Hoi Daan,
Het is vast een fase, heel herkenbaar, al is tess niet zo van het slaan en bijten. Maar wel erg lastig geweest (soms nog wel eens) vooral het niets zelf willen doen, en maar aan je been hangen, dat ging de laatste dagen weer een beetje beter. Het slapen is hier ook geweest, ik denk dat het doorkomende kiesjes zijn geweest, er zitten nu 3 a 4 kiesjes te dringen (denk dat de meeste nu door zijn, mag niet meer kijken) en 2 ontbrekende hoektandjes (ja hier gaan dingen in de verkeerde volgorde).
Helaas is ze vannacht ziek geworden, dus mijn momentje van rust is heel kort geweest. En ja het is pittig alleen, ik kan het alleen maar beamen. Wat ik probeer is het positieve van tess te zien, dus het negatieve tenegeren, hoe moeilijk het ook soms is. Hier door krijgt ze duidelijke tekenen wat wel en niet leuk is. Ok met bijten moet je hard optreden en duideljk zijn, nee is nee, gaat ze door dan even apart zetten. Wat bij Tess werkt is het even in bed (dat was met het zeuren dan).
Probeer hulp te vragen in je omgeving want jij hebt ook je nachten nodig. Oja wat me te binnen schiet, het niet willen slapen overdag kan veroorzaakt worden door oververmoeidheid. Probeer een duidelijk ritme te houden en haar dus ook in bed te leggen wanneer het tijd is en haar er dan niet uit te halen, ik laat Tess vaak gewoon huilen. Ook 's nachts, hoe moeilijk het ook is, het werkt bij Tess wel, niet de eerste nacht maar na 2 heeft ze het wel begrepen. Om de zoveel tijd ga ik haar sussen en wat laten drinken en dan terug in bed. Het langst heeft ze het 2.5 uur vol gehuouden maar toen sliep ze ook als een roosje (oja niet stiekem gaan kijken als ze slaapt want als ze weer wakker worden begin je weer van voor af aan.)
Goh ik lijk wel van het CB. Doe er mee wat je wilt. Mocht je verder willen mailen dan hoor ik het wel nebregt@hotmail.com
Groetjes Nanda, mv Tess
PS. sorry voor eventuele spelfouten, zit op mijn werk en het is erg druk.... baaaaaallll!