sorrie...

Wat ik ook eigenlijk wil zeggen is, er zijn meer mooie dingen in het leven. Probeer niet  alleen maar met zwanger worden  bezig te zijn. (weet dat dat heel moeilijk is!) Blijf leuke dingen doen en van andere dingen genieten, samen met je partner. Nu kan het nog, even lekker op vakantie ofzo, avondje of daagje uit.
Het leven gaat toch al zo snel.
Ik wil alleen maar aan jullie kwijt dat er meer in het leven is wat ook heel mooi kan zijn.....!!
Ik wil niemand afvallen.

Hai!

Ja ik vind ook dat je gelijk hebt.
Het wordt op deze manier zo zakelijk lijkt het wel. Wij gaan een kind krijgen, dus wordt er een draaiboek gemaakt, planning wordt gemaakt, schema's enz.
Ik vraag me dan ook wel eens af of het nog "met liefde" is...

Máár............................ik moet eerlijk toegeven dat ik me ook schuldig gemaakt heb aan het uitrekenen van de Nod dag en daarbij dus de vruchtbaarste dagen. En dan wil je toch eigenlijk wel het liefst op die vruchtbare dagen klussen........

Maar we hebben bijvoorbeeld deze maand net iets voor de vruchtbare dagen geklust. En op de vruchtbare dagen kwam het er eigenlijk niet echt van.
Dus wij zien wel.
We willen eigenlijk ook pas serieus beginnen tegen mei/juni. Maar ik kan me wel voorstellen dat als het echt niet wil lukken dat je dan gaat kijken waneer je het beste kunt klussen om zo de grootst mogelijke kans te creeëren voor jezelf.

Bij ons is het bijvoorbeeld zo dat er al vier jaar tussen zal komen te zitten, dan kan het niet al te lang meer duren. Als je geen haast hebt, dan heb je ook meer tijd om het spontaan te laten gebeuren.

Groetjes Gerrie.

Hey,
Ik snap je standpunt, maar het een sluit het ander niet uit hoor. Het is echt geen of/of situatie, maar in ons geval een en/en situatie. Wij genieten van elkaar en van het leven. Maar als wij gewoon de natuur zijn gang hadden laten gaan, en ons geen vragen gesteld hadden bij al die dingen dan waren onze kansen wel heel erg klein. Ook ik ben gestopt met de pil en heb het een paar maanden aangezien zonder mij zorgen te maken en zonder zelfs maar op zoek te gaan naar dingen die met zwanger worden te maken hadden. Maar toen ik enkele maanden geleden een vroege miskraam kreeg, werd ik opeens heel slecht ongesteld. Nog een paar maanden afgewacht, want je zorgen maken helpt toch niets. Toen toch een bloedonderzoek laten doen omdat het echt steeds erger werd. Toen bleek ik een schildklieraandoening te hebben. Intussen is die schildklier eruit en voor alle zekerheid het zaad van mijn verloofde maar laten controleren omdat we alles wilden uitsluiten en er terug gewoon van genieten. En wat bleek. Zeer zwak en weinig zaad. Als wij gewoon genoten hadden, dan waren we dit allemaal niet te weten gekomen. Ik wordt binnen enkele dagen 31 en heb nog geen kind. Dit alles heeft ons dichter bij elkaar gebracht en we hebben besloten van voordat we in de medische mallemolen stappen, eventjes gewoon te genieten van elkaar met natuurlijke gezinsplanning. We klussen dus op gezette tijdstippen en hopen dat we zo op een natuurlijke manier een wondertje kunnen krijgen dat met liefde gemaakt is. Als dit niet lukt binnen een paar maanden, zal het alsnog anders moeten. Maar daarom is er bij ons niet minder liefde. Ik heb mijn hele leven in België achtergelaten, en ik laat speciaal het woord "opgegeven" achterwegen. Om bij naar het thuisland van mijn verloofde te gaan. En ik heb hier geen spijt van want ik zie hem doodgraag, en hij mij. Dus gezinsplanning en liefde kunnen echt wel samen gaan. En ik kan je verzekeren dat bij ons klussen, echt wel "de liefde bedrijven'" is. Ik val je niet aan op je mening. Maar ik denk dat je een beetje snel oordeelt. Veel mensen hier hebben het moeilijk, en dan helpt praten met lotgenoten echt. Bij mij toch, en ik denk dat ik niet de enige ben. Het feit dat je hier ook meeleest bewijst dat toch.
Alvast heel veel knuffels en hopelijk blijf je op dit forum    sita

Natuurlijk lukt het, heel spijtig, niet bij iedereen op de natuurlijke manier.
En als het langer duurt, dan ga je natuurlijk naar de oorzaak zoeken.
Dat was bij ons ook het geval, als ik niet spontaan zwanger zou zijn geraakt, zou mijn man z'n zaadjes ook gecontroleerd worden en ik aan de medicijnen zijn gegaan.
Gelukkig hoeft dat niet meer.
Maar jammer genoeg zijn er mensen tussen die gelijk bij dag 1 zich nog maar op 1 ding kunnen focussen.
Of die denken dat als je stopt met de pil, voorbehoedsmiddelen ze meteen wel zwanger raken.
En die wil ik meegeven, lukt het niet meteen, Er is meer in het leven.
Anders wordt het zo'n verplicht nummer. "Het is weer tijd schat, we moeten weer even".

