Spijt KV?

Hoi,
Gefeliciteerd!
Yes ik herken je gevoel zeker.
Bij mij 'werkte' het wel allemaal maar ik zag op tegen elke voeding.
Lang verhaal kort, ik wilde stoppen maar voelde me zo ontzettend schuldig naar onze dochter.
In het begin dronk ze de kv ook totaal niet en had ik helemaal spijt ervan. Toen het goed liep waren we allebei zo veel vrolijker en beter in ons hum dat ik ook toen pas kon genieten.
Achteraf heb ik totaal geen spijt van het feit dat ik ben gaan afbouwen, wel dat ik er niet van genoten heb en dit wil ik bij een volgend kindje zeker anders doen.
Nu zat ik natuurlijk niet in jouw situatie. Dat je kindje te vroeg geboren is, is wellicht al zwaar voor je. Je zit, wat je zelf aangeeft bomvol hormonen je die alle kanten op gooien.
Je wilt het beste voor je kindje en in jouw gedachte is dit bv.
Dit lukt alleen helaas niet altijd. Je kunt nog alle moeite doen maar als het dan nog steeds niet wil lukken dan komt de klap misschien nog harder bij je aan.
Het beste voor je kindje is niet alleen de bv, het is de liefde die jullie geven en de zorg die er gegeven wordt.

Heb je nog wel iets van melk over of kun je er nog een beetje uit krijgen? Je kunt dan om het voor jezelf mooi af te sluiten een moedermelksieraard laten maken.
Hiervoor hebben ze maar een aantal cc nodig.
Succes en probeer vooral te genieten van je kleine wondertje. Het is zo zonde van jezelf als je je hier schuldig om blijft voelen :)

Je hoeft je niet schuldig te voelen! Bij de één gaat het als een tierelier en bij de ander is het hard werken en dood vermoeiend dat iedereen er begrip voor zal hebben dat je niet door kan en wil gaan! Maar ik herken je gevoel!
Bij mij is na spoedkeizersnee ook de productie niet goed op gang gekomen! Kreeg in het ziekenhuis een supersterke pomp die ik uiteindelijk ook nog een maand in huis heb gehad! Op dag 4 eindelijk klein beetje productie! Veel hulp van lactatiedeskundige en kraamverpleegkundige gehad, moederthee, gezegende distel druppels en fengriekpilllen alles heb ik gehad! Nu na 13 weken kolf ik nog 3x per dag en 3x leg ik manneke aan. De productie is nog minimaal, 1 fles per dag van 100 cc, verder heb ik vanaf dag 1 kv met bv gecombineerd! 
Als je echt nog wil het is niet te laat! Bel met het consultatiebureau om hulp van een lactatiedeskundige, die kunnen je echt helpen!  Succes

Voel je vooral niet schuldig! Bij mij kwam pas op dag 6 alles een beetje op gang, net toen ik had besloten om te stoppen met borstvoeding. (ik gaf dan eerst de borst, daarna de fles zodat ze genoeg had, en daarna nog kolven op de productie op gang te helpen.) Omdat het uiteindelijk toch wel lukte ben ik doorgegaan met bv. Nu is ze 6 weken bijna en krijgt ze toch voor de nacht kv, omdat ik dan bijna geen productie meer heb. Dus borstvoeding is ook niet perse perfect. 

Spijt? Nee dat moet je zeker niet hebben. T is prachtig als t lukt, maar hel als t niet wil. 
Mss dat je met veel moeite en energie t alsnog goed opgang kunt krijgen. Zover ben ik niet gegaan. 
Ik wilde t echt graag, en m'n zoontje hapte goed enzo. Maar genoeg was t niet. Gevolg was geelzucht en ziekenhuisopname. 
Daar veel begeleiding gehad en leek de productie op te pakken . Maar dat was t hoogte punt. Ik kwam niet verder dan zo'n 60ml met kolven. T koste me teveel energie die m'n lijf nodig had voor herstel (na bloedverlies) met pijn in t hard, maar na een duidelijk signaal van m'n zoontje heb ik t laten gaan. (Lees 45min borst en daarna nog echt honger dat er een flinke fles na kon geven). Toen besloot ik los te laten en kwam er rust. 

Hoi, 
Persoonlijk denk ik dat het normaal is dat jij je schuldig voelt. Ik weet dat ik dat ook had. Ik moest stoppen nadat ik op dag 6 had gezegd dat ik hulp wou omdat ik het psychisch niet meer trok. Dit was na een rot zwangerschap een verschrikkelijke bevalling en verschrikkelijk veel pijn na een ziekenhuis opname van 1.5 maand. Ik heb juist gezegd dat ik stop zodat mijn lichaam tot rust kwam en ik me beter zou gaan voelen. 2 uur ma mijn beslissing ben ik aan de rustgevende medicatie gekomen waardoor ik het niet mocht geven. 

Het is een andere situatie maar je hebt een keus gemaakt die goed voor jou en je kind is. Ik voek me nu na 6 weken er nog schuldig over. Maar als jij het niet volhoudt om wat voor reden heeft je kind er ook niks aan. Zn moeder is hij het meest nodig. De voeding komt ook met kunst voeding komt het goed. 

Liefs Marielle

Wat een hoop reacties. Ook met herkenning, ik vind het fijn om te lezen dat ik niet 'de enige' ben. Dankjewel voor alle reacties, die helpen me zeker :)

Terug
Bovenaan