Spijt van haar naam...

hmm om je misschien voor het volgende te behoeden... Flo klinkt als Vlo. 
Heten er niet honderden dames Floor? dat klinkt toch hetzelfde?
 
 
 
 
Ik vind het een mooie meisjesnaam!
Jammer dat jullie nu eigenlijk al zo denken over de naam. Naam veranderen zou ik niet snel doen maar andere roepnaam kan wellicht wel gewoon. 
Ik hoop dat het jullie nog lukt om te genieten van de naam Flor.
 
Hier een Nederlandse mama en ik vind het een mooie naam voor een meisje. Moet ik wel bekennen dat ik niet helemaal weet hoe de uitspraak is maar ik heb mn best gedaan dit met zowel een Spaans als Vlaamse tongval te doen haha. Maar dialecten behoren niet tot mijn talenten.
Tip hierboven vond ik wel mooi. Paspoort zou houden, roepnaam Flo of een andere mooie naam. 
 
Ik begrijp uit je stukje (denk ik) dat je Vlaams bent. In Nederland is Floor een heel normale meisjesnaam, mijn eerste idee was ook dat jullie die naam gewoon met een o minder schreven. Zou het altijd meer een meisjesnaam vinden, als ik moest kiezen - maar wellicht is dit in Vlaanderen anders. Hier heet een jongen vaak Floris, afgekort Flo misschien maar zelden Flor geloof ik.
Maar belangrijker dan dat is hoe je er zelf  naar kijkt. Als het jullie zo erg stoort of onzeker maakt zou ik het misschien wel veranderen. Maar dus vooral voor jullie, voor je dochtertje lijkt het me echt niet zo'n probleem! Je zou ook kunnen overwegen om zoals BenB zegt wel gewoon de naam te laten wat het is en haar gewoon Flo te blijven noemen.
Ik heb zelf een Nederlandse meisjesnaam die niet zo vaak voorkomt. Heb het gigantisch vaak moeten uitleggen, nog steeds wel, en ben er ook wel eens mee geplaagd op school (pesten zou ik het niet willen noemen). Maar nu ik volwassen ben vind ik het alleen maar leuk dat ik de enige vriendin van m'n vrienden ben die zo heet. Een van mijn beste vriendinnen heeft een echt uitgesproken jongensnaam, maar verder dan af en toe een eerste reactie van 'huh? Heet je .. ? Grappig' gaat het niet. En het is dus niet per definitie voor je dochtertje later een probleem een 'jongens'naam te hebben (ik vind het trouwens een stoere naam voor een meisje).
 
Dankjewel voor alle reacties. 
Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om te vermelden dat ik in België woon. Hier klinken Flor en Floor niet hetzelfde. En klinkt Flo ook niet als vlo. :) 
Zoals gezegd is Flor (met korte O dus) hier vooral een jongensnaam. En Flo een meisjesnaam. (Gek hoe verschillend het kan zijn, he!) 
We zullen er hoe dan ook nog heel even over nadenken. Haar gewoon als roepnaam "Flo" geven hebben we ook al bedacht, maar ik weet niet of ze er zo aan ontsnapt. Het is echt een moeilijke beslissing... 
 
 
Ach wat ontzettend vervelend! Vooral dat zo'n verloskundige een dergelijke opmerking maakte. Dat vind ik echt niet kunnen. 
Ik ben ook Nederlands en vind Flor ook mooi voor een meisje. Zou echt nooit de associate met een jongen hebben. Het doet mij aan Flore denken. En de betekenis vind ik ook mooi. 
Doe wat goed voelt, maar laat je ook niet te veel leiden door anderen zou ik zeggen. Ik heb ook een bijzondere naam, waarbij ik altijd moest uitleggen waar het vandaan komt en wat het betekent. Je hebt altijd een verhaal ;) en dat is ook wel leuk. En of je gepest wordt heeft veel meer te maken met hoe sterk je in je schoenen staat dan hoe je heet. Ik ken ook meisjes die Daan heten of Robin of Jip. Dat vind ik nou echt jongensnamen. Maar Flor is gewoon een leuke meisjesnaam
 
Terug
Bovenaan