Speen = exit: ervaringen (mama huilt mee)

<p>Dochter van 2 en 3 maanden heeft sinds gisteravond geen speen meer. Hij moest echt weg om meerdere redenen. Maar het is wel sneu. Ze had hem alleen in bed, maar zat altijd in haar mond als ze sliep.</p><p>Iemand die ervaringen wilt delen?</p><p>Ze heeft gisteravond een uur gehuild en in de nacht ook nog een paar keer moeten troosten.</p><p>Vanmiddag heeft ze een uur gehuild en niet geslapen.</p><p>Vanavond ging al vlotter. Maar ik vind het sneu hoor! Ze lag altijd heerlijk in bed te spelen en zingen tot ze sliep. En nu zo'n verdriet.</p><p>Ze vraagt niet om haar speen. Ze zegt dat ze niet wil/kan slapen. Begrijpelijk, want ze weet niet hoe.</p><p>Hoe verliep dit bij anderen?</p>
 
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar misschien wel een tip. Heb je haar erop voorbereid dat het speentje weg moest? En het samen weggedaan bijvoorbeeld? Dat kan vaak een beter gevoel geven omdat jullie dan de keus samen hebben gemaakt
 
Toevallig hier ook mee begonnen bij mn dochter van 2,5. We hadden het topje er vanaf geknipt, dan zuigt die minder lekker. Ze was wel helemaal verdrietig, maar met t lezen van een boekje werd ze al rustig en viel ze in slaap. 
Ik vrees dat doorzetten het enige is wat helpt en dat je tot die tijd haar kan blijven troosten. En misschien een stickerkaart dat ze na 3 nachten zonder speen een cadeautje krijgt? Gewoon een cadeautje wat je al had liggen ofzo..  
 
Bedankt alvast! Ja, we zijn al een poosje aan het voorbereiden. Ze weet ook echt dat de speen weg is, ze vraagt er niet eens om. Maar het inslapen is nu echt moeilijk.
Helaas is het altijd heel moeilijk geweest bij haar om er echt bij te blijven in bed. Ze valt gewoon niet in slaap met publiek, gaat kletsen of met je spelen.
Doorzetten is sowieso nu belangrijk. Maar hoop dat iemand een vergelijkbare situatie had en vertelt hoe dit proces vordert.