Spiraal geplaatst terwijl zwanger

Hallo dames,

Ik heb 16 augustus een koperspiraal laten plaatsen, maar voor de zekerheid een zwangerschapstest die ochtend gedaan, welke negatief was. Echter was ik na een week nog niet ongesteld en had toch nog een test liggen, dus 'voor de gein' een test gedaan. Positief. De dagen erna nog 3 testen gedaan, allen positief.

Ik zou nu dus 5 weken zwanger moeten zijn (17 juli 1e dag laatste ongesteldheid) maar ik voel hier helemaal niks van? Ik ben niet misselijk, niet moe, niks anders aan mijn borsten.
Het enige wat ik merkte was een soort ongesteldheid gevoel.
Ik ben direct naar de huisarts gegaan maandag, en ik heb donderdag een afspraak bij de gynaecoloog om de spiraal te verwijderen.

Nu kreeg ik gisteravond/nacht ineens een ergere 'ongesteldheid' buikpijn/krampen met bloedverlies.. Echter niet zo veel, had aan 1 maandverbandje genoeg en de volgende ochtend was het gestopt.
Ik ben bang dat het erin en eruit halen van het spiraal heeft gezorgd voor een miskraam, maar omdat het slechts een avondje was en niet veel bloed verloor weet ik niet zeker of dit een mk was.

Heeft iemand ooit in deze situatie gezeten? Of weet hoe een miskraam bij ong. 5 weken voelt? Ben echt een beetje onzeker nu..

P.S. Daarbij is alles deze dagen heel onzeker, aangezien ik pas 23 ben en mijn vriend 26 en beide geen eigen woning hebben en nog studeren (ik ben bijna klaar, hij moet nog 1 jaar). Mijn vriend reageerde echt heel bot, hij is niet klaar voor een kind en wilt het niet houden, maar zegt mij wel te steunen in mijn beslissing. Ikzelf wil komende dagen/weken afwachten, misschien ben ik al niet meer zwanger of krijg ik alsnog een mk door het verwijderen van de spiraal. Pff zo rot dit allemaal, als ik dit had geweten had ik die spiraal nooit laten zetten.

Het zou ook een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn' daar hebben 1 op de 5 vrouwen last van.
Daarna kramp kan normaal wijzen op een aankomende miskraam' zonder spiraal.
Maar aangezien ik 4 kinderen heb' waarvan er 1 door de pil (mycroginon 30) en de andere 3 door de (Mirena spiraal) zijn gekomen' is en ik dus 4 gezonde kids heb kan het ook daarmee in verband zijn.
En fijn dat je vriend in elk geval achter je keuze staat' en wel achter jou keuze staat.

Dankje voor je reactie! Ben net terug van de gynaecoloog, op inwendige echo kon ze geen zwangerschap zien.. Bloed laten primk en morgen belafspraak met haar. Kan nu enkel afwachten of hCG verhoogd of verlaagd volgende week. 
Ze heeft het spiraaltje voor de zekeheid er toch uitgehaald. Gelukkig niet zo pijnlijk als erin :p

Ja dat is idd wel het beste' en die week voeld alsof het jaren is.
Volgende week weet je meer' ik wens je veel succes.
Laat je nog even weten of er een beebje zit of niet ?

Vrees toch dat de zwangerschap is beeindigd.. na verwijderen van spiraal zag ik thuis dat mn inlegkruis echt mega vol bloed zat en zag ik 2 vage 'dingetjes' die wat harder waren, maar omdat de embryo slecht 5.5 week zou zijn kon ik nou niet echt zien of dat dan het kindje was.
Vandaag gebeld, hcg was 930, wat wel kan kloppen bij 5 weken. Maandagochtend weer bloedprikken, maar ik voel ook totaal geen vage buikpijn meer of iets anders, denk gewoon dat ik de embryo verloren ben. Kan ook nergens vinden of je door verwijderen van de spiraal inderdaad een grotere kans op een miskraam hebt.
Aan de ene kant komt het beter uit ivm onze levensfase, maar aan de andere kant heb ik gister toch wel eventjes moeten huilen hoor. Zo dubbel..

Bij 3 van mijn 4 kids heb ik de spiraal moeten verwijderen tijdens de zwangerschap' ik zou eerlijk gezegd niet weten of de kans dan groter is' maar de kans bestaat natuurlijk altijd bij. 10% van de vrouwen eindigt dit helaas in een miskraam.
Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt.

Bij 3 van mijn 4 kids heb ik de spiraal moeten verwijderen tijdens de zwangerschap' ik zou eerlijk gezegd niet weten of de kans dan groter is' maar de kans bestaat natuurlijk altijd bij. 10% van de vrouwen eindigt dit helaas in een miskraam.
Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt.

Nou ik snap er niks van, vandaag gebeld en hcg is over de 5000?! Dacht allang dat ik een miskraam had, wat gek joh.. Donderdagochtend weer afspraak bij de gyna. Had me al voorgenomen dat ik niet meer zwanger was, want voel ook echt helemaal niks. Hele bizarre zwangerschap dit zeg

Terug
Bovenaan