Steeds zo vroeg wakker...

Laura was vanmorgen ook om 6 uur wakker, na een papfles en daarna nog een fles sap (mevrouw had dorst) sliep ze door tot half 9. Ze zei ook drinken (op haar manier) toen ik binnenkwam. Totdat ze beter ging eten werd ze vaak midden in de nacht wakker, na een hele fles sap ging ze dan weer slapen, blijkbaar toch niet genoeg gegeten om de hele nacht vol te houden. Ik hoop dat je dit kunt doorbreken want blij wordt je er niet van. Misschien dat je 's avonds vroeger naar bed kunt zodat je toch je rust pakt?

Ik ga 's avonds al wat vroeger naar bed, waardoor ik mijn 7,5 uur wel kan maken. Maar in de praktijk slaap ik die 7,5 uur niet, wordt veel wakker, slaap licht (lig te wachten tot ik haar hoor, echt onhandig) en vanaf 5 uur ben ik al wakker aan het worden.

Het lastige is dat Zarah gewoon niks wil 's morgens. Ze wil eigenlijk niet wakker worden, dus huilt ze. Ze wil geen drinken, ze wil geen speen, ze wil haar beer niet meer (terwijl ze daar echt gek op is), ze wil alleen maar opgetild worden en tegen me aan hangen. Dan wordt ze na 5 minuutjes wat wakkerder en dan is ze klaar om de dag te beginnen. Ik haal haar er dus niet zomaar uit, leg haar steeds neer. Maar hoe vaker ik dat doe, hoe bozer ze wordt en hoe harder ze gaat huilen. Laten liggen is volgens mij geen optie want dan gaat ze ook steeds harder huilen. Maar dit ga ik toch de komende ochtenden blijven doen, desnoods na een kwartier huilen een fles melk geven. Want dit moet ik echt zien te doorbreken. Ben zo ontzettend moe, dat ik niet eens mijn werk normaal kan doen. Verspreek me steeds, kom niet goed uit mijn woorden als ik iets uitleg (ben oefentherapeut en leg veel uit aan mijn patienten), kortom, dit is helemaal niks!

Sorry dat ik zo klaag en elke tip weer af lijk te doen. Ik heb echt wat aan jullie ideeën, en ben blij dat jullie meedenken. Maar ik heb ook al veel geprobeerd en niks lijkt te helpen!

He meid,

Ik herken je verhaal wel een beetje. Onze meid heeft er gelukkig geen last van dat ze 's nachts gaat liggen huilen in haar bedje.
Maar zou het niet kunnen zijn dat er tandjes op komst zijn?
Ik merk dat hier nu ook weer, ze slaapt slechter en heel onrustig. Het is dan vaak alleen maar mama en huilen om de kleinste dingen.

Ik weet het niet hoor, probeer alleen met je mee te denken.

In ieder geval heel veel succes ermee.

Liefs Anne

Hoi Anne,
Ik denk dat er inderdaad iets van tanden aan zitten te komen, de snijtanden. En die schijnen het vervelendste te zijn. Vanmorgen werd ze om half 5 al wakker. Vrolijk kletsend in haar bed! Ik zei toen tegen mijn vriend: wordt ze eindelijk weer een keer vrolijk wakker, is het zo belachelijk vroeg! Nou, een uur later, wat huilbuien en een fles melk en een fles water verder ging ze weer slapen en... nu slaapt ze nog steeds! Helaas moet ik er zelf uit ivm een afspraak bij de kapper om 9 uur, anders had ik gewoon kunnen uitslapen! Hopelijk is dit een begin dat we haar slaapritme weer een beetje kunnen gaan veranderen. Ik ga dan toch maar wat vaker 's morgens een fles melk geven denk ik.

Terug
Bovenaan