Sonja Bakker, wie doet mee?

Ik doe ook mee!!!

Alleen niet met Sonja Bakker; mijn zwager (man van Ruth) en zusje doen dat wel, maar het is niet wat voor mij. Ik doe het met streep-je-slank (van de Margriet), en dat vind ik redelijk vol te houden. Ik heb er een paar jaar geleden zo'n 20 kilo mee kwijtgeraakt in een half jaar tijd.
Maar helaas, na de zwangerschap zitten ze er bijna alle 20 weer bij...

Sinds dinsdag ben ik bezig, maar ik ga vanavond wel uit eten en heb morgen een BBQ...  Lekker, maar ook zonde... Maar tussendoor en daarna pak ik de draad weer op, hoor!  

Goed als we elkaar een beetje kunnen steunen,  dus ik ben benieuwd hoe snel de kilo's eraf vliegen!

groetjes, Esther  

Ik ben echt veel te zwaar en zou weer willen afvallen. Was trouwens al veel te zwaar voor mijn zwangerschap. Ben tijdens de zwangerschap nog eens 21 kg aangekomen en 16 weer afgevallen.

Esther, hoe werkt dat Margriet dieet? Ik heb er ooit eens over gelezen en toen leek het me ook wel wat. Sonja Bakker trekt me niet zo, maar misschien ligt dat aan haar PR, haha.

groetjes,
een veel te zware Karin
(met een dipje)

ik wil iedereen heel veel succes wensen..... wany ohoh oh het is zoooo moeilijk!!

ik hoef zelf nu nog maar 1 kilo, dus ik ga niet sonja bakkeren ofzo. ik doe gewoon zo min mogelijk tussendoortjes en veel water drinken en groente en fruit eten en dat werkt voor mij goed genoeg.

@ esther. als je uit eten gaat is helemaal niet zo erg hoor! je kan ook (bijna) overal wel gezonde dingen bestellen. en als je erop let dat je geen dingen met veel roomsausen enz. eet dan kan een keer uit eten helemaal geen kwaad hoor!!
(sorry, klink nu wel een beetje als een sonja he?? )

nou iedereen succes!!
het gaat lukken!!

liefs marijke

Heel veel succes meiden! Ik heb gehoord dat het heel goed werkt. Zelf heb ik het niet nodig. (eerder het tegenovergestelde van Sonja Bakker)

Groetjes Rosita

Voor Karin:

Het streep-je-slank-dieet is op zich heel simpel. Je eet gewoon wat je lekker vindt, maar wel met mate. Alles is namelijk een aantal streepjes/punten waard (bijv. een boterham = 8), en je hebt per dag 160 streepjes om 'op te eten'. En die zijn verdeeld in groepen, bijv. groep 1 is brood, aardappelen en pasta. Daar heb je 35 streepjes voor, dus bijv. 4 boterhammen. Maar het kan ook 1 boterham, 1 bolletje en een portie gekookte aardappelen zijn. Je bepaalt dus zelf wat je (binnen de streepjes) eet en wanneer.

Ik heb het boek destijds gekocht, maar je kan - met een beetje geluk - het dieet ook via google vinden. Aan de recepten in het boek heb je eigenlijk niks (vind ik), dus als je de lijst met 'punten' vindt, dan ben je er al.  

Mocht je ermee beginnen: veel succes! Het begin is even lastig, maar als je eenmaal op dreef bent, is het  aardig vol te houden.  Op den duur hoef je ook niet meer te rekenen en te strepen, want dan weet je wel zo'n beetje wat je mag hebben.  En het is echt leuk om van iedereen te horen dat je bent afgevallen en er goed uitziet. Ik ga er in ieder geval weer voor!

groetjes, Esther

Eigenlijk zou ik 'ja!' moeten zeggen, maar ik trek SB zeker niet. Als ik zie hoe weinig je mag eten, dan  val ik flauw, word ik beroerd en ga ik trillen en daar heeft niemand wat aan. Heb het wel geprobeerd, hoor...afvallen, maar mijn lichaam gaf de laatste keer duidelijk aan even rustig aan te doen.  

Aan Esther:
Ik heb het gevonden! Op www.streep-je-slank.nl
Je kunt lid worden op die website. Daar staat het volgende:   'Met het online Streep-je-Slank programma kunt u op eenvoudige wijze bijhouden wat u heeft gegeten, gedronken en bewogen. Klik vanuit uw programmapagina op ‘gegeten en gedronken’ en u kunt dagelijks invullen wat u heeft genuttigd en onder ‘bewogen’ vult u in hoe lang u heeft bewogen. Het programma rekent uit hoeveel Streep-je-Slank vakjes dit is en vult ze in in uw tabel. Op het online Streep-je-Slank programma krijgt u dagelijks ook recepten en tips van de diëtiste, psycholoog en bewegingsdeskundige. Bovendien zijn er handige bewegingsoefeningen, testjes, een forum, een online spreekuur en meer!'

Ben een aantal jaar geleden heel veel afgevallen door zelf punten te tellen met de cd-rom van de Weight Watchers. Dit is vergelijkbaar.
Ik ga het gewoon doen, 3 maanden proberen  Vanaf... euh.... nu dan maar? Poeh.

Succes allemaal!

groetjes,
Karin

Voor Karin:

Die site had ik ook al eens bekeken, maareh... kost dat niet wat? Is op zich wel handig hoor, als ze het voor je bijhouden, maar het is zelf ook best te doen. En gratis!

Ik hou trouwens niet bij hoeveel ik beweeg; ik ga gewoon uit van de 'standaard'-hokjes. Alles wat ik dan beweeg, is meegenomen.
Je hebt trouwens ook hokjes voor 'extraatjes', nootjes of een glas wijn ofzo. Ik probeer deze alleen te gebruiken voor als ik eens iets meer rijst of brood of vlees eet. Maar soms ook wel voor een paar nootjes ofzo.
Als ik een keer uit eten ga of BBQ (zoals vandaag en morgen, helaas) dan hou ik de punten niet bij. De rest van de dag  eet ik wel  volgens de punten en  de dag erop ga ik er gewoon weer flink tegenaan!
Van de vorige keer weet ik dat het niet echt uitmaakt als je zo nu en dan eens flink uit eten gaat, dus geniet gerust nog eens een keer van lekker eten!

Succes!!!

groetjes, Esther

Terug
Bovenaan