Spelletje

ZOUTEN!!!

van mij mag ze gaan, maar ik heb makkelijk praten voor hier met 5 man.
en stres is niet goed voor borstvoedeing (zeggen ze)
dus dat risico loop ik niet.

volgende.
wel of geen borrel tijdens het nieuwejaar (je geeft borstvoeding)

Als ons kindje dan al geboren is neem ik zeker een baco'tje, vlak na de voeding. Ik ben er aan toe

Wat doe je als er iemand op kraamvisite komt met een snotneus of een plek op de lippen en wil gezellig aan je kindje zitten?

Met een snotneus is het nog wel te doen, helaas liepen hier toen de derde geboren werdt, 3 met een snotneus rond, inclussief ikzelf.....
Met wondjes enzo ben ik wel huiverig, maar heb het bij alle vier eigenlijk niet meegemaakt. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik zou moeten reageren. Als er kleine kinderen van familie of vrienden komen die of ziek of net geweest zijn, verwacht ik eigenlijk dat ze die niet meenemen, zou ikzelf tenminste nooit doen!!
Da's toch heel normaal, toch????

Volgende:

Wat doe je met de nachtvoeding, maak je elke keer je kindje wakker om de zoveel uur, of laat je het gewoon doorslapen tot het uitzichzelf wakker wordt.

Hilma

In het begin als ze net geboren zijn, wakker maken.

Maar zodra de voedingen goed gaan en de groei ook goed gaat (dus wel redelijk snel al na de kraamweek) niet meer wakker maken.

Ik ben er van overtuigd dat een kind wel neemt wat hij/zij nodig heeft en wakker wordt als het echt honger heeft  en als de groei dat niet bewijst, dan kun je altijd nog wakker gaan maken.

gr mama van MD

beschuit met muisjes of een ander alternatief?

zeker beschuit met muisjes
lussen ze het niet of willen ze het niet     dan heb ik nog kerstkransjes liggen
en anders alleen een bakske koffie of thee      

gelijk vanaf geboorte   boven leggen in ledikant of mee naar de slaapkamer savonds

Wij hebben een rieten reiswiegje voor naast ons bed. s'Nachts ligt de kleine dan lekker naast ons, vind ik wel zo veilig gevoel en bovendien handig voor de voedingen. Wanneer ons zoontje wakker is, kijken we altijd nog even tv in bed. Ik kan dan de kleine met wiegje en al in zijn slaapkamertje zetten, in het ledikant. Dus ik denk dat het overdag veelal in zijn eigen kamertje zal slapen, en s'nachts naast ons, maar dus wel in t zelfde wiegje.

Even lekker aktueel voor mij: Stel je bent een week over de datum, heb je dan nog even geduld of sta je te springen voor een inleiding??

Kan niet meer wachten, wil heel graag nu een baby, maar ik wil toch graag de bevalling spontaan laten beginnen. Dus ik denk dat als alles goed is met de baby ik gewoon nog even blijf wachten, alhoewel ik er niet aan moet denken om de kerstdagen in bed te moeten doorbrengen....
Het is allemaal heel erg dubbel. Moet morgen weer naar de vk, zou dan wel over strippen beginnen. Maar da's dan ook alles denk ik.
Ik ken namelijk ook het verschil tussen spontaan en inleiden, en daar is wel wat verschil tussen in mijn geval....

Liefs Hilma.

Laten jullie het familie en vrienden weten als de bevalling is begonnen?

ik zal het wel aan mijn ouders vertellen, en aan mijn zusje en broertje, is wel handig om te zeggen trouwens tegen mijn zusje aangezien die meegaat haha.
verder weet iedereen het pas als ik thuis in mijn bedje lig met die kleine.
(zelfs de vader)

spruw en ontstoken borsten en gillen van de pijn, blijf je doorgaan met borstvoeding en hoop je dat het minder word of over gaat?

Terug
Bovenaan