Speen = exit: ervaringen (mama huilt mee)

<p>Dochter van 2 en 3 maanden heeft sinds gisteravond geen speen meer. Hij moest echt weg om meerdere redenen. Maar het is wel sneu. Ze had hem alleen in bed, maar zat altijd in haar mond als ze sliep.</p><p>Iemand die ervaringen wilt delen?</p><p>Ze heeft gisteravond een uur gehuild en in de nacht ook nog een paar keer moeten troosten.</p><p>Vanmiddag heeft ze een uur gehuild en niet geslapen.</p><p>Vanavond ging al vlotter. Maar ik vind het sneu hoor! Ze lag altijd heerlijk in bed te spelen en zingen tot ze sliep. En nu zo'n verdriet.</p><p>Ze vraagt niet om haar speen. Ze zegt dat ze niet wil/kan slapen. Begrijpelijk, want ze weet niet hoe.</p><p>Hoe verliep dit bij anderen?</p>
 
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar misschien wel een tip. Heb je haar erop voorbereid dat het speentje weg moest? En het samen weggedaan bijvoorbeeld? Dat kan vaak een beter gevoel geven omdat jullie dan de keus samen hebben gemaakt
 
Toevallig hier ook mee begonnen bij mn dochter van 2,5. We hadden het topje er vanaf geknipt, dan zuigt die minder lekker. Ze was wel helemaal verdrietig, maar met t lezen van een boekje werd ze al rustig en viel ze in slaap. 
Ik vrees dat doorzetten het enige is wat helpt en dat je tot die tijd haar kan blijven troosten. En misschien een stickerkaart dat ze na 3 nachten zonder speen een cadeautje krijgt? Gewoon een cadeautje wat je al had liggen ofzo..  
 
Bedankt alvast! Ja, we zijn al een poosje aan het voorbereiden. Ze weet ook echt dat de speen weg is, ze vraagt er niet eens om. Maar het inslapen is nu echt moeilijk.
Helaas is het altijd heel moeilijk geweest bij haar om er echt bij te blijven in bed. Ze valt gewoon niet in slaap met publiek, gaat kletsen of met je spelen.
Doorzetten is sowieso nu belangrijk. Maar hoop dat iemand een vergelijkbare situatie had en vertelt hoe dit proces vordert.
 
Hier toendertijd verteld dat de ooievaar is geweest want die had gehoord dat hij al 2 jaar is en er baby's zijn geboren die nu een speen nodig hebben. Hij is al zo groot en de ooievaar heeft wat lekkers voor hem achter gelaten. Alleen had de ooievaar een kapotte speen in bed achtergelaten. Die was 2 dagen later ook weg. Het was toen wel 3 dagen huilen met slapen. Maar daarna was het over en vertelde hij trots het verhaal van de ooievaar. 
 
Poeh lijkt me moeilijk hoor! Heb geen advies maar wilde wel laten weten dat ik me kan voorstellen hoe verdrietig het is je kindje zo te zien. Word er al verdrietig van als ik denk dit ooit te moeten met ons zoontje ? 
Misschien dat een fijne knuffel kan helpen als ze die heeft? Of er samen eentje uitzoeken (wat wel lastig is nu de winkels dicht zijn/ eentje die ze al heeft) die haar in bed komt helpen om beter te slapen. Dan krijgt ze misschien meer het vertrouwen dat ze lekker kan gaan slapen. 
 
Wij zijn begonnen met gaatje prikken in de speen, paar dagen later klein gaatje (ini mini) weer paar dagen later weer gaatje erbij, en zo steeds opgebouwd qua gat groote tot uiteindelijk de totale vacuüm eraf was, toen nog een weekje zo gehouden en toen hup weg ermee! Hij was 1,5 jaar toen we hiermee begonnen en ik denk een maand of 2 later was hij er vanaf. En taalde er ook niet meer naar. Top! En nu al een paar maanden geheel speen loos ? (Hij had m sowieso alleen in bed met slapen, nergens anders)
 
Terug
Bovenaan