Spaarrekening..

He meiden,

Bedankt voor alle reactie. Goede tips zitten er zeker bij!!

Nou dan ga ik het van de week eens regelen.
Af en toe vergeet je zulke dingen en voor je het weet is er al weer 7 maanden voorbij hihi!!!!

Groetjes Ilone

Hoi. Wij hebben voor de jongens ook een regenboogspaarrekening waar ieder maand 25 euro op gestort word... Als de kinderbijslag komt wordt dat verdeelt en ook gestort. Tevens doen we het kleingeld uit ons portemonnee in een grote spaarpot wat we als hij vol is leegmaken, en het is altijd weer verrassend hoe dat kan oplopen..
Gr. Anne-Marie  

Hoi

Ik heb ook een spaarrekening voor mijn dochtertje geopend bij de postbank, daar kreeg ik toen zo'n blauwe leeuw spaarpot bij, best grappig ding hij gromt als je er geld in doet en hij heeft een lampje in zijn staart.. Wat ik goed vind aan die rekening is dat je op de 5e,10e en 15e verjaardag van je kind even 20% extra rente krijgt!
Het is wel waar dat ze er met hun 18e bij kunnen, maar dat had ik zelf ook en ik heb altijd goede afspraken met mijn ouders gemaakt over waar ik het aan mocht besteden..

succes met je keuze!

Evelien

Hoi,

Ik heb   voor beide kinderen een studiespaargroeiplan bij de postbank afgesloten. Hierop stort ik voor ieder kind 50 euro per maand. Dit komt pas vrij als de kinderen 16 jaar zijn en is dus ook  bedoeld om school en studie mee te financieren. Deze plannen staan wel op mijn eigen naam, dus als ze niet gaan studeren ofzo, dan bepaal ik wat er met de rest van het geld gebeurd.

Daarnaast krijgen de kinderen iedere maand van ons 5 euro op hun bankrekening gestort. Dit is een rekening waar ze niet zelf het geld vanaf kunnen halen. Maar wij wel, dus het staat niet vast ofzo. Hierop kunnen ze ook geld storten van bijvoorbeeld verjaardagen. Ze mogen zelf weten wat ze met dit geld doen, tot op bepaalde hoogte. Wil mijn oudste hier op een gegeven moment een computer van kopen, dan mag dat. Maar niet allerlei onzindingen. Mijn schoonouders storten ook iedere maand 5 euro op die spaarrekening.

Daarnaast (jaja, nog meer) krijgt mijn zoontje zakgeld. 50 cent per week. Hiervan kan hij sparen voor die onzindingetjes. En kan hij geld verdienen door klusjes te doen, zoals meehelpen autowassen. Niet voor alle klussen uiteraard, hij moet ook leren dat sommige dingen gewoon normaal zijn om te doen. Voor het huishouden krijg ik tenslotte ook niet betaald.

ik zit ook bij de postbank   voor een spaarrekening inleg is dacht ik minimaal 15 euro
succes met je keuze...

voor beide kinderen hebben we een spaarrekening bij de rabobank, geopend door opa en oma, gewoon op hun eigen naam. het geld is van hun. als ze 18 zijn en ze brassen het er in 1 keer door heen... dan is er in die 18 jaar ervoor toch iets fout gegaan, dat ik ze niet aan het verstand heb kunnen brengen hoe verstandig met geld om te gaan.
we storten maandelijks 25 euro, en af en toe krijgen ze nog wat extra.

Wij hebben een regenboog spaarrekening van opa en oma gekregen voor Thijn, staat op zijn naam en we storten er maandelijks 50 euro op. Ook opa en oma weten het rekening nummer en storten er weleens wat op. Kinderbijslag weet ik nog niet of ik dat er ook op ga storten, heb pas maar een paar keer ontvangen en uitgegeven aan grotere uitgavens, kinderstoel bijv.

Verder sluit ik mij volledig bij Jeanet de Graaf aan. Als ze het in een keer verpratsen dan is er toch wat mis gegaan in die 18 jaar.

Ik weet nog goed dat mijn geld van die spaarrekening waar ik zelf ook op spaarden als kind vrij kwam. Ik wilde het niet aanraken vond het zonde, mijn ouders hadden zo gespaard. Uiteindelijk heb ik er een deel van mijn inrichting van betaald.

succes

Tja, het komt nu zo op mij over dat als je kind het er op zijn 18e erdoorheen brast, je als opvoeder gevaald hebt...

Ik maak vaak  in mijn werk mee dat ik echt hele keurige ouders zie, met stuk voor stuk keurige kinderen, behalve eentje, die volledig aan de drugs is, jat enz enz.

Bovendien, toen ik 18 was, en als ik geld had, dan kocht ik daar kleding voor, ging naar de kroeg, en kocht er sigaretten van. Dit heeft niks met mijn opvoeding te maken, want ik ben echt wel netjes opgevoed en mijn ouders hebben mij zekers wegwijs gemaakt met geld. Ik werkte vanaf mijn 14 e ook iedere zaterdag, iedere vakantie en later zelfs nog voor schooltijd bij een bakker. Maar ik vond toendertijd kleding, uitgaan enz.  belangrijker dan bijv investeren in een rijbewijs ofzo. Achteraf heb ik daar wel spijt van.

En daarom heb ik de studiespaarrekening op mijn naam staan en apart nog een spaarrekening waarop we maandelijks 5 euri storten. Wat ze daar mee doen, moeten ze uiteindelijk zelf weten. Nu kan ik het nog sturen, maar over 10 jaar ook niet meer.

Terug
Bovenaan