Spannende tijden zijn weer aangebroken...

Hallo Allemaal,

Gisteren zijn we teruggekomen van een midweekje Zeeland en wat ik al de hele week vermoedde is bij thuiskomst bevestigd, ik ben weer zwanger! Ook bij ons de vraag is 3 x scheepsrecht? Waar het testmoment de eerste keer nog een bijzonder moment was ervaar ik het nu als een formaliteit en komt het echt spannende moment pas over 2 -3 weken als we (waarschijnlijk) de eerste echo krijgen.

Even kort ons verhaal, in februari 2006 raakte ik in de eerste ronde gelijk zwanger, maar helaas kregen we toen met de eerste echo (10 weken) te horen dat het een missed abortion was (met 6 1/2 week gestopt met groeien). Met cytotectabletten is de miskraam opgewekt.
Begin januari 2007 was ik voor de tweede keer zwanger en helaas bleek toen ook tijdens de eerste echo met ca 7 1/2 week dat het vruchtje niet groter was dan 6 1/2 week, na een week in spanning zitten en een tweede echo werd ook hier definitief een missed abortion vastgesteld. We hebben toen bloed afgestaan voor genetisch onderzoek en daarvan hoorden we begin mei dat hier niets bij gevonden is (gelukkig) en nu ben ik dus weer zwanger.

Het worden weer erg spannende tijden en hopelijk mag het deze keer wel goed gaan! Het doet me goed te lezen dat ik hierin niet de enige ben en dat je na meerdere miskramen wel degelijk kunt bevallen van een gezonde zoon of dochter.

Iedereen succes en sterkte met alles.

Groeten,
Karin

Hee Karin,

Gefeliciteerd meid! Geniet van de komende maanden (ik hoop tenminste dat je er een beetje van kunt genieten na je mk en dat je niet in teveel spanning zit).
Zal duimen voor je dat alles goed gaat, en we hopen je snel te volgen.

groetjes,
Dion

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hopelijk met een goed einde dit keer!!

Ik ben zelf ook net weer zwanger, na 3 miskramen.
Weet dus helemaal hoe je je voelt.

Nou succes!!

Gr Jaikke (7w)

Ik begrijp hoe jij je voelt.
Ik ben nu voor de 6e keer zwanger (heb 1 kind) en als wij zwanger raken, dan hebben wij ook zoiets van: ok ik ben zwanger, nu kijken of het goed is.
Ik ben wel altijd blij dat ik weer zwanger raak, dus er is dan wel weer ee nieuwe kans, maar het is pas de eerste stap.

Als je onbevangen zwanger bent, fantaseer je gelijk over de komst van een kleintje. Dat doen wij dus niet.
En als ik dat nu stiekem tussendoor wel doe, dan ga ik altijd heel bewust ook weer terug naar de 'aarde'.

ik ben nu als het nog steeds goed gaat rond de 11 weken zwanger.
Heb inmiddels 2 goede echo's gehad en mag volgende week voor de 3e echo komen.
En het blijft spannend. De hele afgelopen week ben ik blij en fantaseer volop. En nu een week voor de volgende echo, begint de onzekerheid alweer.

soms wordt ik daar niet goed van, maar ik weet dat het voor ons niet anders meer kan.
3 Vroege miskramen en een late met 17 weken bevallen, gaan je nu eenmaal niet in de koude kleren zitten en maken dat je dit proces heel anders doormaakt dan de gemiddelde zwangere.

Sterkte en blijf hopen dat het goed gaat!

gr mama van MD

Hallo, ik duim voor je, ik ben zelf ruim 7 maanden zwanger na 2 miskramen. Het blijft spannend! Echt ik hoop het voor je! Ik had zelf de eerste echo met 6 weken en was op van de zenuwen voor dat moment, daarna om de 2 weken tot 12 weken  echo gehad. Ik denk aan je.

GEFELICITEERD!
Ik leef met je mee, en hoop voor je dat deze zwangerschap goed en gezond verloopt!
Ik kan me voorstellen dat je niet direct op een roze wolk zit, het is hartstikke spannend gezien jouw verleden, maar misschien lukt het je toch om te genieten.
Heel veel succes!

Groetjes, Jaine

Hallo dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties en voor de positieve verhalen. Toch fijn zo'n apart forum voor dames die hetzelfde hebben meegemaakt, ik merk dat ik me op het zwanger zijn forum (nog) niet thuisvoel
.
Ik ga vanavond de verloskundige maar eens bellen om een eerste afspraak te maken voor een echo. Ik ben nu waarschijnlijk zo'n 4 1/2 week zwanger en voel er (net als de vorige keren) nu nog niet zoveel van, alleen af en toe wat krampjes. Over 1 a 1 1/2 week zal ik wel anders praten, maar ik heb het er graag voor over als het allemaal maar goed gaat!

Tot de eerste echo is het vooral weer daarnaartoe leven en naarmate die dichterbij komt zal de spanning wel extra toenemen, maar nu kan ik er nog vrij rustig naar kijken. Ik kan nu immers toch niets doen of zien om zekerheid te krijgen, alleen natuurlijk opletten met eten en trouw mijn foliumzuur blijven slikken. Wel betrap ik me er af en toe op dat je toch al wel gaat fantaseren, maar probeer dan inderdaad ook weer op 'aarde' te komen al lukt dat niet altijd.

Jullie allemaal succes met zwanger worden/zijn. Ik hoop voor jullie allen dat het nu ook goed mag gaan. Ik houd jullie op de hoogte!

Groeten,
Karin

Hallo allemaal,

Op 19 juni heb ik een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor een eerste echo, heel spannend allemaal!

Eigenlijk zou ik vandaag na mijn vakantie van een weekje weer aan het werk moeten, maar ik ben al sinds maandag wat grieperig. Ik heb een keelontsteking, zit veel op de w.c en mijn spieren doen wat pijn. Ik dacht me deze week nog wat fit te voelen voor de zwangerschapskwaaltjes zich de kop zouden steken, maar helaas.
Hoewel het al wel weer wat beter gaat leek het me toch verstandiger om thuis te blijven (ook wel op aanraden van mijn man). Normaal ben ik iemand die zodra het weer wat beter gaat wel aan het werk gaat en daardoor heb ik in het verleden eens een keelonsteking verwaarloosd dat is uitgegroeid tot een abces. Maar ik ben nu natuurlijk niet alleen en aangezien het ook al 2 keer is misgegaan wil ik geen enkel risico nemen. Wel moeilijk hoor, want nu komt al het werk weer op mijn collega's neer en er was tijdens mijn vakantie ook al het een en ander blijven liggen. Nou eerst maar eens vandaag rustig aan doen en dan misschien morgen maar weer eens kijken.

Groeten,
Karin

Terug
Bovenaan