Spelletje

A

Anoniem

Guest
Om dan het forum wat levend te houden...
Dit spelletje stond een tijdje geleden op het zwanger zijn forum, en ik vond het zelf erg leuk! Het gaat als volgt: je schrijft een stelling of dilemma, degene na jou kan daar op reageren en schrijft vervolgens een nieuwe stelling, enzovoort...
Ik al beginnen:

Ik vind december een leuke maand om in te bevallen, of juist niet??

Ik doe mee hoor!!!

Ik vind het heel dubbel om te bevallen in deze maand. Enerzijds heel gezellig, die kerstboom hier naast mij en al die kaarsjes en lichtjes, geven mij zo'n gelukkig gevoel dat ik deze zwangerschap mag beleven en binnenkort een kindje krijg......dat ik dus vind dat het een extra dimensie geeft.
en omdat je nu veel tijd binnen doorbrengt tussen al die gezelligheid......maakt het deze periode ook extra intiem.
Voor het zwanger zijn vind ik het ook een voordeel, want ik heb   nu pas sinds een paar dagen vocht in mijn benen, terwijl ik bij mijn eerste met een hittegolf liep en dus opgeblazen was.

Het enigste nadeel vind ik echter voor het kind zelf: jarig in de drukste maand van het jaar met dus twee keer kort op elkaar kadootjes en dan de rest van het jaar niet meer......en ook nadelig voor de kinderverjaardagen met al die mensen dan binnen en niet naar buiten kunnen.....(mijn eerste is van begin sept).

dus.........

Komt die voor de volgende:

Wel of niet direct familie bellen als je net bevallen bent / of eerst een uurtje rust?

gr mama van MD

als papa de baby heeft vastgehouden en de navelstreng dis door + de apgartest
dan mag papa het blijde nieuws gaan brengen hoor
mij zijn ze misschien toch wel aan het wassen en hechten   en de baby wordt ingepakt
dus ja gelijk bellen

komt ie                 opas en omas   vlak dr na  pas laten komen   of pas op bezoek uur

Zoals ik het nu voel pas er na. Ik zou toch willen pronken met mijn kindje. Waarschijnlijk niet een lang bezoek, maar lang genoeg om mijn uk te showen.
Toch kan het zijn dat de bevalling niet zo loopt als ik zou willen en dat ik er geen behoefte aan heb. Vind het moeilijk om daat nu zo over te oordelen.

Een corrigerent tikje   moet kunnen.....

Ja een corrigerend tikje moet kunnen. Zeker als ze ergens aan willen komen waar ze niet aan mogen komen en het dreigt kapot te gaan (vaas of zo). tik op de vingers kan mijn inziens geen kwaad.

Als het geslacht van je kindje bekend is, vertel je dat dan aan de telefoon aan de opa`s en oma`s of laat je dat pas zien als ze er zijn?

Ik zou het gelijk aan de opa's en oma's willen vertellen wat het is,
Het is tenslotte voor ons een verassing geweest en dat zou ik dan gelijk willen doorgeven.
Iedereen leeft er zo naartoe.

Wie allemaal aanwezig bij de bevalling?

bij mij alleen mijn   vriend.
mijn kleine gaat naar oma en opa toe en als de baby bijna geboren is dan belt mijn vriend of ze vast naar het ziekenhuis komen zodat mijn meissie gelijk haar broertje of zusje kan zien.
 bij mijn eerste was de halve familie aanwezig en toen ik terug kwam van mijn keizersnede had iedereen haar al gezien.
deze keer wil ik dat we het samen beleven.

wel of niet borstvoeding geven?

Ik geef (als ik net zulke 'talentborsten' heb als bij de eerste, zoals de kraamhulp dat zo mooi noemde) borstvoeding, maar dan wel afgekolfd, gewoon via de fles dus.

Op die manier kan ik in ieder geval goed zien wat mijn uk binnen krijgt, ik kan het eens uit handen geven.. voor mijn persoonlijke gevoel geeft me dat dan iets meer vrijheid in mijn doen en laten. En bovendien heb ik zulke trauma's overgehouden aan het bv geven bij mijn dochter (melk zat, alleen zitten mijn tepels op de verkeerde plek geloof ik, ze kon maar niet goed happen en was van zichzelf al zo aktief dat ze de hele tijd los schoot) dat ik het aanleggen deze keer toch echt maar laat zitten. Doet gelukkig verder niemand moeilijk over.

Volgende: wat doe je als de kraamhulp niet bevalt.. even afzien omdat het toch maar een paar dagen duurt, of bellen en vragen om een andere?

Terug
Bovenaan