Spruw

Wat vervelend, Lady’s mom. Ikzelf heb geen ervaring met spruw, wel met tepelkloven.
Bij mij heb ik in de kraamweek heel veel pijn eraan gehad; echter mijn kraamverzorgster zei dat het kwam omdat ik nog moest wennen aan de borstvoeding. Het was in het begin altijd gevoelig...
Na de kraamweek kwam ik er zelf achter dat er een grote kloof zat. Dit heeft gezorgt voor de nodige tranen. Ik heb toen 24 uur aan 1 kant gevoed en andere kant alleen gekolft op een wat lagere stand. Je moet wel zorgen dat je aan die kant kolft, zodat je productie niet terugloopt. Dat zou zonde zijn!
Verder heb ik Hydropads van Medela gebruikt. Dit bij elkaar zorgde ervoor dat na de 24uur de klachten een heel stuk minder waren. Het was toen nog niet volledig genezen, maar het voelde een stuk minder onprettig aan.
Hopelijk kan je hier iets mee en wordt het snel minder pijnlijk, voor zowel jou als je dochter!
Liefs Tina

@Tinatjuh
Wel vreemd dat kraamzorg toch wel echt dingen mist. Bij jou de kloof en bij mijn meisje de spruw... 
Als ze drinkt aan de linker (waar de snee is) doet het in het begin echt pijn maar de pijn verdwijnt wel na een minuut of 2. Alleen is het korstje weg en kan het helen weer opnieuw beginnen... 
Ik wil van borstvoeden naar fulltime kolven (ook handig voor wanneer ik met werk begin) alleen wil ik wachten met kolven tot de spruw weg is. Anders besmet ik de kolf met spruw en heb geen zin om dat ook nog elke keer te steriliseren na elke kolfbeurt. En de mogelijke kans hebben dat de spruw weer terug komt door de kolf of flesjes. Ik gebruik ook geen speentjes voor die reden. 
Het probleem met pads is dat et korstje eraan blijft plakken en het helen dus ook weer opnieuw kan beginnen. Ik ben daarom over gegaan van zoogcompressen naar borstschelpen. 
Wel bedankt voor de tip en denk er zeker wel aan als et op deze manier niet over gaat

Terug
Bovenaan