speen laten wennen tips?

hallo allemaal mijn dochter van 5 maanden wil geen speen ik heb alles geprobeerd   de speen in dehoning   gedaan. met pleisters had ik ook bij me zoon gedaan hij was toen gewend met pleisters maar me dochter went niet.  alle reacties zijn welkom graag tips hoe hebben jullie het gedaan?

Hoi Adama,

Waarom wil je je dochter aan een speen laten wennen als ze het zelf niet wil?
Mijn beide dochters hebben nooit de speen gewild, hoe hard ik ook probeerde.
Trouwens vanaf 4 maanden hebben baby's niet meer zo'n grote zuigbehoefte. Daarna is het gewenning. Zo heb ik mij laten vertellen.
Ik ben blij dat ze de speen niet wilden. Hoefde ik het ze daarna ook niet weer af te leren.
Overigens zei je dat je honing op de speen had gedaan? Volgens mij mag je een baby voor het eerste jaar geen honing geven. Weet even niet meer waarom niet.

Irene

quote: adama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2009 16:12:49'));

hallo allemaal mijn dochter van 5 maanden wil geen speen ik heb alles geprobeerd   de speen in dehoning   gedaan. met pleisters had ik ook bij me zoon gedaan hij was toen gewend met pleisters maar me dochter went niet.  alle reacties zijn welkom graag tips hoe hebben jullie het gedaan?

Nou, zeker bij 5 maanden moet je niet meer met een speen beginnen hoor. Wees blij dat je kind geen speen wil, want die zijn helemaal niet zo goed!

Verder niet meer proberen joh. En tot ze 2x  jarig is geweest GEEN honing meer geven, dat kan heel gevaarlijk zijn vanwege botulisme (staat als het goed is ook op het potje: niet geschikt voor kinderen jonger dan 2 jaar).
Enne, ook geen pleisters met de speen. Daar zijn kinderen in gestikt en doodgegaan!

de cb heeft tegen mij gezegd friso lijkt op moedermelk   toen ik naar fles wou overstappen heb ik advies gevraagd nutrilon of friso? vitamines en mineralen zijn daar nog weinig in eigen merken als je vergelijkt dan zie je het wel

ik had bij me eerst ezoon met pleister laten wennen en het lukte wel, maar ik was wel bij hem hij heeft niet verstikt. honing doet zo veel mensen om te geven dan in mij cultuur ,maar heel weinig kan geen kwaad zeggen ze en het mag ook niet .dan laat ik despeen maar zitten.maar is wel een redder bij afspraken

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2009 22:01:57'));

welke kinderen zijn dood gegaan dirksmama? ik heb alleen de adviesen van me moeder geluister gefh oning en zo je weet toch oudewetse omas

Hoi Adama,
Dirksmama heeft gelijk hoor! Absoluut geen honing geven! Dat mogen kindjes van die leeftijd echt niet hebben, is inderdaad gevaarlijk (maar maak je niet druk s.v.p. dat je het toch al gedaan hebt! Het is natuurlijk niet zo dat het altijd gebeurt dus als je kindje niet ziek is geworden is er niets aan de hand, maar wel mee stoppen!). Overigens is dat wel maar tot 1 jaar volgens o.a. het voedingscentrum.
Als je het wilt nalezen type op google maar eens de woorden 'honing' en 'baby' in, dan kom je allerlei artikelen erover tegen. Wellicht was dit in de tijd van jouw moeder nog niet bekend.

Van mij uit ook de vraag, waarom wil je dat ze aan een speentje went?? Als ze niet wil zal ze er waarschijnlijk ook geen behoefte aan hebben, prima toch. Mijn dochter heeft ook geen speen en mijn zoon heeft er ook nooit eentje gehad.

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan