spraak/taalontwikkeling bij peuter van net 2 jaar

Nou, het tij begint te keren. 3 weken geleden is zoonlief aan zijn neus- en keelamandelen geopereerd. Na die tijd is hij een inhaalspurt aan het maken. Hij praat veel meer en maakt zinnetjes. En het allerbelangrijkste, hij kletst nu ook op het KDV. Vandaag ging ik hem halen en kreeg ik te horen dat hij de hele dag gekletst heeft. Soms schreeuwde hij zelfs over alle andere kinderen heen en de leidsters wisten niet wat er gebeurde. Waarschijnlijk heeft het dus allemaal te maken gehad met zijn amandelen. Ik was zo blij om te horen dat hij nu echt los komt.
En het CB is bij mij ook niet echt favoriet. Ik noem het ook wel consternatiebureau. Op zich vind ik het goed dat ze de ontwikkeling van de kindjes goed in de gaten houden, maar ze kunnen je ook zo ongerust maken. Voortaan zeg ik ja en amen als ik op controle ga...
 
Hier ook een dochter van net twee..
Een echte kletskous..
Praat al twee woord zinnen vanaf 16 mnd! En had al een woordenschat van meer dan 80 woorden toen ze 18 mnd was!
Ze praat nu al vijf woordzinnen...Dus dat zit wel goed..Ik vind het leuk, maar vooral makkelijk..ze zegt wat ze wilt, en wij snappen haar!
Er komen nog steeds woorden bij, en soms liggen we in een deuk als er weer eens wat bijdehands uitkomt..haha, ze is wel ons derde kindje..Ik werk zelf ook al 17 jaar op een kdv, en zie idd veel verschil, maar het komt vaak best goed..En idd, ik ben zelf ook een praat graag iemand..zal vast schelen..sommige mensen zijn nu eenmaal rustiger..SO WHAT
Succes..komt wel goed hoor..
Gr Rina
.
 
Terug
Bovenaan