Speen

Hier is Leah ook nog erg verknocht aan speen én knuffel. Alleen als ze gaat slapen/in bed! Als ze 3 jaar wordt, gaat de speen met veel tamtam (foto's, kusje, aankondigen enz enz) de kliko in. Leah mag de speen dan zelf weggooien, omdat ze al zo groot is dat ze 3 wordt. Dat heeft bij onze andere drie kinderen uitstekend gewerkt, dus ook nu gaat het zo! Ben benieuwd, want Leah heeft haar speen nu nog erg lief......

Ik heb geen 'speen-kinderen', geen van vieren wisten er uberhaupt raad mee, zelfs grappig te zien hoe ze ze in een boogje uitspuugden toen ze baby waren!
Ze duimen ook niet en nooit gedaan, dus hier geen problemen rond het stoppen met het speentje!!
Groetjes!

ook hier geen speenkindjes
nu vinden ze het leuk om er wat op te knabbelen en om er mee te spelen of voor de popjes

beide meiden wisten zich zelfs geen raad met de fles haha
heeft een tijdje bij beide geduurd voordat ze de fles accepteerde

echte bv kids dus haha

liefs maurilla

Zarah heeft ook nog steeds een speen, in bed, als ze ziek is, en ook tijdens lange autoritten. Ben blij te horen dat ik hierin niet de enige ben!
Ik zie nog geen noodzaak om te stoppen, om haar spraak hoef ik het niet te laten, want dat gaat ontzettend goed. Wel ben ik er absoluut tegen om haar er de hele dag mee te laten rondlopen. Ik vind het echt geen gezicht en ik vind het onnodig.

Ik heb hier een dat ze helaas nooit geen speen wou, omdat ze altijd de duim had.
En die heeft ze nu nog steeds en ik weet dat het een probleem wordt om dit af te leren.
Ik zie dat ze bij jullie de meeste een speen hebben.
Ik weet ook niet hoe ik een duim moet afleren.
Als ze moe wordt heeft ze de duim in haar mond dat is s`avonds voor ze gaat slapen en overdag voor haar middag slaapje duimt ze ook en verder als ze druk is geweest en ze gaat t.v kijken dan duimt ze ook ze heeft ook altijd haar knuffel bij zich dit is igor en daar gaat ze mee langs haar neusje.Hebben jullie tips om een duim af te leren?

Groetjes Willy

Laura heeft toen ze zes maanden was de speen zelf afgeschaft, ze hoefde hem gewoon niet meer. Ook is ze niet gaan duimen, wel krijgt ze 's avonds een zuigfles drinken voor ze naar bed gaat, soms 's nachts nog een keer. Annemiek is nu 7,5 maanden en heeft haar speen nog erg lief, ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik vind het ook niks als kinderen de hele dag ermee rondlopen, sommigen hebben er dan ook nog een doekje aan vast. Kennis van mij is logopediste, het oudste kind zie ze heeft gehad in de praktijk die nog een speen had was 12! Je moet er toch niet aan denken... en een spraakgebrek dus.

Hey meiden,

Hier geen speen of duim, maar...een tut waar hij op sabbelt voor het slapen gaan (dus alleen op bed). Met lange autoritten neem ik hem ook mee, hij had er 3 (om af te wisselen), maar hij is er al 2 zogenaamd kwijt geraakt. Hij is zuinig op nr 3, nou ja, anders is idd z'n 3de verjaardag een mooi moment.

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan