Speen

Van duimzuigen werd altijd gezegd dat het de tandjes naar voren drukt en het is uiteraard veel moeilijker af te leren. Maar ja, die theorie klopt niet meer als ik zie dat Siebe zijn voortandjes zelfs door de speen naar voren geduwd zijn en die van Max juist niet .

Groetjes Fonske

Dean duimt ook graag en veel! Z'n duimpje is al helemaal 'versleten' whahaha.Hij heeft dus ook eelt op z'n duimpje. De tandarts vond het nog niet zo erg. De meeste kinderen houden er vanzelf mee op en als ze ongeveer 4 jaar zijn kan het een probleem worden. Dean z'n rechtervoortandje staat iets naar voren. Voorlopig laat ik hem lekker door duimen hoor. Tegenwoordig heeft iedereen een beugel.

Groetjes,
Nelly.

Hoi,

Elize heeft nooit een speel gewild en Hjerre was een echt spenenkind. Tot hij 1 jaar was mocht hij deze dag en nacht gebruiken, vanaf 1 jaar niet meer, ook omdat hij er overdag niet naar taalde en hem alleen nog maar nodig had om in te slapen. Maar een half jaar geleden waren we telkens zijn speen zoek en bovendien had hij hem uit zijn mondje gehaald wanneer we ' s avonds bij hem keken.
Toen hebben we gezegd dat 'buu' want zo noemde hij zijn speen met vakantie ging naar de andere kindjes. Hij heeft er tien minuten om gehuild de eerste keer en de rest van de week was het dan buu op vakantie was.
Het bevalt mij heel goed en Hjerre heeft er niet zoveel moeite mee gehad. Maar eerlijk is eerlijk, wanneer Hjerre er meer om vroeg of hem nog duidelijk nodig zou hebben had hij hem gewoon nog gehad. Wanneer het jullie het een stukje rust geeft in de auto en met slapen zou ik hem gewoon aanhouden. Er komt vanzelf een tijd wanneer je merkt dat ze de speen niet meer zo nodig hoeft.

Groetjes Hanneke

zucht... Meike is 2,5 en ja hoor madam ziet wel wat in een speen

Zou ze alles omgekeerd doen???

Isa gooide met 3,5 resoluut alle spenen in de prullenbak"want die horen niet op school" Tja ook extreem. Isa was wel zo eentje die er altijd wel één meesmokkelde maar accepteerde onze nee ook wel. Tenzij ziekte of extreme vermoeidheid.
En in de auto ook en ik vond het idd wel zo lekker rustig, nu valt ze altijd in slaap zodra ik de boot afrij, hoe bedoel geconditioneerd haha.

Eerlijk gezegd vond ik het altijd wel goed zolang ik altijd de eindbeslissing had. Als zij steevast altijd moeilijk zou doen zou ik wellicht anders reageren. Dus autorit ok maar verder om ieder wissewasje een speen in den giegel NEE.

Liefs
Renske

Geen spenen hier,geen van de twee kids heeft een speen gehad.
Ik heb het ook nooit aangeboden eigenlijk,ik weet niet waarom,en het is waarschijnlijk ook niet gegrond,maar ik heb altijd al een hekel aan spenen gehad.
Maar ik heb wél twee rasechte duimers!
Giovanni(nu 7) heeft ook altijd geduimd,pas sinds een jaar of twee alleen nog in bed bij het in slaap vallen.
Bij hem kun je absoluut niet zien dat hij zo lang geduimd heeft.
Ook Delano is verliefd op zijn duimpje,en op die leeftijd vind ik het ook nog zo schattig staan...
Ook bij hem staan de tandjes mooi recht.
En ik ken meerdere kindjes die een speen hebben,waarbij aan de tanden wél te zien is dat ze een speentje hebben.
Maar wat nu slechter voor de tanden is?Geen idee.
Maar als het speentje alleen voor het slapen gaan is en met lange autoritten valt dat toch best wel mee?
Kijk,als ze bij iedere kik een speen krijgen,dat snap ik nooit,net of je het huilen dan moet onderdrukken door te 'spenen' ,maar wanneer ze moe zijn bijvoorbeeld,moet het op deze leeftijd volgens mij nog prima kunnen hoor.
Groetjes Tanja

Hoi hoi,

Mij hetzelfde verhaal als jou hoor, ze heeft de speen echt alleen voor het inslapen, (en vaak ook niet meer) en als ik hele lange stukken auto moet rijden.. Maar dit gebeurt bij ons 2x per jaar!
Verder krijgt ze hem echt nooit! Vind het ook eerlijk is eerlijk echt echt echt geen gezicht!!!!
Jell daar aantegen heeft nooit een speen gewild?!
Ik haal hem bij Lili niet weg. Ze heeft kaarsrechte tanden en ik vind het niet vervelend in bed. Ze is zoon makkelijk kind kwa naar bed gaan dan. Ik ga het risico niet eens nemen!!

Ach, komt wel goed!

Liefs Lonneke!!
Waar waren jullie geweest in zuidlimburg als ik vragen mag???

Hoi,

Als het toch alleen in de auto is, is het toch goed? Liever een speen dan een vervelend en krijsend kind op de achterbank naar Frankrijk!
Hier deden beide meiden al vanaf de geboorte mee aan het wereldkampioenschap Ver speenspugen. Als Meike deze 10 seconden inhad lag ie aan de andere kant van de kamer.... Dus 2 meiden die duimen, Meike liefst de hele dag en Tessa eigenlijk alleen nog maar als ze moe is en naar bed gaat. Ze stoppen er vanzelf wel een keer mee!

Lisenka mv Tessa en Meike

He Susan,

Hier ook een echt spenenkindje hoor. Ze vindt zichzelf al zo groot maar oh oh die speen! Ze weet dat de speen wel boven moet blijven en eigenlijk alleen voor in bed is (dan heeft ze er ook wel vier snachts 'voor de grijp'.) Als ik me smorgens douche of ze ligt nog even lekker bij ons in bed geniet ze ook nog even van haar speen. ALs we naar beneden gaan moet ze m in haar bedje leggen. Als ik zie hoe heerlijk ze het nog vindt en hoe ze glundert als ik smiddags zeg dat we gaaan slapen en naar de speentjes toegaan denk ik ach, laat nog maar even. Zeker met dadelijk de baby op komst lijkt me nu afpakken geen goede optie. Tijdens autoritten als ze moe wordt en wil gaan slapen krijgt ze m ook, net als bv een dagje in de wandelwagen tijdens een uitstapje.
Volgens mij geven ze zelf wel aan wanneer het genoeg is geweest (als dat met vier jaar nog niet is vind ik het wel tijd worden om in te grijpen hoor). Voorlopig laat ik haar nog maar.

Succes met je keuze!
Liefs, Marcia mv Puck en 32,5 w zwanger

Terug
Bovenaan