Soorten flesvoeding

Hallo,

Ik geef sinds kort onze dochter afgekolfde melk in een fles. Ze begint het nu eindelijk wat te leren. Gelukkig maar want over 3 weken moet ik weer aan het werk en zal ze met de fles gevoed worden op de creche. Tussendoor geef ik haar ook flesvoeding zodat ze hier aan kan wennen. Ik geef haar Friso standaard 1. Dit vindt ze vreselijk. Zit er ook een verschil in smaak van flesvoedingen? Heeft iemand hier ervaring mee? Smaakt nutrilon of gewoon Kruidvat merk beter?

Ik geef ook Friso en Paddy drinkt het goed. Ik heb hem toen ik in het ziekenhuis terecht kwam Nutrilon gegeven en daar heeft hij behoorlijk last van gehad, veel kramp enzo. Denk dus dat er wel verschil in zit.

Hoi Stas krijgt ook Friso en drinkt dit heel goed. Maar dit heeft hij vanaf het begin gekregen.
Ik denk dat ze aan de flesvoeding moet wennen omdat borstvoeding anders smaakt. Borstvoeding smaakt steeds verschillend afhankelijk wat de moeder gegeten heeft.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar er zal zeker een verschil aan smaak aan de flesvoeding zitten.
succes ermee

Er zit inderdaad verschil in flesvoeding. Met de ene voeding hebben ze bijvoorbeeld eerder last van krampjes dan van een ander merk. Het is in het begin dus een beetje uit proberen welke voeding voor je kind het beste is. Maar ik zou niet te snel wisselen van voeding, omdat ze soms ook gewoon ergens aan moeten wennen. En zoals Mikkie zei, borstvoeding smaakt heel anders dan flesvoeding.

Wij gebuiken trouwens Friso comfort, ivm de krampjes die Sylvan had. Dit bevalt ons erg goed.

Succes!

ik heb niet zon goede ervaring met nutrilon. veel huiduitslag spugen en krampen. ik gebruikte in combi met de bv similac, verkrijgbaar bij da. en dat vond de oudste superlekker en de overgang naar fles ging toen veel beter dan met nutri. het is ook heel licht voor de darmen.

Ik ben met het geven van Friso voeding opgehouden. Ze krijgt nu gewoon mijn afgekolfde borstvoeding met Kruidvat standaard 1 tussendoor. Dit heeft ze vanaf het begin af aan gekregen dus vindt ze die Friso verschrikkelijk. Ik heb met het cb overlegd en die zeiden dat Kruidvat ook een prima merk is anders mochten ze het niet verkopen als het niet goed is. Mochten er probleempjes omtrent darmkrampjes etc. ontstaan dan kunnen we altijd nog overwegen om een andere voeding aan te schaffen.

ik heb Julia gelijk hypo- allergene voeding van de etos gaan geven.
Renske heeft dit merk ook gehad. het is zelfs iets goedkopen en er zit meer in de verpakkingen.

zowel Julia als Renske hebben het altijd lekker gevonden

Je kunt een borstvoedingskindje (dat meer dan een maand bv krijgt) beter hypo-allergene voeding geven dan standaard, omdat hypo-allergene voeding meer op borstvoeding lijkt. Zeker als je het nu nog een tijdje combineert.
Verder vraag ik me af waarom je geen borstvoeding blijft geven terwijl je werkt? Dan voed je alleen 's ochtends en 's avonds (bijv. om 7 uur en 19 uur)nog zelf en geef je overdag de fles. En misschien als je vrij bent ook nog een keer halverwege de dag? Zo heb ik het bij mn zoon nog lang vol gehouden en had ik nog wat langer het goede van borstvoeding.

Terug
Bovenaan