Steeds zo vroeg wakker...

Mijn vriend heeft sinds 2 maanden een nieuwe opdracht voor zijn werk, wat betekent dat hij er elke dag kwart voor 6 uit moet 's morgens. Sinds die tijd heeft Zarah besloten dat dat ook voor haar een prima tijd is om wakker te worden. Om dat te voorkomen, maakt mijn vriend bijna geen geluid meer 's morgens en weinig licht. Het is nu bijna niet mogelijk dat ze door hem nog wakker wordt. Maar tóch blijft ze nu zo vroeg wakker worden! Al 2 maanden! Eerst dacht ik nog aan een fase, maar dan wel een erg lange fase..
Het is ook niet zo dat ze vrolijk wakker wordt, ze huilt altijd. Als we er dan heen gaan en haar weer neerleggen, dan begint ze nog veel harder te huilen. Over haar gezichtje strelen werkt ontspannend, en ze lijkt in slaap te vallen, maar ze blijft wel wakker, en na een paar minuten zegt ze ineens met een véél te wakkere stem: "uit!"

Laten huilen werkt ook niet, buiten dat hebben onze buren al laten merken dat ze het niet leuk vinden om wakker gemaakt te worden door haar gehuil, dit horen ze erg goed omdat hun kamers tegen elkaar liggen (we hebben een erg gehorig huis..).

Wat moet ik nou doen?? Dat vroege opstaan breekt me echt op, ik ben doodop 's avonds, heb amper nog avonden, want kwart over 9 ga ik douchen en mijn bed in, waar ik ook meteen in slaap val.
Oh en ze slaapt ook nog eens niet de hele nacht door, we moeten er minstens 1 keer per nacht uit.
Voel me ook een soort van wanhopig, Zarah heeft haar eerste jaar niet doorgeslapen, en opeens ging ze dat wel doen. Ik voelde me toen helemaal weer bijkomen en kon weer echt normaal functioneren. Maar ze is nu 18 maanden en ze slaapt wéér niet door.. HELP!

heyhey

hoe lullig het ook klinkt voor je buren:
daar moet je maling aan hebben hoor!
jij vraagt er ook niet om, dat je kindje gaat huilen!

wat voor huiltje is het?
nathalia wordt soms ook snachts of sochtends vroeg wakker, maar dan huilt ze heel zielig.
meer gesnik zeg maar. dan laat ik haar gewoon huilen, en na 5 min valt ze weer in slaap.

als jij toe blijft geven, en haar oppakt om 6 uur, krijgt zij het gevoel dat het goed is, om zo vroeg wakker te worden.
laat je haar een aantal ochtenden gewoon even huilen en gillen, heeft ze zoiets van:
hey mama komt niet, dan is het nog geen tijd om op te staan, dan ga ik maar weer slapen.
je kan haar rustig een kwartier laten gillen hoor.
als het echt huilen/brullen is, zou ik er na 5 min naar toe gaan.
dan niet gelijk eruit halen, maar zeggen dat het nog donker is, en dat het nog geen tijd is om wakker te worden. vervolgens weer weg lopen.
wat ik ook een tijdje heb gedaan, is wat speeltjes in haar bed leggen, om 6 uur sochtends.
zo kan ze een beetje spelen en nathalia viel dan uiteindelijk toch weer in slaap.
ik lag natuurlijk al weer lekker in mn bedje hihi

ook wij hebben een heel gehorig huis.
mn onderbuurman hoort ons lopen door het huis heen, mn naaste buren horen nathalia ook wel eens huilen in bed.
ja sorry, maar kan er ook niks aan doen.
ik ga niet mn kind "verzieken" door haar bij elk huiltje op te pakken, voor die buren.
dat kan toch niet?
dat mag je rustig zeggen hoor, als je buren weer lopen te klagen.

nou meid, heel veel succes!
ik hoop dat je meisje snel weer wat langer gaat slapen.

liefs, do

Hey hey,

Ik herken het ik wilde zelf ook al een topic hierover openen.
Hier precies hetzelfde Nynke sliep altijd goed door,als ze wakker werd ging ze lekker vrolijk kletsen maar sinds een week of drie wordt ze telkens 'snachts 1x wakker dan geven we dr speen en dan slaapt ze weer verder maar iedere morgen rond half 6 is ze echt klaarwakker!! wij laten dr ook huilen maar dat helpt niet.
Het breekt mij ook echt op normaal werd ze half 8 8 uur wakker ik vind half 6 echt geen tijd.
Ik dacht ook een fase maar heb geen idee....
Vind het wel erg vervelend want ik ben kappot zoals vandaag als ik gewoon moet werken.....

Liefs Zonnetje

Hoi

Allereerst vind ik het ook erg lullig van je buren, ons huisje is ook zeer gehorig, wij horen de buren letterlijk snurken en zij ons, (en jah... ik zie je denken.. de rest kan je ook horen hihi)
Dat ze huilt is heel normaal dus daar moeten ze maar geduld mee hebben.
Ik zit hier een beetje met hetzelfde probleem, Daniel heeft altijd doorgeslapen tot half 8/ 8 uur smorgens (k'weet het; echt luxe)
Hij had er eigenlijk nooit last van, als mijn man naar zn werk ging.
Manlief gaat om 6 uur zn bed uit en kwart over 6 weg, ook hij probeert echt geruisloos alles te doen maar Daniel word er toch wakker van.
Hij blijft eerst enkele minuten roepen, mama, en dan huilen en komt hij zn bedje uit.

De enige oplossing die ik ervoor heb is de box naast de bank beneden, en ga ik met een dekentje nog effe een uurtje op de bank en zit daniel met een boterham naast mij in de box, kan ik nog effe een uurtje mn ogen dicht doen van kwart over 6/ half 7 tot 7 uur/half 8

Liefs Marina

ik zou dus niet in slaap vallen als nathalia wakker is. dan maar wakker om 6 uur.
is niet anders dan.
ook al zou ik t wel willen, zou t niet eens kunnen.
zou veelste bang zijn dat ze bv zou stikken in de boterham, of dat ze de box uit zou klimmen ofzo.
dan maar een douche, en wakker worden.
evt zou ik nathalia om een uur of 8 weer trug in bed leggen. misschien wilt ze dan verder slapen.
zo ja, kan ik ook nog even trug mn bed in

liefs, do

ik zou dus niet in slaap vallen als nathalia wakker is. dan maar wakker om 6 uur.
is niet anders dan.
zou veelste bang zijn dat ze bv zou stikken in de boterham, of dat ze de box uit zou klimmen ofzo.
evt zou ik nathalia om een uur of 8 weer trug in bed leggen. misschien wilt ze dan verder slapen.

liefs, do

is niet anders dan.

liefs, do

hoi hoi
gelukkig heb ik dan nog een lekkere slaper
snachts word ze opt moment wel weer wakker voor een fles,omdat ze gewoon niks anders eet als een fles opt moment....
maar smorgens slaapt caithlyn tot half 9 half 10 das wel verschillend,maar ikw eet hier dat caithlyn soms ook fase,s heeft dat ze gewoon al 7uur wakker is maar is na enkele weken altijd over gelukkig ik mag hier dus niet klagen.....
idd schijt aan de buren hahaha het is maar een kind horen ze maar te begrijpen hoor!!!

zoals mn voorganger schreef zou ik het niet doen
wat marina ik lees dat hij ook zn bedje uit komt?maar wat voor bed heb je dan voor hem?want kan hij niet zo de box uitklimmen dan?of dalijk stikt hij in zn brood???
ja ik ben wat dat betreft erg voorzichtig hahah ik neem caithlyn dan wel effe bij mij in bed en doe de tv aan en deur dicht zodat ze niet van de kamer af kan komen

liefs

Terug
Bovenaan