quote: misspiggy78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-04-2009 13:13:03&apos
);
Vorige week ben ik met zoonlief op controle geweest bij het CB. De arts ging er automatisch vanuit dat hij al in 2-woordzinnetjes praat. Toen ik zei dat dat nog niet zo is, reageerde ze heel verontwaardigd. De laatste weken leert Max iedere dag nieuwe woordjes bij, hij laat ons regelmatig versteld staan. De zinnetjes zullen ongetwijfeld ook wel komen, maar voor de zekerheid heb ik met 2,5 jaar een tussentijdse controle bij het CB. Mocht dan blijken dat er toch een achterstand is, dan kunnen we gelijk actie ondernemen. En Max is wel een kindje wat liever op de achtergrond blijft. Hij vindt het allemaal wel goed zo....Ach, over een paar jaar kletst hij de oren van ons hoofd af...
Hoi,
Hier dezelfde ervaring ons dochtertje is vorige week 2 geworden een paar dagen voor haar verjaardag moest ik weer op controle bij het CB.
Helaas had ik niet de arts die ik al bijna 2 jaar had(een verschrikkelijk leuk mens) deze arts begon al gelijk met ja ik ben hier naar toe over geplaatst heb er niet om gevraagd maar het zei zo............
Ook zij vond dat onze floortje 2-woordzinnetjes moet praten (dat doet ze dus nog niet) ook nog niet zoveel woordjes maar het word steeds meer.
Ik werd daar onderhand bestempeld als een ontaarde moeder ik zou haar onvoldoende stimuleren (gaat 2 keer naar de peuterspeelzaal) speelt met kindjes uit de straat we lezen voor. Nee het kwam door mij omdat ze nog een speen heeft en regelmatig een flesje krijgt (met name als ze moe is) ik moest daar acuut mee stoppen.
Toen zei ze ook ja een kind van 4 moet zich kunnen redden in een klas van 36 kinderen, toen heb ik gezegd dat ben ik met u eens maar daar hebben we dus nog 2 jaar voor en dat is een hele tijd............
Buiten het bovenstaande vond ze de moteriek van floortje houterig(2 jaar!!!) ze moest ienieminie blokjes op elkaar stappelen dat ging goed tot het laatste blokje toen viel de toren om tot 2 keer toe en dan is haar moteriek dus houterig?? dat ze al op 1 been kan staan los rondjes draait stept enz dat telt niet mee.
Nou vond ze het dus al met al echt erg mis met floortje en moest ik terug komen over een half jaar.
Ik heb dat afgewezen het gaat heel goed met d'r en straks als we verder zijn............lult ze de oren van ons hoofd.
Tegenwoordig verwachten ze zoveel van de kinderen, wij laten het lekker nog even zo en tuurlijk wanneer ze met 2,5 - 3 is en nog niet meer praat dan onderneem ik zeker stappen maar kom op iets ernstig mis............
Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt en dat ik degene ben die weet hoe en wat het beste is voor mijn kind en niet ieder kind doet alles volgens het boekje. Elk kind heeft zijn eigen tempo daar bestaan geen regels of boekjes voor.
groetjes Louise mama v Floortje