Spijt van haar naam...

Ik vind het ook wel een mooie stoere naam. Ik hou wel van aparte namen. De uitspraak rijmt op tor?
Wilde even zeggen. Zelf heb ik een unisex naam, en in mijn jeugd kreeg ik van nieuwe kindjes in mijn omgeving vaak te horen. R? Dat is toch een jongensnaaaaaaam!! En dan lachen. Soms stoorde ik me er wel wat aan. Maar mijn moeder had me als feitje meegegeven dat er een bekende nederlander was, een vrouw met die naam. Dus ik riep gewoon wijsneuzerig terug: neehoor, het is voor jongens EN voor meisjes, R de bekende persoon heet ook zo. En daarmee was de kous vaak af. Zodra je daarvoorbij was vond iedereen het prima. Ik ben altijd best trots op mijn naam geweest en zou niet anders willen heten.
Van volwassenen heb ik nooit last gehad.
 
gelukkig dat Vlo en Flo daar niet hetzelfde klinkt. In omgeving Amsterdam wordt de V meestal als een F uitgesproken. vandaar! 
(vlo is dus een flo, en een vis een fis :p )
 
Al zou je de naam al veranderen, wat ik persoonlijk niet nodig vind, omdat ik het zelf ook als "Floor" zou uitspreken ( Geen idee hoe anders? Zou ik er een O bij plaatsen.
Geen Flo, want ook daar gaat ze later mee gepest worden, hoe lullig ook. ( Vlo van vlooien. )
Heel veel succes, geniet vooral van je kleine meisje
 
Bedankt voor al jullie reacties. 
Ik denk dat we de oplossing hebben: we verhuizen naar Nederland! 
(grapje, natuurlijk)
Zoals gezegd klinkt Flor hier anders dan Floor. En klinkt Flo zeker niet als vlo. :D 
We zullen er nog even over moeten nadenken. 
 
Wat vervelend dat je je zo voelt!

Iedereen heeft wel een mening en associatie met een naam. Het is de vraag of je je hier wat van wilt aantrekken. Kinderen verzinnen op oudere leeftijd wel wat op elke naam om ze te pesten/plagen. En volwassenen moeten leren om hun mening op momenten voor zich te houden.

Ja.. je kunt de roepnaam veranderen, maar je hebt de naam niet voor niks gekozen.

Buiten dat, snap ik je helemaal! Wij hebben ons zoontje ook een unisex naam gegeven “Skye”. Met “e” vond en vind ik mooier. Het maakt het moeilijker dan bijvoorbeeld Harrie. Ik krijg ook altijd te horen dat hun het een meisjes naam vinden. Ik had mij al voorbereid op dit soort reacties.

Zelfs bij het CB hebben ze voorkeur blijkt. Zegt de assistente: leg haar maar neer. Dan zeg ik, dan zul je zien dat zij een hij is.. haha

Nogmaals iedereen heeft wel ergens een mening over. Vast ook over Flo. Dus denk er goed overna, voordat je wat gaat veranderen. Niet voor je omgeving veranderen maar voor jezelf. Diep in je hart, weet je al je antwoord. Belangrijk.. Je moet je fijn voelen bij de naam en dan de naam accepteren, veranderd of niet. Succes!
 
Terug
Bovenaan