Spelletje

Nou, het is inmiddels meer Wat heb ik gedaan vandaag ?
Ik ben naar de markt geweest, heb gewassen en gestreken en de magnetron aan de binnenkant schoongemaakt. En een speelgoedkist in elkaar gezet.

Wil (of heb) je een groot gezin ? Zo ja, hoe groot ?

We houden het nu bij   1 kindje, mijn man komt uit een gezit van 4 jongens en ik ben enigst kind (ook niet bewust voor gekozen)

Ik heb al een echtscheiding achter de rug, gelukkig uit dat huwelijk geen kindjes. Je kan helaas je leven niet plannen. Ik wilde al heel lang en graag kindjes maar dat wilde allemaal niet zo.   Met mijn huidige man heb ik eerst 2 miskramen gehad en werd niet zo snel zwanger, zat telkens 1 a 1.5 jaar tussen. We hebben wel bewust gekozen om niet de ziekenhuismolen in te gaan, daar stonden we allebei niet achter. Ik ben afgelopen oktober 36 geworden en mijn man in augustus en we zouden dit jaar nog proberen om een kindje te krijgen en daarna zouden we daarmee stoppen. Je moet toch ergens een streep trekken, anders wordt je gillend gek. Je moet juist proberen te beseffen wat je WEL hebt ipv hoe het zou of had kunnen zijn.

Als ik vroeger zwanger was geweest en het ook zo'n fijne zwangerschap zou zijn als ik nu heb zou ik toch nog wel graag een broertje of zusje voor ons meisje hebben willen hebben.

Geloof jij in toeval of dat er dingen gebeuren die  juist zo bedoeld zijn geweest?

Tsja, moeilijke vraag...

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant is het vaak zo oneerlijk... Mijn vriend had een goede band met zijn ouders, maar deze leven allebeide niet meer en als je anderen dan hoort dat ze hun ouders niet willen zien/nodig hebben, dan voelt het wel heel scheef.

Ik geloof denk ik niet dat alles een reden heeft, maar wel  dat je moet accepteren hoe het gaat in het leven, ookal is het moeilijk. Het leven gaat zijn eigen weg en je moet er zelf het beste van maken, een ander zal het niet voor je doen.

Ga je voor Rust, Reinheid en Regelmaat of ga je de eerste maanden leven op initiatief van de kleine... voeden op verzoek ed. ?

ik denk voor beiden.. drie R is goed en ook gewoon voeden als ze honger hebben. tenzij je natuurlijk flesje geef dan kan dat niet.

ga je borstvoeding geven of fles?

Borstvoeding, als dat dit keer ook weer lukt met 2 kids om me heen!

Nieuwe vraag: Weet je het geslacht van de baby al, waarom wel niet? En zo ja, heb je dan ook echt geen naam van het andere geslacht just in case...

ik weet sinds 2 weken het geslacht we wilden het niet weten. maar we moesten op controle en nog een extra echo en zagen duidelijk wat het was. heb wel voor alle ttwee gewoon namen en een neutraal kamertje. kan altijd nog anders zijn  zeg de verloskundige..

doe je het kindje vernoemen

Nee, wij vernoemen niet.

Welk liedje luister je graag met je (nog ongeboren) baby?

Er zitten wat liedjes op onze babyfoon en die heb ik weleens aan. Het schijnt dat de baby ze later dan kan herkennen en dat heeft zo zijn voordelen.

Maak jij ook een beeld in je hoofd van alle meiden hier op het forum ? Ik bedoel dan dat je je een voorstelling maakt hoe ze eruit zien.

Terug
Bovenaan