hoi hoi
ik snap wel wat je bedoeld hoor,maar weet je wat het is,de meesten hier kunnen hier hun ei kwijt.als je bezig bent om zwanger te raken ga je niet tegen je moeder of een vriendin aan lullen wanneer je nod is,en wanneer je vruchtbaren dagen zijn.zelf ben ik er ook niet zo erg mee bezig maar dat is voor mij ook niet zo heel moeilijk aangezien ik al 5 kids heb.maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als  je samen besluit er voor te gaan en dit je eerste kindje wordt dat je er veel mee bezig bent.de een wordt gewoon makkelijker zwanger als de ander en de een gaat er ook makkelijker mee om.zelf zou ik ook niet gaan tempraturen omdat ik vrij makkelijk zwanger wordt maar als je het zo verschrikkelijk graag wilt en het maar niet lukt kan me voorstellen dat je dan zulke dingen gaat doen.een kindje krijgen is een wonder en wordt meestal gemaakt uit liefde,en wat maakt het dan uit of je tempratuurd om te kijken wat je meeste kans is.
nogmaals ik snap jou wel hoor maar persoonlijk vindt ik dit een heel erg fijn forum omdat je allemaal met hetzelfde bezig bent.
liefs sil

Bergijp me ook alsjeblieft niet verkeerd.
Ik bedoel het ook niet slecht.
Misschien komt het omdat ik erg onregelmatig ongesteld ben,  ene keer zit er 5 weken tussen andere keer weer 6 enz, het heeft  dus absoluut geen zin om het te gaan uitrekenen.
Ik kan niet anders als maar gewoon afwachten, en wanneer ik kwaaltjes (verschijnselen)  krijg doe ik wel een keer een test.
Of ik moet druk gaan tempen en ovulatie testen enz. Maar daar heb ik dus absoluut geen zin in.  Dan ga je er zo op in  en ben je nergens anders mee bezig.
Ieder doet het natuurlijk op zijn manier en dat moet ie ook lekker zelf weten.
Maar ik kan me voorstellen dat het zo steeds zo'n grote teleurstelling is als je ongesteld wordt.

Lieve Marilynn,

Ik begrijp je heel heel erg goed!!!
Ook ik heb PCO en zal vanzelf niet zwanger worden. Gelukkig zijn we middels hormonen de trotse ouders van een zoon van 3 jaar. Heel graag willen we een tweede kindje en daar zijn we dan ook voor onder behandeling.
We hebben begin feb. een miskraam gehad van een tweeling (na 8 hormoonbehandelingen). Wanneer er weer een menstruatie komt, gaan we er weer voor!

Ik lees hier regelmatig mee, maar voel me niet altijd thuis....
Niks te nadele van alle anderen die hier schrijven, maar het frustreert me wel eens als ik lees dat sommige meiden na 2 of 3 maanden al in zak en as zitten.

Tuurlijk als je zwanger wilt worden, dan wil je dat het liefste ook meteen.
Maar ik hoop van harte voor iedereen die hier schrijft en leest dat je niet de medische molen in moet.
Want dan wordt het hele zwanger worden gebeuren zo ontzettend beladen en MOET je echt gemeenschap hebben op de tijden die je door krijgt van je gyn. VRESELIJK!!! kan het niet anders omschrijven.
Dus lieve meiden, geniet gewoon van je mannetje. Heb gemeenschap, omdat je er zin in hebt en omdat je het leuk hebt samen.
Niet te hopen voor jullie, maar als je in de medische molen komt, dan MOET je al te vaak en dan is er helemaal geen liefde meer die er bij komt kijken.
Nou en als flinke ervaringsdeskundige kan ik jullie helaas zeggen dat het gewoon echt KLOTE is als je zo zwanger moet worden....

Ons zoontje is een heel vrolijk manneke, al vanaf dat het een baby was. Iedereen zei altijd... Nou die lacht zo erg, die is vast met plezier gemaakt. Waarop wij altijd zeiden... NOU JE MOEST EENS WETEN...... NIET DUS!!!!
Gewoon verplicht je kunstje doen...

Dus meiden geniet er gewoon van!!!

Sorry dat het zo'n lang en misschien beetje negatief verhaal is geworden.
Dit is eigenlijk niet mijn bedoeling, maar wil jullie alleen laten weten dat je gewoon moet genieten van elkaar.... Want als het in je hoofd lekker rustig is, komt dat vast ook te goede aan een evt. zwangerschap.

heel veel succes in elkgeval allemaal en hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger!

gr. mama Peet

Ik sluit me helmaal bij het verhaal van mama Peet aan, ook ik heb PCO en zal zonder hormonen niet zwanger worden. Wanneer je in de MMM zit gaat een heel stuk spontaniteit verloren. Op de verplichte momenten voel je, je idd lang niet altijd happy, ook al probeer je er iets van te maken....
Ik ben het ook eens met het feit dat je moet proberen om er niet teveel mee bezig te zijn,
heb alleen zelf nog niet ontdekt hoe dat moet.....

Terug
Bovenaan