sorrie...

Hoi!
Zo'n drie jaar geleden plaatste ik zo'n zelfde berichtje.... nou, ik heb het geweten!!!! Ik werd helemaal uitgekotst! Gelukkig reageren deze dames heel gewoon!
Mijn berichtje was ook heel begripvol en voorzichtig opgesteld (zo van: als je problemen hebt met zwanger worden of het duurt al heel lang...dan is het een ander verhaal), maar ik kreeg hele boze en kinderachtige reacties!
Ik ben het namelijk ook met jou eens! Zeker als je nét begint, dan lijkt het me ook een druk leggen op alles. En, er zijn ook vrouwen die na een paar rondes al vinden dat ze moeilijk zwanger raken.... snap het ergens wel, want je wilt graag, maar toch!....
Maar wat ik drie jaar geleden allemaal wel niet over me heen heb gekregen....ik vond het echt heel raar! En toch, het maakt het ook wel spannend op zo'n forum natuurlijk!
Succes allemaal hoor, ik hoop dat iedereen binnen een niet al te lange tijd zwanger is!
Zelf heb ik al een zoontje van 2,5 jaar, en ben zwanger van de tweede (19 weken).
Groetjes!

hoi allemaal,

ik denk dat het heel erg verschilt hoe je ermee bezig bent. De een heel intensief, de ander wat minder. Het ligt er ook wel aan hoe lang je al bezig bent denk ik. Ik lees hier heel veel mee en reageer regelmatig. Toch probeer ik er weinig mee bezig te zijn. Het gaat me op zich ook goed af. Hebben allebei een drukke baan en zijn nog druk aan het verbouwen in huis. Dus klussen we heel wat af hahahaha (flauw he)...

Voor ons is dit de 2de ronde. Moet zeggen dat ik het nu al stukken minder spannend vind als de 1e. Ik heb ook niet echt een idee hoe het allemaal zit, heb ook een onregelmatige cyclus. We klussen daarom maar wat raak en we zien het wel.

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe er mee om te gaan. Maar denk wel dat dit forum voor veel vrouwen een uilaatplaats is. Je praat hier idd niet met je vriendinnen over tijdens de wekenlijkse theekrans......   Ik denk dat dat de ondertoon is voor dit forum, iedereen wil toch ook een beetje anoniem blijven, dus dingen over je prive leven worden hiet ook niet makkelijk opgezegt. Ik denk dat dat heel anders zou zijn als het een besloten forum zou zijn. ( wat dus alleen te lezen is als je lid bent) Daarom worden hier natuurlijk alleen maar de zwangerworden dingen besproken.

Maar moet wel even zeggen dat ik het erg goed kan begrijpen dat het soms wel TE is.. Maar ik heb erg veel aan dit forum en ben er erg blij mee!!

liefs gridje

Je leest wel van veel mensen dat ze PCO hebben zeg.

Anyway, ik bedoel er ook niks verkeerds mee. Ieder moet op z'n eigen manier doen, maar wilde alleen even wat opmerken; Mensen die alleen maar bezig zijn met zwanger worden, even vertellen dat er meer in het leven is. En dat je je leven niet zo aan je voorbij moet laten gaan. het leven is toch al zo kort en gaat al zo snel.

Hoi meiden!

Ook ik wil laten weten dat ik blij ben dat er zo sportief/positief op het bericht van Marilynn is gereageerd. Wij zijn nog niet lang 'voor het echie'  bezig, maar ik vind de sex een stuk spannender nu. Hierdoor doen we het ook vaker. En wat er van komt, of niet, is ons prima!

Hierop inhakend wil ik de volgende vraag stellen: hebben jullie echt het idee (misschien al van jongs af aan?) dat je moeder wilt/'moet' worden? Ik namelijk niet. Toch hebben we besloten om zonder pil verder te gaan. Als daar iets uit voortkomt, is dat van harte welkom, zo niet, zien we dat dan wel weer. Ik vind het wel onwijs eng. Mn allereerste test heb ik dan ook met bevende handen gedaan. Ik heb nl. 'niets' met kinderen, nooit gehad, doe altijd uit beleefdheid aardig (omdat de vaders en moeders vrienden van me zijn ofzo), maar een gevoel roept het niet bij me op. Dat maakt dit hele avontuur best spannend: stel dat het lukt, komt dat gevoel dan wel..? Misschien maak ik me druk om niets, maar het is wel iets dat me bezighoudt. Iemand ervaring???

