soms best pittig

Hoi meiden,
Als Daniël uit de box is hier zit hij echt aan alles waar hij niet aan mag zitten.
Het klinkt overdreven, maar ik ben echt alleen maar aan het roepen;
hela, niet doen, blijf af nee etc...
Hij zit met zijn vingertjes aan de stekkers van de schemerlampjes, in de stopcontacten... nu denken jullie; moet je er ook van die plaatjes voor doen, maar die peutert onze dreumes eraf.
Hij haalt de kastjes leeg, de spullen uit de keukenladens, en ik heb geen deur naar de keuken toe (helaas) ook als ik maar een keer vergeet de deur van de badkamer dicht te doen zit hij met zn handen in de wcpot of graait in de wcborstel...
Hij zit geen moment stil!

Hoe zijn jullie kindjes en hoe gaan jullie hiermee om?

In de box wil hij de laatste tijd niet echt meer, alhoewel ik hem er nog wel heel vaak in zet  zodat ik ook even iets kan doen zoals zuigen, of opruimen, stoffen etc.
s'Morgens slaapt Daniël niet meer, dus als ik het alleen van zn middagslaapjes moet hebben, heb ik iedere dag maar een uur.

Ik wil echt niet zeggen dat hij niet lief is, het is echt een hele dikke schat!!!
Ik hou veel van hem en beleef ook echt wel heel plezier saampjes.

liefs marina

He Marina,

Ik herken echt veel in je verhaal. Hier ook zo'n kleine handenbinder  
Ik logde net in en wilde een soort gelijk topic openen toen ik jouw verhaal zag staan...

Lotte haalt ook echt van alles overhoop, klimt overal op en in en maakt een ontzettende puinhoop van mijn ooit opgeruimde, schone huis. Om nog maar te zwijgen over de kleverige vingertjes, snotjes op mijn t-shirt en kwijl op de bank

En ook ik hou vreselijk veel van mijn kleine meid, echt. We genieten elke dag opnieuw en ik zou haar voor geen goud van de wereld willen missen.

Ik wil ook niet klagen, maar ik begrijp je helemaal. Het IS ook soms gewoon pittig en ik vind het alleen maar heel eerlijk dat je dat durft toe te geven !

We gaan wel een goeie tijd tegemoet, lekker naar buiten, kunnen ze hun energie kwijt.

Ik vraag mezelf ook vaak af, komen jullie nog aan poetsen toe met zo'n kleine wiebel om je heen ?

Probeer af en toe even tijd te nemen voor jezelf, dat heb je echt nodig !

Fijn weekend !

Liefs, Sophie

Hier gaat alles op het ogenblik met de franse slag.
Het poetsen zoals ik gewoon was, daar kom ik gewoon niet aan toe.
Tijdens Daniëls middag slaapje dan probeer ik wat te doen.

Als mijn man op zaterdags thuis is dan doe ik nog weleens wat, of
s' avonds als Daantje in bed ligt, en dan doe ik bijv; strijken, de ramen zemen of eens lekker dweilen, was opvouwen etc.

Ik ben idd heel blij met het mooie weer, zo en zo knap ik er zelf heel erg van op, krijg weer een beetje energie,
maar ook lekker naar het strand met mn kereltje of fietsen / wandelen....
het is gewoon weg heerlijk.
Daniël loopt nu ook lekker in de achtertuin, deze is bij ons heel klein en er staat op 2 lavendelplanten verder niets... dus boekje mee, en Daniël een bal en een autootje,
`dan is hij ook lekker zoet en hoef ik geen nee te roepen.

liefs marina

Renske kan er ook wat van. De opgevouwen was uit de wasmand trekken, haar kast leeghalen, in het laatje van de salontafel rommelen, in de aarde van de planten wroeten. Laatst had ze in een keukenkastje de suikerklontjes gevonden en die zat ze lekker op te eten. Als ik nee, nee zeg roept zij ja,ja.
Ik doe het huishouden vooral als Renske slaapt, gelukkig nog 2 keer per dag. Maar ik doe het zo snel mogelijk.
Soms word ik er knettergek van, vooral als ze iedere keer als iets niet mag gaat huilen. Maar het gaat over, over een half jaar gaat het allemaal weer een stuk makkelijker. Dat was bij mijn 1e tenminste wel zo.

