Steeds zo vroeg wakker...

Ik zit even illegaal mee te lezen, hoor eigenlijk bij een andere mamaclub. Maar weten jullie wel zeker dat jullie kindjes genoeg eten om de hele nacht door te kunnen? Misschien een groeispurtje in combi met het vroege opstaan van je man? Dat het een toevallige irri samenloop van omstandigheden is?

Groetjes Saskia

Volgens mij heeft het echt wel te maken met de leeftijd op het moment.
Jesse was altijd een super goede slapper. De laatste anderhalf week wordt hij 's nachts zeker 1x gillend wakker en smorgen ook erg vroeg. Ik moet er dan heen en weer opnieuw onderstoppen en dan is het eigenlijk wel goed.
Maar hij wordt echt totaal in paniek wakker, raar hoor. Ik hoop dat het snel over is, want die gebroken nachten vind ik toch niet zo erg leuk, vooral omdat ik nu ook nog bijna 30 weken zwanger ben, heb ik mijn slaap hard genoeg nodig.
Ook mijn man moet eruit om 6uur en doet zo stil mogelijk, maar de kleine bengel hoort het toch (hoewel hij gewoon 1 verdieping hoger ligt).
Nou hopelijk zijn we er allemaal snel vanaf en slapen we straks weer heerlijk en lang ;)

Fijn om jullie reacties te lezen. Heel veel mensen zeggen tegen me dat ik schijt moet hebben aan de buren, maar ik snap ze ook wel hoor. Zij hebben niet gekozen voor een kind en worden er vervolgens wel elke ochtend door wakker gemaakt. Verder zeiden ze dat ze het heus wel begrijpen dat we er niks aan kunnen doen, en dat ze nog zo jong is. Maar ze vroegen zich af of we haar niet in een andere kamer konden laten slapen. Dat is absoluut geen optie, dus nu zoeken zij zelf een oplossing. Dus ik vind niet dat ik vervelende buren heb ofzo. Juist daarom is het moeilijk om me er niks van aan te trekken..

Laten huilen hebben we ook weleens geprobeerd, maar ze gaat alleen maar harder huilen en raakt helemaal overstuur. 's Nachts huilt ze soms een klein beetje en valt dan weer in slaap. Maar ze wordt ook weleens wat wakkerder en gaat dan staan. Als ik haar dan weer neerleg valt ze gewoon meteen weer in slaap. Maar om kwart voor 6 werkt dat truukje niet meer. Op een gegeven moment heb ik haar dan in bed genomen en dan sliep ze nog even door. Maar dat is nu ook over, dat doet ze niet meer.

Tsja.. en of ze genoeg eet.. ik denk niet dat dat er echt mee te maken heeft. De ene avond eet ze heel goed en de andere avond slecht. Allebei de ochtenden wordt ze vroeg wakker. Zarah is nooit een grote eter geweest, en daar heeft ze (weliswaar pas na een jaar) prima de nacht mee doorgekund. Vroeg of laat naar bed doen maakt ook geen verschil.

Misschien moet ik er even een weekend voor uittrekken om haar 's morgens te laten huilen. Om te kijken of we dit ritme een beetje kunnen doorbreken. Zou zo fijn zijn! Kijk nu namelijk al zó op tegen de wintertijd! Dan wordt ze om kwart voor 5 wakker! Waaah!

Hoi,
Wij hebben hier ook een vroege vogel. Skip is ruim 3 jaar en wordt al zijn hele leven rond zes uur wakker, al is het ook regelmatig half zes....
We hebben al alles geprobeerd, maar daar zijn we mee gestopt. Hij is echt klaarwakker en heeft zin om aan de dag te beginnen..... het scheelt echt heel erg als je jezelf er niet tegen verzet. Ik heb dat in het begin ook gedaan maar dat hielp helemaaal niet!
Ik zie trouwens ook wel op tegen de wintertijd hahaha, half zes is OK, maar half 5? Hopelijk zitten ze snel weer in hun ritme en wordt het niet zo lang half 5...
Het schijnt dat als ze wat ouder zijn dit wel verbetert.
Groetjes, Noor

We hebben trouwens nog twee kinderen en zij hebben dit helemaal niet! Ze slapen veel langer!
Dit is voor mij echt de bevestiging dat dit bij hem hoort, het is gewoon een vroege vogel!

@do/ patricia
Echt slapen doe ik niet hor, tis beetje tussen waken/ slapen in, maar vind het wel lekker dat ik gewoon nog effe kan liggen met mn ogen dicht ook al slaap ik niet.
Uit de box klimt ie nog niet neej, we hebben een ouderwets ledikantje en geen ledikantje met spijlen die net zo lang zijn als de box.
Maar we hebben sinds kort de zijkant er uitgehaald dat hij er niet uit kan vallen maar gewoon er zelf in en uit kan.

@patricia; Daniel in bed nemen is echt geen optie hihi, die stampt gerust op mn hoofd doordat hij gaat springen op bed of hij gaat alle kleding van de haakjes aftrekken door er aan te hangen in de kledingkast, ook zijn de stekkers van de wekkers niet veilig en klimt hij zo in de vensterbank om daar uit te springen.
Of hij draait de kranen open bij de wastafel en strooit met de gel uit de gelpot
Dit is dus echt geen optie hier, ha ha en ga er daarom gelijk uit

zucht.... heb er nog helemaal niet bij stil gestaan idd dat de klok a.s. zondag word verzet en dat Daniel nog vroeger wakker is.

We zien wel hoe het loopt...

Liefs Marina

@ Noor; Het is inderdaad zo dat als je kind al zijn hele leven zo vroeg wakker wordt, dat het dan gewoon de juiste tijd voor hem zal zijn. Maar Zarah is eigenlijk nooit zo vroeg wakker geweest. En ze wordt ook niet uitgerust wakker. Uiteindelijk komt ze een beetje bij en dan is ze in een prima humeur, maar eigenlijk heeft ze meer slaap nodig dan ze gehad heeft. Dat maakt het bijna nog frustrerender.

Vanmorgen was het weer feest: om kwart over 5 werd mevrouw wakker. Heb haar laten huilen (heb zelfs hard gedacht aan jullie reacties hier, haha), zo'n 15 minuten. Ze ging steeds harder huilen, dus uiteindelijk heb ik haar een fles melk gegeven. Daarmee sliep ze door tot tien over 6. Toen dacht ik: ze had honger! Maar dat was het blijkbaar niet, want ze had bijna niks gedronken. Was denk ik zo moe van het huilen dat die fles troost gaf waardoor ze weer in slaap viel.

Verder was ze gisteren niet te genieten, ze was gewoon zo moe, en huilde om elk klein dingetje. Ze hangt ook ontzettend aan me. Dat komt gewoon door haar vermoeidheid, want dit gedrag werd juist weer wat minder.

Nou ja, we gaan weer zien wat de dag morgen brengt. Als mensen nog meer tips hebben, laat maar horen!

Terug
Bovenaan