Speen = exit: ervaringen (mama huilt mee)

We hebben de speen al weggedaan. Nu teruggeven en een andere aanpak lijkt me juist onduidelijk voor haar... Maar als we er na een week ofzo nog niet op vooruit gaan, who knows.
 
Oooh ja, verschrikkelijk is dat! Wij moesten noodgedwongen zijn speen net voor zijn 2e verjaardag wegdoen. Hij beet ze stuk, dus werd gevaarlijk. Wij hebben de speen samen in de kliko gegooid, want hij is stuk en kunnen m niet meer maken. Maar mijn god, wat huilde het kind! Hij schreeuwde echt moord en brand, zo zielig! Mijn moederhart trok dat ook echt niet! Hij riep de hele tijd om zijn speen en riep dat ie kapot was, hij vond t zo erg! Hier heeft het 2 dagen geduurd, daarna ging t echt al beter. Even met trap oplopen en in bed benoemde hij nog dat speen kapot was, ook even moeite met inslapen, maar binnen n half uurtje sliep hij.
Het is echt ff doorbijten, maar het is verschrikkelijk en hartbreaking ?
Succes!!!
 
Hoi,
Wij zijn gestopt met de speen toen ons zoontje 13 maanden was. Hij had hem vanaf 5 maanden alleen nog maar in bed. Op vrijdagavond gestopt en op maandag was hij het 'gewend'.
Heb me echt een heks gevoeld.. maar sinds die maandag is het echt geen enkel probleem meer. Ook niet als hij andere kindjes met een speen ziet.
Sterkte en hou nog even vol!!
 
Hier was het na 2 dagen drama we echt nog n een tijdje wat moeite met inslapen. Hij bleef ook telkens zeggen: ‘speen kapot’ als we naar boven gingen. Ook in bed herhaalde hij dit telkens. Ik bevestigde het, maar maakte er verder geen ding van. Ik zei er telkens bij: je bent nu 2 en je bent een grote jongen. Op een gegeven moment herhaalde hij dat ook haha! Inslapen bleef wel ff lastig, weet niet hoelang dit geduurd heeft, aangezien mijn zoontje heel vaak van die periodes heeft dat hij laat inslaapt ( soms lang kletsen/spelen/zingen en soms huilen en 10x weer terug moeten). Snachts als hij wakker werd, was het ook ff lastig soms. Dus hoelang het duurt? Moeilijk te zeggen! Is bij elk kindje anders denk ik. Ik denk echt dat het even door de zure appel heen bijten is. Maar dat maakt t niet minder moeilijk! Leuk is het iig niet! ?
 
We hebben de strijd opgegeven. Ze was doodmoe, sliep niks meer in de middag en wist gewoon geen raad met zichzelf. Ze heeft nooit om de speen gevraagd al die tijd. Dus was ook wel een beetje in de war dat ze hem weer mocht. Maar ze is vanmiddag rustig in slaap gevallen, na een week elke middag een uur huilen. 
Vast onszelf in de vingers gesneden hiermee, maar ze was er gewoon nog niet aan toe. We gaan het over een paar maandjes nog eens proberen, maar bouwen dan op een andere manier af. 
 
Terug
Bovenaan