snoep

Hey Reisa & Do,

Ik ben het geloof ik als een van de weinige die er hetzelfde over denkt......

Jordy snoept ook wel vaker. Tja op het werk bij mij gaven ze hem zo'n klein spekkie waar hij zich in verslikte. Was idd niet de leukste ervaring maar hij reageerde zelf door het eruit te hoesten. FF huilen bij mama en weer lekker verder met spelen. Ik werk in een bakkerij en mijn ouders hebben een bakkerij.... Jordy wordt daar nogal eens verwent.

Hij is met zijn gewicht vrij licht en ik maak me er dus ook geen zorgen om als hij wat snoept. Hij eet voor de rest ook alles.

Het is nog altijd zo dat alles met te ervoor niet goed is... Te veel ( Hetzelfde) fruit of te veel water is ook niet goed. Ik ben ook van mening dat snoep/chips ed met mate echt wel moet kunnen.

Ik weet van mijn opleiding dat heel veel 'gezonde' voedingsmiddelen juist slechter zijn dan sommige snoepjes....

Gr Wen

Het speelt inderdaad wel mee dat ik hier twee lichtgewichtjes in huis heb, die ik op dit moment zelfs roomboter op brood geef en af en toe chips om het gewicht wat omhoog te krijgen.
En ze krijgen 1 tot 2 keer per dag fruit en dan 1 keer iets lekkers en dan kiezen ze altijd een snoepje.

Hoi hoi,

Onze meid is een echte lekkerbek en eet dus eigenlijk alles.
Bij ons in de familie (schoonfamilie) zit overgewicht er echt in. Het zijn allemaal mensen die heel graag en veel eten en ja dat zie je ze dus ook aan.
Onze meid krijgt dus op gezette tijden eten. 's Morgens als tussendoortje fruit. Maakt niet uit wat, want ze vindt het allemaal lekker. Ze krijgt trouwens ook druiven, want die slikt ze echt niet in een keer door. 's Middags krijgt ze meestal een koekje.
Ook met de boterham eten is het eerst iets gezonds en daarna nog iets lekkers, als hagelslag, pasta, wat ze zelf wil.
Bij mijn schoonfamilie hebben ze er een handje van om de kinderen op een verjaardag helemaal vol te proppen, met chips, chocola, toastjes, worst, kaas noem maar op. Daar pas ik dus echt voor. Onze meid mag best iets lekker maar wel met mate. Ik heb liever dat ze haar avondeten fatsoenlijk eet dan al de rest. Jammer genoeg moet ik me daar op verjaardagen altijd om verdedigen. Maar ik wil niet dat onze meid ook zo'n klein dikkertje wordt.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nooit iets krijgt.
Ik denk dat iedereen het op haar manier doet en denk dat je best wel goede redenen hebt om je kind nog geen snoep aan te bieden.

Groetjes Anne

Hallo,

Ook hier wordt wel gesnoept, maar met mate. De kinderen vinden het beiden lekker en vooral Tijn vraagt er ook wel om, al moet ik zeggen dat het minder wordt.
We hebben altijd wel wat van snoep in huis, meestal van die gummibeertjes of iets soortgelijks. Nu doet deze mama aan Sonja en hebben we even geen snoep in huis, té veel verleiding voor mij ....... Ik heb voor de kinderen nu rozijntjes en een soepstengel met een beetje smeerkaas of pasta is ook altijd feest!
Chips krijgen ze hier niet thuis, maar dat eten wij eigenlijk ook nooit. Ze mogen het wel met verjaardagen en dan ben ik ook niet zo moeilijk en mogen ze wat meer snoepen. Nu moet ik zeggen dat wij maar een stuk of 5 dagverjaardagen per jaar hebben, nog geen verdere kinderen in de vriendengroep, dus dan valt het ook wel mee.

Groetjes danielle

Ik wilde net ook iets over verjaardagen schrijven. Wij hebben ook niet zoveel verjaardagen en van mij mogen ze op een verjaardag pakken wat ze willen. Ze zijn nog nooit misselijk geworden. Eerlijk gezegd heb ik ook gewoon geen zin om tijdens een verjaardag waar er vanalles op tafel staat steeds nee te moeten zeggen.
En gisteren werd Emma 4 jaar en dan gaat het hier ook los, hahaha. Veel snoep en chips, maar ook komkommertjes en worteltjes. 's Avonds hebben ze nauwelijks gegeten, maar dat vind ik niet zo erg. Zeker op hun eigen verjaardagfeestje mag dat van mij. Ik koop dan ook 'leuker' snoep, van die fluitjes en lippestift dingen. En dit jaar kon Emma het zelf uitzoeken. Heerlijk zulke verjaardagen!!!

Terug
Bovenaan