Nou dit is wel een onderwerp dat wat losmaakt.
Ik moet zeggen dat ik inmiddels flink bezig ben met wanneer mijn NOD is en wanneer mijn eisprong is. Ik noem het liever niet mijn NOD maar mijn OD, want het is immers de dag dat je ongesteld gaat worden.
Maar ik  ben hier pas sindskort mee bezig terwijl ik al  4 jaar bezig ben om een kindje te krijgen (ben 35,  al 2 vroege miskramen achter de rug). Pas sinds 2 maanden test ik wanneer mijn ovulatie is. Wat bleek, die is pas op dag 18/19 terwijl ik dacht dat die op dag 14 was omdat mijn cyclus 28 dagen is.
Maar ik heb nooit maar dan ook nooit gemeenschap gehad omdat het moest, gelukkig, en ik ben ook niet van plan dat te doen. DUs ik begrijp Marilynn heel goed. Maar ik zie hier ook dames die net aan de eerste ronde zijn begonnen en er al erg mee bezig zijn.
Ik  weet 1 ding, die vrouwelijke hormonen zijn soms echt niet te begrijpen. En het zijn die hormonen die maken dat je er zo mee bezig bent. En dat je het niet los kunt laten. De een heeft daar gewoon meer last van dan de ander.

k hoor ook heel vaak dat als je het loslaat dat vrouwen dan spontaan zwanger worden. Maar dat is geen knopje dat je even omzet. Die hoop blijft zolang je nog niet in de overgang bent denk ik. Ik lees hier ook verhalen van vrouwen die nog graag een derde of een vijfde kindje willen. Die drang naar zwanger worden kan bij sommigen gewoon heel groot zijn. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Dan zou het heel saai worden, toch?

Ik hoop dat we dit soort berichten nog vaak met elkaar mogen delen. Praten erover is goed!
B

Hoi hoi,

Ik denk dat je veels te veel in vult.
Idd er word veel gesproken over de NOD maar is dat niet logische?
Het is echt niet zo dat er geen liefde meer bij komt zoiets is toch liefde? Samen een kind met je partner!
Ook is het de enthousiasme wat erbij komt. Het gevoel, je hormonen enz

Toen jij hoorde dat je pco had was je toen ook niet bezig met je eisprong en alles wat erbij komt?
Je kan er niet van uit gaan dat wij ''gezonde'' mensen zijn die dit niet in de gaten moeten houden, misschien moeten sommige vrouwen hun NOD wel in de gaten houden.
Wat is er dan niet mooier om dit te kunnen delen??

Dat je een berichtje plaatst op de site en één iemand reageert er maar op is toch niet zo heel erg?  Zegt dat dan  dat iedereen het niet met je eens is?

Ik weet niet of je het verkeerd ziet,wat ik wel weet is dat je niet kan oordelen over een site waar post/ reply op gezet word op een -zwanger worden- forum.

Ook ik ben bezig zwanger te raken maar geloof me, elke dag ermee bezig zijn?  Nee  hoor das niet waar.
Ook ik heb een ''aandoening'' waarbij ik mijn NOD wel in de gaten MOET houden en alles wat erom heen gebeurt.

in jouw quote lijkt het net alsof wij niet geforceerd meer vrijen etc, dat vind ik een beetje jammer.
En heel mooi dat je zwanger bent geraakt!! Toch is het wel waar je hebt wel een kindje, voor sommige vrouwen hier kan dat nog wel eens onzeker zijn!
Dat je daarom makkelijke praten hebt wil ik niet zeggen, maar misschien wel anders er tegenaan kijkt??

Dus nee ik ben het zeker niet met  alles wat je zegt  eens!  

Natuurlijk respecteer ik je eerlijkheid!  

Hoi dames,

Ook ik wil graag even reageren op dit berichtje. Toen ik in april vorig jaar gestopt was met de pil. Ben ik veel gaan lezen over zwanger worden dit vond ik in het begin erg interresant en leuk om te doen. Maar later werd het wel een beetje een obsesie. Elke keer rond mijn 'klusdagen' werd ik onrustig en als manlief er niet was of niet wou dacht ik een gemiste kans. Toen ik hoorde dat mijn moeder door de medici  2 keer zwanger geworden is werd ik helemaal onrustig. Elke maand was toch weer een teleurstelling. Natuurlijk kluste we wel omdat we liefde voor elkaar voelde maar, bij mij was er ook altijd weer een andere gedachte. Toen ik de situatie van mijn moeder voorlegde aan de HA werd ik doorverwezen naar de gyneaceloog omdat het misschien erfelijk zou kunnen zijn, In die zelfde maand kwam mijn vader in het ziekenhuis gelukkig is ie weer thuis hoor. Al met al zijn we die maand er dus niet mee bezig geweest maar 2 keer geklust . Voelde me ook wel opgelucht want we mochten de maand erop naar het ziekenhuis. Maar op de dag dat ik ongi moest worden werd ik het niet en de dag erna ook niet en toen ook niet. Toen toch maar een testje   gedaan en jawel hoor totaal onverwacht zwanger van mijn eerste kindje. Niet meer naar het ziekenhuis gelukkig. Voor mij heeft het dus wel geholpen om er niet zoveel mee bezig te zijn. Dit is dan ook maar mijn advies probeer het los te laten en te genieten van elkaar. Als het na een jaar nog niet gelukt is of je hebt andere lichamelijke klachten dan kun je altijd nog naar de HA gaan.

Ik wens iedereen snel een zwangerschap toe want, het is echt heel bijzonder.

Liefs Linda 15 wk en 4 dagen.

Hoi Inanna,

Ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt, misschien moet je mijn berichten nog eens opnieuw lezen,

Groetjes.

Terug
Bovenaan