Spaarrekening..

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Eens ff een vraagje... Wij willen een rekening openen voor onze kleine meid..maar de vraag is wat voor een.

Hebben jullie een spaarrekening voor de kleine geopend en zo ja wat voor een dan. Bijvoorbeeld waar je elke maand een bedrag op stort en waar je niets vanaf kan halen. Of waar je juist wel bij kan als er bijvoorbeeld wat grotere uitgavens gedaan moeten worden voor die kleine??????

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Groetjes
Ilone
(dochter Jennifer 11-07-2007)

hoi hoi,

wij hebben bij de rabobank een regenboogrekening geopend voor puck.
alleen wij kunnen er geld vanaf halen (doen we niet) en puck kan pas als ze 18 is over deze rekening beschikken.  we vertellen niet dat ze een spaarrekening heeft, maar als ze wil studeren/autorijles/huis inrichten o.i.d.  dan  kunnen we haar financieel helpen!

geloof dat deze rekening ook de leukste rente heeft.
iedere maand storten wij € 10,00 op haar rekening en storten we iedere vrijdag € 2,50 in haar spaarpotje. € 150 van de kinderbijslag gaat direct op haar rekening, de overige euro's kopen we dan meestal kleertjes voor...

oma stort ook maandelijks iets en als ze een goede bui heeft, soms ook nog eens tussendoor. deze dame wordt dus slapend rijk! haha

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi,

wij hebben ook een spaarrekening voor onze kleine meid geopend. Gewoon bij de Postbank en we doen € 30,= automatisch sparen en evt. wat extra's als we wat over hebben. We kunnen het geld wel opnemen dus staat niet vast want je weet maar nooit voor wat voor verrassingen je komt te staan. (maar in principe blijven we er natuurlijk vanaf want het is voor onze kleine meid)

Ik wil je ook aanraden om een spaarrekening bij een "gewone" bank te nemen en geen spaarbeleg o.i.d, daar krijg je namelijk mooie praatjes maar als er uitgekeerd moet worden kan het zomaar zijn dat je ook een deel van je eigen inleg kwijt bent omdat het met beleggen wordt gedaan. (daar ben ik nl. zelf 1x goed de fout mee ingegaan!)
Succes met uitkiezen,

groetjes van Sonja

Hoi,

wij sparen ook voor onze kinderen. Op een gewone kinderspaarrekening. Daar hebben wij ook wel grote aankopen, zoals een autostoeltje of nieuwe fiets van betaald.

Onze oudste is dit schooljaar naar groep drie gegaan en krijgt nu zakgeld. De helft mag hij sparen in een potje voor als hij een keer wat leuks wilt kopen en de andere helft moet hij van ons in een spaarpot doen voor op zijn spaarrekening. Als hij van bij. opa en oma geld krijgt om wat leuks te kopen moet hij van ons de helft ook in zijn spaarpot doen. Als de andere twee ook in groep drie komen doen we hetzelfde. Als hij later een bijbaantje krijgt willen we dat hij ook de helft gaat sparen.

Groetjes van Marloes

Hoi hoi,

Ik wilde je nog even de tip geven om de spaarrekening gewoon op jouw naam te zetten. Dat hebben wij met de spaarrekeningen van onze kinderen ook gedaan na een verhaal van mijn moeder.
Haar collega had 18 jaar lang gespaard voor haar dochter. Niet altijd makkelijk gehad, maar toch iedere maand wat gestort. Op haar achttiende kreeg de dochter dat spaarboekje en ze heeft toen alles in één weekend Parijs er doorheen gejaagd. Dat zou ik niet willen. Daarom staan de rekeningen op onze naam, zodat ze ook na hun achttiende niet zomaar aan het geld kunnen.

Groetjes, Karin

PS: En wat betreft dat slapend rijk worden..... Bij ons in huis heeft onze dochter de vetste spaarrekening .

quote: kaatje40 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2008 10:46:32'));

Hoi hoi,

Ik wilde je nog even de tip geven om de spaarrekening gewoon op jouw naam te zetten. Dat hebben wij met de spaarrekeningen van onze kinderen ook gedaan na een verhaal van mijn moeder.
Haar collega had 18 jaar lang gespaard voor haar dochter. Niet altijd makkelijk gehad, maar toch iedere maand wat gestort. Op haar achttiende kreeg de dochter dat spaarboekje en ze heeft toen alles in één weekend Parijs er doorheen gejaagd. Dat zou ik niet willen. Daarom staan de rekeningen op onze naam, zodat ze ook na hun achttiende niet zomaar aan het geld kunnen.

Groetjes, Karin

PS: En wat betreft dat slapend rijk worden..... Bij ons in huis heeft onze dochter de vetste spaarrekening .

Hoi,

ik vind het op je eigen naam zetten een heel goed idee. ik heb weleesn gehoord van iemand die ook 18 jaar had gespaard waarvan het kind gokverslaafd was en al het geld er in een dag doorheen had gejaagd. Dat is zo zonde!!!

Groetjes van Marloes

quote: kaatje40 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2008 10:46:32'));

Hoi hoi,

Groetjes, Karin

Hoi,

ik vind het op je eigen naam zetten een heel goed idee. ik heb weleesn gehoord van iemand die ook 18 jaar had gespaard waarvan het kind gokverslaafd was en al het geld er in een dag doorheen had gejaagd. Dat is zo zonde!!!

Groetjes van Marloes

Hai.

Wij hebben ook een spaarrekening bij de Rabobank. Regenboogsparen en die staat op onze naam. Wij sparen wel voor Lune (20 euro in de maand en dan ook nog wat er in haar spaarpotje gestopt wordt door haar opa en oma en al het kleingeld van ons).
Deze rekening is bedoeld voor als ze straks gaat studeren of als ze het op een andere manier nodig heeft. Zeker niet dat ze, wanneer ze 18 is, er zomaar bij kan. Daarvoor zijn we niet aan het sparen. Als ze geld nodig heeft om veel kleren te halen oid, dan gaat ze zelf maar werken en sparen.

En bij de Rabobank kregen wij er een leuke knuffelrups bij waar ze veel mee speelt.

Mijn moeder heeft voor Lune een spaarrekening geopend bij de SNS bank en kreeg er niets bij. Niet dat ik er bij MOET hebben, maar ik wel leuk toch?

Succes ermee.

Groetjes Jolien

Terug
Bovenaan