Speen

Julian heeft ook nog een speen, maar alleen tijdens het slapen. Dat ding en zijn knuffel komen het bed niet uit (om drama's van kwijtraken te voorkomen). HIj weet het ook en legt ze zelf terug in bed.

Toevallig hadden wij het er van de week ook nog over. Gert vroeg wanneer Julian van zijn speen af moest, maar wat mij betreft houdt hij hem nog een tijdje. Ik ben bang dat hij daar voor in de plaats zijn duim zal pakken (ik heb zelf tot errug late leeftijd geduimd ) en ik weet hoe moeilijk het is om daar af te komen.

Misschien eind van het jaar maar aan Sinterklaas meegeven ofzo....

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi Suus,

Ik zou willen dat Linde een speentje had, ja ze wil er wel een om op te kauwen en babygeluidjes te maken. Dat was dus na één keer over.
Linde heeft haar duim en die is er niet zo makkelijk af te halen of weg te leggen natuurlijk.
En dat betekend bij ons helaas dat Linde heel erg veel duimt.
Als inimini baby was ik zo blij dat ze haar duimpje ontdekte, ze werd er helemaal rustig van en nu....te pas en te onpas verdwijnt 'ie in haar mond.
Vandaag op de psz incl. glitterlijm!
Roos heeft ook altijd geduimd maar alleen als ze echt moe was en nu nog alleen als ze gaat slapen.
Ik zoek dus de oplossing om het duimen af te leren en dat valt nog niet mee, sambal erop smeren zoals Danny zegt vind ik toch een beetje ver gaan hihihi....
Een vriendin van me heeft op een gegeven moment de speen van haar dochter bij de kabouters in de Efteling achtergelaten, ze was er echt te groot voor en vond het zelf ook een prima oplossing.
Succes met stoppen met de speen, maar als ik jou verhaal zo lees zou ik 'm nog lekker even zo laten!!!

liefs Daniëlle.

Enzo heeft 's nachts nog een speen.
Ik heb 2 maanden geleden aan Enzo gevraagd of hij m aan me wil geven die speen overdag. Ik ergerde me er groen en geel aan. Op foto's stond hij ook altijd met dat afzichtelijke ding in zijn mond. En meneer af m vrijwillig aan me af (een wereldwonder).
Maar het heeft heel wat ellende en gehuil en gezeur gekost. Ik durf m 's nachts nog niet uit te doen daarom.
Maar op de lange autoritten is het gelukkig geen probleem zonder speen.'Enzo heeft 't goed in zijn hoofd zitten dat hij de speen pas in bed krijgt.
Maar het is een kwestie van volhouden ben ik achtergekomen en heeeeeeeel veel geduld.

liefs
di silva

Terug
Bovenaan