kan me die reactie wel een beetje voorstellen, daarintegen als jou dochtertje dit goed kan eten is er niks aan de hand!

Gr MJ

Gr MJ

Ik geef Zarah eigenlijk nooit snoep. Heb daar niet bewust voor gekozen, maar het komt gewoon niet in me op. Zolang ze niet weet dat het bestaat, heeft ze er ook geen behoefte aan denk ik. Ze krijgt elke dag een koekje, en heel af en toe (als ik eraan denk dat ik ze heb liggen...) rozijntjes.

Dus over het soort snoep, daar heb ik al helemaal bij stilgestaan! Denk dat dit per kind verschilt, maar als ik Zarah zo zie eten, denk ik dat ik het nog even bij de 'veilige' snoepjes zou houden. Oh en zij is bijna 18 maanden oud.

ook nathalia eet gewoon die sleutels weg hoor.
winegums zelf geef ik niet, want die duwt ze in 1 keer in haar mond, dat vind ik eng maar die sleutels neemt ze gewoon kleine hapjes en dat gaat uitstekend.
spekjes, lange vingers, rijstewafels,rozijntjes,dropjes,toffee (doe ik nog wel kleine stukjes geven) enz
eigenlijk eet nathalia alles wel van snoep.
nou moet ik er wel bij zeggen dat ze echt niet dagelijks snoep eet.
zelf zijn wij helemaal niet van t snoep.
(meer van chips en koekjes hahahaha wat ze overigens ook van ons krijgt)
maar af en toe een snoepje moet kunnen toch??

liefs, do

Terug
Bovenaan