Hoi,

Nou hier ook een mannetje wat al lekker pittig is. Nou was hij als baby al geen makkelijk mannetje, maar nu helemaal al niet meer. Ben woensdag nog naar het cb geweest en het blijkt dus al dat Yordi gewoon al lekker vroeg in de peuterpuberteit zit. De kinderarts heeft dit bevestigd. Hele tirades heb ik soms van hem. Soms zomaar opeens uit het niets kan hij boos worden. Wordt vooral erg boos als hij iets niet mag. Yordi gaat dan op alles slaan wat maar een beetje bij hem in de buurt is. Smijt met speelgoed enz.
De kinderarts heeft mij aangeraden om het gedrag te negeren, en hem af en toe een time out te geven. Dat deed ik al,want niks anders werkt meer bij hem. Als hij zo boos is en ik probeer hem dan met wat anders af te leiden, bijvoorbeeld een stuk speelgoed, dan pakt hij het, maar gaat dan keihard met het speelgoed smijten, dus het werkt gewoon nietmeer bij hem.
Yordi gaat dan even naar de gang toe. Totdat hij uitgeraast is, dan komt hij weer naar me toe en dan krijg ik een knuffel en een kus en dan is het ook weer oke en gaat hij weer lekker verder spelen.
Echte tip heb ik dus niet veder voor je. ik dnek dat je gewoon even moet uitproberen wat het beste past bij jou.
Maar soms kun je er indd helemaal knetter van worden.

Liefs marielle

Hoi,

Hier nog zo'n lekker pittig dametje hoor. Nog niet zo erg als hierboven genoemd, maar toch.
Alles wordt overhoop gehaald wat je net opgeruimd hebt.
Ik sotfzuig en dweil als zij erbij is en zet haar of in de box of in de kinderstoel voor de tv.
Verder doe ik of 's avonds of in het weekend met vriendlief.
Ik heb al veel weg gehaald waar ze niet mee mag spelen en probeer echt meer aandacht aan haar positieve gedrag dan negatieve gedrag te vestigen.
Maar begrijp me niet verkeerd, het werkt lang niet altijd hahahaha.
En nu ben ik zoveel mogelijk buiten. Heerlijk vind ze dat.
Alles bekijken en oppakken, ze heeft het zo naar haar zin buiten. En ik dus ook.
Maar ik had tijdje terug ook echt gehad, toen opende ik topic over straffen, omdat ik het echt niet meer wist en wilde weten wat anderen deden.
Nu gaat het weer even beter.   Ja het is soms pittig, zolang we dat erkennen en erover praten gaat het al snel beter.

Liefs Reneke

Hallo marina

Pittig is het zeker. Shanice huilt momenteel ook veel als ik zeg mag niet who of ze ziet ons wat eten dat ze ook wil. Het huis is hier te klein ze schreeuwt moord en brand en Milton die dan ook van alles uit de kast haal wat niet mag.
Gisteren hebben we samen het huis van top tot teen flink schoongemaakt omdat mijn man ook ziet dat ik er flink doorheen zit en wat denk je je draait even je kont om en jou hoor had milton weer iets te pakken en het omgegooid echt niet leuk meer.
Mijn man moet nou voorlopig weer naar het bedrijf dan moet hij helemaal vroeg op en automatisch sta milton ook op en die word dan zo vervelend op een gegeven moment moet niet denken dat ik die smiddags nog op bed krijg helaas.
Ach ja dat zijn fases daar moeten we gewoon doorheen elke leeftijd heeft weer wat.

groetjes lisette

Hey hey,

Hier ook zo'n handenbindertje! Bij Doreen zeiden ze met 11 maanden al op 't buro, daar heb je je handen vol aan.. Morgen moet ik weer, ben benieuwd.
Ik heb voor Doreen ook een time-out plekje. We hebben een scheidingsdeur van glas tussen de kamer en de keuken. Daar zet ik haar wel eens neer. Vind het een pittige tijd. Maar stiekem ook wel leuk. Ze ontdekken en leren ook zoveel.. Maar pittig is het zeker.
O ja, en over die stopcontacten.. Wij hebben een soort plastic pinnetjes erin, niet van die draaidingen. Ik krijg ze er zelf niet uit, ja met een theelepel erachter wippen. Ik heb ze bij de prenatal gehaald. Misschien is dat nog iets om te proberen?

Onderstaand stukje kreeg ik in de oei-ik-groei-nieuwsbrief. Ik vond het wel herkenbaar.
Liefs,
Karlien

Mentale sprongen
De ‘bokkensprongen’ van je dreumes    

Als je die mooie, moeilijke babymaanden achter de rug hebt, begint de dreumestijd. Een fase waarin je kind in duizelingwekkende sneltreinvaart dingen leert. Een héleboel leuke dingen, maar ook conflicten aangaan, drammen en manipuleren.  

Alle sprongen beginnen met een moeilijke periode waarin de drie H’s domineren (Hangerigheid, Huilerigheid en Humeurigheid), maar de sprongen in het tweede jaar van je kind zijn wel héél lastig. In het eerste halfjaar zijn ouders wel geïrriteerd tijdens de moeilijke perioden, maar ze weten dat hun baby er niets aan kan doen en troosten hem. In het tweede halfjaar zijn ouders vaker geïrriteerd en proberen ze hun baby bijvoorbeeld geregeld af te leiden. Een baby pikt dat meestal nog wel. Maar een kind in zijn tweede levensjaar niet en dat resulteert in perioden met conflicten en soms regelrechte ruzies. Deze fase is misschien nog wel zwaarder dan de puberteit.

Terug
Bovenaan