Tja, het komt nu zo op mij over dat als je kind het er op zijn 18e erdoorheen brast, je als opvoeder gevaald hebt...
Ik maak vaak in mijn werk mee dat ik echt hele keurige ouders zie, met stuk voor stuk keurige kinderen, behalve eentje, die volledig aan de drugs is, jat enz enz.
Bovendien, toen ik 18 was, en als ik geld had, dan kocht ik daar kleding voor, ging naar de kroeg, en kocht er sigaretten van. Dit heeft niks met mijn opvoeding te maken, want ik ben echt wel netjes opgevoed en mijn ouders hebben mij zekers wegwijs gemaakt met geld. Ik werkte vanaf mijn 14 e ook iedere zaterdag, iedere vakantie en later zelfs nog voor schooltijd bij een bakker. Maar ik vond toendertijd kleding, uitgaan enz. belangrijker dan bijv investeren in een rijbewijs ofzo. Achteraf heb ik daar wel spijt van.
En daarom heb ik de studiespaarrekening op mijn naam staan en apart nog een spaarrekening waarop we maandelijks 5 euri storten. Wat ze daar mee doen, moeten ze uiteindelijk zelf weten. Nu kan ik het nog sturen, maar over 10 jaar ook niet meer.