SPANNEND!!! DE EERSTE ECHO'S KOMEN ERAAAAN!!

Hi Thonny,

wat geweldig, van harte!!!!! Mag ik vragen of je al een lijfje zag ofzo? ik ben donderdag aan de beurt voor een echo en ik denk dat ik 7 weken en 4 dagen ben dan, of iets langer, dus ben benieuwd wat er te zien was!

Heb begrepen dat het t/m de 9e week een inwendige echo is, daarna kan het volgens mij meestal wel uitwendig.

En ook handig om te weten:
--> bij een uitwendige echo: zorg dat je een volle blaas hebt
--> bij een inwendige echo: zorg dat je een lege blaas hebt!

Als je niet weet of je een inwendige of een uitwendige krijgt, is het het handigste is dus dat je een volle blaas hebt, kan je altijd naar de wc daar als je een inwendige krijgt. ;-)

Groetjes Jannie

HEE MEIDEN!!

Is er nog meer goed nieuws???
ben erg nieuwsgierig hier hoor!!!
en wat zie je allemaal met zo'n vroege echo??
Ik hoop trouwens dat het niet inwendig hoeft....bah..vreselijk...

toedeleoeoeo

ik vind het aan de apparatuur ligge ik kreeg vanaf dikke 6 weken gewoon een uitwendige en je zag alles goed (en ik ben echt niet slank ofzo) is vaak laksigheid van de dokter s het is makkelijker om inwendig te doen voor hun..

Ik mag donderdag dan ben ik net 6 weken als het goed is.. gewoon uitwendig.

Hebben de aprilmama's in in een apart forum waar je de datums ed goed kan bijhouden? en buikfoto's delen lijkt me ook wel weer leuk (vorige mama forum van september hebben we nog steeds leuke contacten mee) www.0409mamaforum.nl

Hi Imd,

Hoe laat mag  je donderdag? Ik om 9.30uur, spannend...
Volgens mij  is er al wel zo'n forum maar ben er nog niet geweest, ik heb t al druk zat met deze haha.
Ik vind de inwendige gelukkig niet zo erg, maar liever uitwendig!

hoi zwangere mede-kippetjes,

Wat betreeft uit-of inwendige echo, het is niet standaard meer dat je bij een inwendige echo een volle blaas moet hebben voor een beter resultaat.
Ik ga morgen voor een inwendige echo, i.v.m. aanhoudend (licht) bloedverlies, maar in tegenstelling tot twee jaar terug hoef ik nu dus geen volle blaas te hebben voor de echo, de dame die mijn telefonische afspraak maakte vertelde mij dat dit verouderd is en niet meer hoeft. Even ter informatie.
De inwendige echo's die ik heb gehad in de vorige zwangerschap, waren voor mij niet vervelend om te ondergaan, het is wel prettig om je goed te ontspannen.
(als je dat lukt met zoiets leuks en spannends om voor het eerst je kindje te zien.........!)

quote: crumel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2008 14:17:54'));

hoi zwangere mede-kippetjes,

Wat betreeft uit-of inwendige echo, het is niet standaard meer dat je bij een inwendige echo een volle blaas moet hebben voor een beter resultaat.
Ik ga morgen voor een inwendige echo, i.v.m. aanhoudend (licht) bloedverlies, maar in tegenstelling tot twee jaar terug hoef ik nu dus geen volle blaas te hebben voor de echo, de dame die mijn telefonische afspraak maakte vertelde mij dat dit verouderd is en niet meer hoeft. Even ter informatie.
De inwendige echo's die ik heb gehad in de vorige zwangerschap, waren voor mij niet vervelend om te ondergaan, het is wel prettig om je goed te ontspannen.
(als je dat lukt met zoiets leuks en spannends om voor het eerst je kindje te zien.........!)

Groetjes Crumel  

Hi Crumel,

wat spannend zeg, hopelijk is alles in orde en krijg je morgen een mooie echo!  

Klopt, bij een inwendige echo moet je ook juist  een lege blaas hebben, had ik er ook bijgezet onderaan in mn berichtje. ;-)  
En bij een uitwendige echo is een volle blaas (in t begin) beter omdat ze dan meer kunnen zien.

Succes morgen!

groetjes Jannie

Hoi hoi,
Wat leuk dat nu de eerste echo's al zijn geweest of snel gaan komen. Ik hoop ook op mooie resultaten voor iedereen.
Morgenmiddag heb ik mijn eerste echo, inwendig, met 7 weken en 2 dagen zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 9 weken een uitwendige echo en daar was alles prima op te zien. Een inwendige echo heb ik daarna gehad, toe4n het mis bleek te zijn, en is helemaal niet vervelend. Het is alleen zo'n raar idee dat er iemand in je intieme zone bezig is met een apparaatje....
Ik vind het ontzettend spannend! Ik krijg zo vroeg een echo omdat ik vorige week bloed heb verloren. Sinds die dag is trouwens alles rustig gebleven en is zelfs het oude bloed waar ik steeds last van had niet meer geweest.
Vandaag bij mijn VK geweest. Ik ben ontzettend misselijk en moet bijna voortdurend eten om niet misselijk te zijn, Ben dus ook al 2 kilo aangekomen in de afgelopen 4 weken.....Maar volgens de VK was het een goed teken dat ik zo misselijk ben, dan doen de hormonen hun werk in ieder geval goed....maar leuk is anders....
Hoewel ik in mijn hoofd hou dat het weer mis zou kunnen gaan heb ik er ook wel een goed gevoel bij dat het nu wel goed gaat. Morgen gelukkig wel eerst werken, heb ik in ieder geval afleiding..... Als ik meer weet laat ik t jullie weten!
Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan