Spiraal geplaatst terwijl zwanger

Hallo dames,

Ik heb 16 augustus een koperspiraal laten plaatsen, maar voor de zekerheid een zwangerschapstest die ochtend gedaan, welke negatief was. Echter was ik na een week nog niet ongesteld en had toch nog een test liggen, dus 'voor de gein' een test gedaan. Positief. De dagen erna nog 3 testen gedaan, allen positief.

Ik zou nu dus 5 weken zwanger moeten zijn (17 juli 1e dag laatste ongesteldheid) maar ik voel hier helemaal niks van? Ik ben niet misselijk, niet moe, niks anders aan mijn borsten.
Het enige wat ik merkte was een soort ongesteldheid gevoel.
Ik ben direct naar de huisarts gegaan maandag, en ik heb donderdag een afspraak bij de gynaecoloog om de spiraal te verwijderen.

Nu kreeg ik gisteravond/nacht ineens een ergere 'ongesteldheid' buikpijn/krampen met bloedverlies.. Echter niet zo veel, had aan 1 maandverbandje genoeg en de volgende ochtend was het gestopt.
Ik ben bang dat het erin en eruit halen van het spiraal heeft gezorgd voor een miskraam, maar omdat het slechts een avondje was en niet veel bloed verloor weet ik niet zeker of dit een mk was.

Heeft iemand ooit in deze situatie gezeten? Of weet hoe een miskraam bij ong. 5 weken voelt? Ben echt een beetje onzeker nu..

P.S. Daarbij is alles deze dagen heel onzeker, aangezien ik pas 23 ben en mijn vriend 26 en beide geen eigen woning hebben en nog studeren (ik ben bijna klaar, hij moet nog 1 jaar). Mijn vriend reageerde echt heel bot, hij is niet klaar voor een kind en wilt het niet houden, maar zegt mij wel te steunen in mijn beslissing. Ikzelf wil komende dagen/weken afwachten, misschien ben ik al niet meer zwanger of krijg ik alsnog een mk door het verwijderen van de spiraal. Pff zo rot dit allemaal, als ik dit had geweten had ik die spiraal nooit laten zetten.

Het zou ook een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn' daar hebben 1 op de 5 vrouwen last van.
Daarna kramp kan normaal wijzen op een aankomende miskraam' zonder spiraal.