Soorten flesvoeding

Ik ben nu overgestapt naar volledige flesvoeding. Ze doet het er prima op. Ze vindt het flesje nu ook prima. Ik heb meer rust nu voor mijn gevoel. Geen gekolf meer, want je het er uiteindelijk alleen maar meer werk van. Elke keer als ze drinkt, weer kolfen. Dan weer kolf schoonmaken. Je bent zo lang bezig. Ik vind dit veel fijner. En bovendien is het voor ons kindje veel te verwarrend, dan weer de borst en dan weer de fles. Dit vindt ze prima zo en ik ook en daar gaat het uiteindelijk om. Iedereen moet het weer op zijn eigen manier doen. Bedankt voor de tips!

Ja zonde dat je gestopt bent hoor..maarja ieder zijn keuze.hier gaat bv prima in combinatie met werken.het geeft wel meer werk met kolven ja maar goed heb het er wel voor over.en hier gaat fles met borst heel goed.wil voorlopig nog niet stoppen ook hij is nu 5 mnd.en mn dochter heb ik ook 10 mnd bv gegeven met 4 dagen werken.nu werk ik 3 dagen.ah ja ben echt bv fanaat,maar idd ieder zijn keuze hoor,bedoel het niet rot ofzo.
liefs jootje

@ JFennema, goed dat je hebt gekozen waar jij en je kindje je goed bij voelt. Laat je geen schuldgevoel aanpraten. Je hebt bv gegeven en als jij relaxed bent, is je kindje dat ook met borstvoeding of flesvoeding....

Mijn dochter spuugde heel veel, heb dus veel gewisseld voordat we iets tegen kwamen wat een beetje werkte. Ook alles geproeft en er zit wel degelijk verschil in smaak in! Haha ik vind ze allemaal vies, dus raad het je niet aan, maar ik proefde wel verschil. Dus dat zal zo'n kleintje ook doen.
Ook wij gebruiken een goedkoop merk, eigen merk van Jumbo. Ideaal en stukken goedkoper.
Je moet ze inderdaad wel ff laten wennen aan de smaak.
Succes

Liefs

Precies! Iedereen zegt altijd: zonde, zonde! Ja, maar als ik me er happy bij voel en mijn dochtertje ook...waar maakt iedereen zich dan druk om???

Ik vindt dit ideaal zo! Iemand anders doet het weer anders. Maar alle kindjes worden in principe groot, met of zonder borstvoeding. Ik heb het in ieder geval 2 maanden gegeven.

hoezo zonde!!! ze heeft toch maar mooi heel wat van je meegekregen. daar mag je best trots op zijn hoor.

bij mijn eerste had ik aanhoudend borstontsteking toen ben ik ook na 6 weken gestopt. ik was trots dat ik haar in ieder geval het belangrijkste mee heb kunnen geven. nu voed ik al 13 weken zelf en daar ben ik ook wel trots op. en ook ik ben het af en toe wel even zat want ik kan het nooit aan iemand anders overdragen. als het straks teug gaat lopen dan stop ik er ook mee.

Nou ja het is mn mening maar hoor.ik wil niemand voor het hoofd stoten ofzo.en ieder moet zelf zijn keuze maken wat hij denkt wat het best is voor je kindje.maar ik mag het toch zonde vinden??is mijn mening gewoon.en het is zeker heel goed dat je haar 2 mnd zelf heb gevoed...maar ik vind het zo speicaal als het goed gaat zeg maar.en dan om te stoppen.maarja als jij je er goed bij voelt is het toch prima zo!ik wil je geen schuldgevoel aanpraten hoor..op het werk krijg ik ook wel eens te horen van,wanneer stop je nu?of ook wel eens iemand die vond dat ik te lang aan het kolven was.zulke dngen zijn ook niet leuk.maar kortom je eigen keuze is gewoon goed als je er jezelf goed bij voelt
liefs jootje

Ik vrees dat ik zelf binnenkort ook aan de flesvoeding moet. Hanna houd nu al een maand leven en dat zit me toch niet lekker. Dus was ik gaan wegen. 50 gram gegroeid, dat is te weinig dus huilt ze van de honger. Dat voelt echt rot want ik voed om de 2 uur nu al bijna 4 weken en nog wil ze meer en ik heb het niet.

Dus probeer ik haar nu aan de fles te laten wennen terwijl ik de boel 2 keer per dag helemaal leeg kolf om alles weer op gang te krijgen. Maar dat gaat meestal van geen meter, 60-130 ml op z'n hoogst in een uur proberen wat reuze frustrerend is bij een kindje wat niet groeit.

Als ze aanstaande maandag nog niet is gegroeid dan moet ik toch actie gaan ondernemen.

Het is echt super jammer dat het niet gaat, weet nog niet hoe ik dit aan mn collega's moet vertellen. Gelukkig is flesvoeding geven voor mij een sigaar uit eigen doos want ik steun mijn eigen onderzoek.

Terug
Bovenaan